[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:17

Wat een pech Oneiros! Hoe is het nu met je paard?

De anderen met winstpunten ook gefeliciteerd. :j

Welkom Alicelover.

Misschien kun je eens in de travers terug naar stap en weer aandraven dressuur518?

annika_s

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:28

Jeetje wat een pech Oneiros! Gaat het nu weer goed?

welkom alicelover!

Ik mocht vandaag voor het eerst 10 min draven ipv van vijf, oeh was was ze een boefje vandaag heb een paar flinke bokkensprongen om mijn oren gehad! Gelukkig bleef ze daarna gewoon goed lopen dat geeft de burger moed :)

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 09:03

Wat fijn Annika! Is wel een goed teken, toch? Hoop dat jullie nu weer lekker op kunnen bouwen!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 09:05

@oneiros; jeetje wat een mega dikke pech! Toch de 1e proef nog netjes gereden dan :)
Hoe is het nu met je paard?

@annika; dat is een goed teken }>

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 11:36

Welkom Alicelover!

Ik had mijn paard eergisteren voor het eerst zonder bandage op stal gezet, omdat de wond er rustig uitzag en het been mooi dun was. Toen ik gisteravond kwam, was haar been weer aardig opgelopen, dus ik heb de wond schoongemaakt met betadine en ingespoten met acederm en daarna toch maar weer de bandage omgedaan met animalintex eronder. Het vervelende is dat ik 's morgens niet bij mijn paard kom en de staleigenaar dus de bandage afdoet voor ze naar buiten gaat. Ik heb dus ook geen vergelijk. ik weet dus niet of het been gisterochtend ook al opgelopen is geweest.
Morgen ben ik lekker een dagje vrij. Ik ga er dan even opzitten, want dat heb ik sinds de wedstrijd afgelopen zaterdag niet meer gedaan. Ik ben nog een beetje aan het twijfelen of ik aankomende nacht de bandage af zal laten, zodat ik morgenochtend zelf kan controleren hoe dik haar been is. Ik weet van afgelopen weekend dat de bandage heel duidelijk het gewenste effect geeft, maar hierdoor blijft de wond wel week. Wat zouden jullie doen??? :?

@ Annika: wat een goed teken zeg!!!

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 11:41

ik zou hem aflaten denk ik...
Die bandage lost het uiteindelijke probleem niet op..

Vervelend altijd he. :(

Misschien kun je er vannacht klei opsmeren? Of koelgel een paar keer per dag?

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 12:00

Ik zou hem ook aflaten. Met de bandage er steeds om geneest het ook niet. En idd klei of gel erop smeren.

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 12:54

Ja, Tinkels heel vervelend. :( Als het een van haar andere benen was geweest, had ik de bandage allang afgelaten, maar omdat dit het been met de slechte circulatie is, ben ik zo aan het twijfelen. Ze heeft best last van de druk op omringende weefsels. Ik kan bijvoorbeeld echt heel duidelijk de pezen afzonderlijk van elkaar voelen terwijl ze met haar hoef op de grond staat. Normaal kan ik dit alleen als je het been opneemt.

Maar ik denk dat het wel verstandiger is om de bandage af te laten idd. Helemaal omdat ik morgenochtend zelf kan controleren en morgenavond ook nog even langs kan piepen. Woon 20 autominuten bij mijn paard vandaan namelijk...

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 13:04

Hoe is het nu met je paard oneiros?

claucarlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:53

Heb mijn debuut gepland. 15 maart. Nog een maandje.

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 21:55

Spannend claucarlien! Zijn jullie er klaar voor?

Bij mij blijven de keertwendingen maar erg lastig. Ik heb inmiddels 4x M2 gestart en nog geen ene voldoende voor de kw gekregen (met als dieptepunt een 3 en een aantal 4en :o ). Ze zijn of veel te groot, of ik rij ze kleiner maar dan komen er allemaal fouten zoals weinig/geen stelling, of om de middenhand en 1x liet hij halverwege zijn spilbeen staan.
Nu oefen ik ze door op een kleine volte travers te stappen, dat gaat prima. Maar zodra ik door draai, maak ik er een zooitje van |o
Heeft iemand tips? :)

claucarlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 22:00

Fabienne_s : vind ook de keerwendingen nog erg lastig.
En travers is nog niet 100 procent bevestigd. Maar ben ook een half jaar niet weg geweest en wil graag weer wat ritme opbouwen.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 10:17

Rij ze eens vanuit een stapappuyement. Dat vind ik zelf een hele fijne oefening en de keertwending wordt dan beter dan vanuit travers.

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 10:19

Gister de Gelderse kampioenschappen gehad! Ik ben 4e geworden van de M2 D/E, 16 deelnemers met 61,33% en ben door naar het NK!!!! Nog 1 winstpunt dan mogen we Z1 maar daar moeten we nog even mee wachten :)

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 10:34

Gefeliciteerd Fleur!!!

claucarlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 10:39

Gefeliciteerd!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 10:54

Oneiros: wat naar zeg van z'n been! Je moet je echt niet schuldig voelen hoor! Stel jij hebt een wondje aan je been en je stoot hem open doet dat toch ook ff zeer? :)
Komt wel goed met jullie :j
Ik zal de bandage aflaten en dan na het behandelen ff stappen & dan koelgel erop smeren.

