wedstrijd blunders

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EliseKlink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 20:16

Iruss94 schreef:
EliseKlink schreef:
Ik had bij mijn laatste wedstrijd mijn jasje thuis niet aangehad. Dus toen ik hem aandeed omdat ik ging inrijden, bleek dat mijn jasje veel te strak was. Maar ja, gewoon doorgegaan. Opstappen ging wel beetje moeizaam. Ik moet nog steeds een nieuwe, ik doe de laatste tijd ook niet mee aan wedstrijden, niet met zo'n strak ding! :D

Haha knopen er wel aan gebleven?

Haha, ja gelukkig wel _/-\o_

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 20:50

Marrie_L schreef:
Gaan zitten op de auto? :oo hoe dan?

Bij buitenwedstrijden zit de jury weleens in een auto... en die van mij ging achteruit de ring uit... en met zijn billen zitten op de auto.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 19:07

Afbeelding

Dat krijg je met een pony die liever springt dan netjes figuurtjes loopt :')

Iruss94

Re: wedstrijd blunders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-16 19:08

Hahaha mooie actie foto

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 18:53

Vandaag les en onserling springen (2 verschillende paarden)
Gewoon even gelest in wedstrijd tenue ging mijn zadel blijkbaar af
Tja mooi wit is mijn broek dus niet meer

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 07:55

Je zadel af?? Hoe krijg je dat dan voor elkaar? Singel geknapt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 17:30

Storm2009 schreef:

Bedoel dat mijn broek zwart zag van mijn zadel

Ook na 10 er bijna afvallen, naar de verkeerde kant crossen en dan de 11 njet meer weten ben ik ook goed in

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:37

chalinka schreef:
Storm2009 schreef:

Bedoel dat mijn broek zwart zag van mijn zadel

Ook na 10 er bijna afvallen, naar de verkeerde kant crossen en dan de 11 njet meer weten ben ik ook goed in

Aah je bedoelt dat hij afgeeft! :+

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-16 22:23

Hahaha oke nu snap ik m ook :')

Marow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 22:30

We hadden een kleine onderlinge springwedstrijd op stal, en ik was er helemaal klaar voor.
Dus rijbroek aardig wit gehouden, haar mooi gevlochten en al wat oefenhindernisjes gepakt.
Ik stop voor de jury, pak mijn zweepje en teugels in links, leg mijn hand naar achteren en knik naar mijn rechterhand...
Snel glimlach ik even en knik dan opnieuw, nu wel naar de jury... oeps haha!! :D

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 17:47

Nimber schreef:
Geweldig janouk!

Mijn grootste blunder was dat ik heel vroeg moest starten. Ik bedacht me de avond van te voren vast te vlechten en te wassen zodat ik ś morgens wat langer kon blijven liggen.

Toen ik 's morgens t paard wilde gaan poetsen kwam net mijn vriendinnetje, Groom en voorlezer op stal die vroeg waarom ik dat paard had gevlochten, ik moest toch met die ander starten??

KAK! snel die ander uit de wei getrokken, met veel haastwerk op naar concours waar ik net op tijd zonder echt los te rijden de ring in kon. :+

Ik heb een keer een anekdote gelezen van een moeder wier twee kinderen allebei op ijshockey zaten, maar niet in hetzelfde team. Toen is ze een keer met het verkeerde kind op een wedstrijd gearriveerd. :Q

momentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 19:12

Ik ben een keer over de hindernis gegaan zonder paard die peerde er mooi tussenuit. Geschrokken van een iets dat flapperde... hoppa daar ging ik. Stuitje op de balk .. gebroken 6 weken niet kunnen zitten

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 19:26

Hier ook de wisseltruc gehad. Reed met 2 paarden (Friezen) moeder en dochter. De ene jong en onervaren dus met fluwelen handschoenen de andere met zweep en soms sporen bij de moeilijkere oefeningen. Bij losrijden dacht ik op de jonge te zitten. Tot ie ineens wel heel veel bleek te kunnen... Keek ik goed...verkeerde paard. Door alle stress dus niet eens gemerkt met Zadelen :o

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 21:12

Hahaha die berichtjes over wisseltrucs.... :')

Was je nog gestart met 'het verkeerde paard' Storm?
Want het mag natuurlijk niet maar de jury ziet het verschil dan zeker ook niet ofwel? :') (of zeg ik nou iets doms)

Ik heb weleens een wisseltruc gehad met spullen.....verkeerde singel meegenomen enzo. Ze waren precies hetzelfde alleen de lengte niet. Dus mijn pony moest de adem maar even inhouden.... :P (gelukkig was hij net op dieet en paste de singel net _/-\o_ )

Op mijn eerste selectie wedstrijd snapte ik het niet dat er 2 jurys waren. Dus ik maar een beetje beide kanten op knikken......

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 21:14

Nee gelukkig wel erachter komen bij losrijden. Als ik perongeluk andersom was opgestegen ( op jonge paard met sporen..) was het spectaculair geworden vrees ik

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 22:22

Storm2009 schreef:
Hier ook de wisseltruc gehad. Reed met 2 paarden (Friezen) moeder en dochter. De ene jong en onervaren dus met fluwelen handschoenen de andere met zweep en soms sporen bij de moeilijkere oefeningen. Bij losrijden dacht ik op de jonge te zitten. Tot ie ineens wel heel veel bleek te kunnen... Keek ik goed...verkeerde paard. Door alle stress dus niet eens gemerkt met Zadelen :o

Hahaha dat is ook wel heftig :(:)

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 22:41

Oei Storm2009, dat is erg :oo :')

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 00:27

Ja erg he! Nu kan ik erom lachen. Maar toen....schaamde me kapot

peachyparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 22:22

Ik meld me ook even aan! :o
Toen ik mijn eerste springwedstrijd reed vond ik het super slecht gaan en ben ik gelijk naar huis gegaan, zonder op de prijsuitreiking te wachten.. Kreeg ik rond zessen een belletje dat ik nu naar stal moest komen. Kwam ik aan bij een al opgezadeld paard, beugels veel te lang, cap niet mee, en toen moest ik de bak in. Ik had geen idee wat er op me afkwam lol, bleek dus dat ik had gewonnen en een ere rondje moest gaan doen! *\o/*
Maar zoals ik dus al zei, beugels veel te lang, singel te los.. En toen sloeg mijn paardje op hol door de plotselinge muziek. Niet een hele goede combinatie, en doordat ik niet goed kon remmen met mijn beker in mijn hand, viel ik midden in de bak van mijn paard ahaha. Ik schaamde me rot, maar kan er nu om lachen.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 22:29

Haha dat overdonderd je zeker :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:14

Gister voor de eerste keer wedstrijd met mijn paard gehad
Eerste sprong bij het inrijden heb ik de grond zl van dichtbij mogen kijken
En dan parcours
Het ging goed tot sprong 3... Daar ging ie niet verder dan 4 meter vandaan...
Was wel dat je nog mocht doorrijden, gexoon nog even 4 genomen en afgegroet

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 21:53

Ik had een x met een springparcours dat mnr weer wat nieuws bedacht heeft, dus achteruit galloperend en stijgerend de ring uit. Toen ik eenmaal voor de jury wagen stons vroeg nog een jury of hij plankenkoorta had waardoor het wel weer grappig was, gelukkig wel parcour kunnen uitrijden

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 21:55

Ik had laatst carrouselwedstrijd, ik reed in het midden. Natuurlijk was precies die dag het normaal zo brave paard een mònster. Bokken, steigeren.. Ik schaamde me rot

Elvi_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:02

Geniaal allemaal!
Mijn M1 debuut was best een snelle proef en was een jong paard. Mijn vader las voor en had niet door dat het zo snel ging. Ik moest in galop A afwenden , D draf, X halt houden groeten. Bij X hoorde ik pas D draf... Ik eindigde dus bijna bij de jury op schoot ... Kon er wel om lachen haha

Ook viel mijn knot een keer uit op de kont van mijn paard... Bok bok haha

Toen de proeven veranderde en je dus niet meer aan het begin van de proef moest groeten raakte mijn paard in de war (21 altijd al gegroet aan begin, echte mee denker) dus hij wou gaan stilstaan..: ik geef been.. Hij schrok zich rot laat een scheet en schiet naar voren../ echt heel bijzonder hahaha

Verder heb ben ik met een jong paars een keer recht door gereden na een korte zijde... Was nogal een onhandig jong paard, dus mevrouw had geen stuur meer en wandelde doodleuk in draf over het hekje heen...

En tijdens mijn proef was een paard ernaast een beetje stout dus die belandde opeens bij mij in de baan... Hallo buurvrouw hahahah

Dat zijn denk ik de grootste bloopers this far

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:25

Eh ja, voor de proef überhaupt begonnen was al een van de bordjes omver hebben gereden zodat die eerst weer overeind gezet moest worden voor we konden beginnen. Vervolgens een rondje later (de voorlezer was net weer terug op zijn plek) al tegen het volgende bordje aanrijden, waardoor die de rest van de dag scheef heeft gestaan.
Tijdens de proef was hij zich heel sterk aan het maken, maar we gingen nog de goede kant op. We moesten alleen nog een volte, dan afwenden en afgroeten, en toen bedacht hij dat de volte rechtsom wel erg moeilijk was en dat hij dus vrolijk rechtdoor (over bordje nummer 3) kon om in de ring van de ander te belanden. Natuurlijk heb ik hem meteen omgedraaid en ben vrolijk verder gegaan met mijn volte. Ergens baalde ik wel natuurlijk, maar aan de andere kant had ik met een paard die ik toch niet zo heel goed kende en die niet gewend is om op onbekend terrein te rijden (terwijl ik zelf ook niet echt wedstrijdervaring heb) toch niet zo heel veel hoop, dus ik kon er ook wel om lachen. Ik kan de weinige keren dat ik wedstrijden rijd nooit normaal rijden, dus deze keer mocht geen uitzondering zijn toch? :')