Dressuur518: ik deed altijd stelling en buiging vragen op een volte 10m in draf en als die los liet hoefslag volgen en meteen traver inzetten. Wat ook kan helpen is renver inzetten en als die dat makkelijk doet voorzichtig stelling overzetten.

Annika: wat fijn! Hopp dat t je snel weer lekker aan het rijden bent!!

Ik zorg er zelf voor dat m'n keertwendingen in de soep lopen :+ mijn instructrice heeft er opgezeten en daar draaide die hem gewoon voor een dikke voldoende :+
Goed je buiten teugel erbij houden en vooral voor je been houden! Ik zet hem altijd traver in.

Gefeliciteerd Fleur!!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 10:55

Ik maag trouwens vanmiddag weer :)) heb er zin in want hij doet t nu goed de hele week al :)

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 12:02

Gefeliciteerd fleur!

Voor de meiden die vandaag op pad moeten heel veel succes!

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 15:24

Succes wedstrijdgangers!

Fabienne; ik bereid voor om op de volte travers in zetten maar keertwending doe ik echt alleen vanuit de rechte lijnen want anders kon die van mij het niet zonder over de schouder weg te vallen. Als die keertwending bij mij meer om de middenhand gaat heeft dat in mijn geval te maken dat ik er te veel stelling op heb dus misschien iets minder stelling vragen?

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 23:04

Fleur super zeg!! Wat gaaf dat je naar het NK mag, gefeliciteerd!!

Vur bedankt voor de tip, zo heb ik het nog niet geprobeerd. Ga ik van de week eens uitproberen!

Pitbullgup dat zou goed kunnen inderdaad. Ik had eerst te weinig stelling, wellicht dat ik het nu overdrijf. Bedankt voor de tip, ga erop letten :)

Amiigo dat is het bij mij ook hoor, haha. Ik ben zelf veel te veel aan het prutsen, daardoor is er ook steeds iets anders dat fout gaat. Dan weer te groot, te klein, teveel stelling, te weinig... Paard snapt er niks meer van, wat wil je nou dat ik doe baas? Haha ;) komt vast goed!

En hoe is het gegaan Amiigo??

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 23:10

Trouwens echt leuk, ik doe mee aan een competitie van 3 wedstrijden, ik heb er nu 2 gereden. Keek ik naar de tussenstand, zag ik dat ik 2e sta met 1 (plaatsings)punt achter nr 1. Maar de nr 3 staat te veel achter om nog 1e of 2e te worden, dus wie er van ons 2 de finale wint wordt kampioen. Spannend, je kan super leuke prijzen winnen dus we gaan hard trainen voor de finale :)

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 23:45

Fabienne_S schreef:
Trouwens echt leuk, ik doe mee aan een competitie van 3 wedstrijden, ik heb er nu 2 gereden. Keek ik naar de tussenstand, zag ik dat ik 2e sta met 1 (plaatsings)punt achter nr 1. Maar de nr 3 staat te veel achter om nog 1e of 2e te worden, dus wie er van ons 2 de finale wint wordt kampioen. Spannend, je kan super leuke prijzen winnen dus we gaan hard trainen voor de finale :)

leuk!!!

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 09:17

Bedankt!!!
Leuk zo'n competitie, jammer dat het hier zo weinig wordt gedaan..
Ik trok zaterdag ook meteen mijn laarzen kapot na het rijden dus ga vanmiddag meteen nieuwe op laten meten, hopen dat ze er op tijd zijn voor het NK :D

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 10:28

DaraBariton schreef:
Ik meld me ook!

Al heb ik mijn M2 debuut wel al gemaakt en inmiddels dus 2x M2 gestart. Jullie kunnen zien dat ik nog geen winstpunten heb gehaald.... :(:)

Maar dat geeft niet! We gingen al hard genoeg en ik wilde graag meteen over terwijl ik wist dat we nog veel te verbeteren hebben. Dus dan krijg je dat.

Ik reed met mijn 12 jarige friese merrie Dara tot de M2 de klasses snel uit met altijd winst en vaak prijs. Maar dan is het toch wel even slikken als je dan ineens 2x geen winst rijdt.We zijn in september 2012 begonnen en nu dus M2 .

Ons debuut in de M2 ging eigenlijk heel goed. we hadden 171 en 173 terwijl de travers nog niet goed bevestigd was en ze 2x aansprong in galop of oversprong wat niet moest. Wat mijn grootste probleem is: Netjes rijden. Ik betrap me erop dat ik punten laat liggen door bijvoorbeeld een volte niet netjes te verdelen of niet tot X te rijden. Ik schaam me diep, ik weet het! dit kan dus echt niet meer in de M2. Daarom heb ik besloten om deze maand thuis te blijven en in januari het nog eens te proberen.

Inmiddels onze 4e M2 wedstrijd gereden en ik wil graag met jullie delen dat we nu ECHT M2 zijn! Onze eerste keer winst in de M2 is een feit. Namelijk 3 winstpunten gereden gister met 195 en 189 *\o/*