[HK]M1 debuut; wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 17:14

Juul succes met je debuut vandaag!
KelleyAV vervelend van je zadel, heb helaas zelf ook de ervaring dat mijn paard echt pijn had en zelfs ging kreupelen, dus erg verstandig van je om niet te starten! Hopelijk krijg je snel een passend zadel aanmeten.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 17:38

Wat ontzettend balen KellyAV!!

_KellyAV

Re: M1 debuut; wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 18:11

Ja ik baal er ook heel erg van. Ben ook heel blij dat ik niet gestart ben, ik ken mezelf en dan wordt ik gewoon heel gefrustreerd. Dus dat is alleen maar zielig voor peerdlief. Op een gegeven moment gaf hij een sprong/bok iets, en ik dacht echt wtf doe jij nou?! Zo raar doet hij nooit haha.
Ik heb mazzel dat ik een paard heb gehad die dit constant deed en ik het dus met gemak uit kon zitten. Anders lag ik er naast haha

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 20:25

Juul; hoe is het gegaan?

Kelly: klinkt als een verstandige keuze, jij kent je paard het beste!

Hier vandaag dan mijn M1 debuut gehad! Spannend!! Helaas wat krap ik tijd met losrijden waardoor ze eerste proef niet helemaal fijn 'erdoorheen' was en viel ze op het einde wat van mijn hulp.

Had maar kort tussen de 2 proeven, even paar keer bijgetikt, tweede proef begon daardoor beter (wel meer gespannen) en liep eigenlijk heel fijn. Tot na de eerste galop, daarna was ik haar helemaal kwijt. Enorm slordig en uizwaaiend verder gereden, galop er niet aan resulteert in uit elkaar en zelfs in draf vallen. Dit gebeurde dan ook na de middengalop en na de contragalop ook voor de werkelijke overgang. Veel punten laten liggen dus op de laatste stukken.

En dan kom je je coupons ophalen (eerst paard naar huis gebracht) EERSTE en TWEEDE!!!! 186/187!!!

Wauw!

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 20:26

Mag ik me hier ook melden? Ik heb voor 15 maart of 24 maart mijn M1 debuut staan :)

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 20:57

Mag me hier nu ook officieel melden gisteren wedstrijd gehad in de L2 2e met 190 en 1e met 201 punten en hij was zelfs nog stout ook haha. Had nog 3 punten nodig voor het m1.

Ons debuut staat gepland voor as zondag 2 maart ben benieuwd wat vinden jullie lastig in de proefjes

Juuuuul_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 21:19

Gefeliciteerd voor degenen die hun eerste punten binnen hebben. :D

Ik heb vanavond ons debuut gemaakt, wat gespannen proeven maar ondanks dat een tweede een een derde plaats met 184 en 187 punten. Wauw, ik ben zo trots op mn paardje <3. Nu zijn we officieel M1 samen, en we komen steeds een stap dichter bij het Z

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:46

Fijn dat het rijden goed ging gisteren sharona!

Wat verschrikkelijk balen Kelly! -O-

Yeah super Renee *\o/*

Welkom coquette, kun je wat vertellen over jezelf en je paard/pony?

Welkom priscilla, zelfde vraag als bij coquette ;)
Mooie punten!

Super juul, mooie punten :D

Clinic vandaag ging erg goed!
Het werd allemaal een stuk duidelijker :)
Werd hard aan de bak gezet en paard en ik waren na de les bekaf.
Daarna het andere paardje gereden wat ook erg fijn ging :D

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:54

Ik ben Anke, ben 22 jaar en heb een 13 jarige ruin van 00seven. Heb afgelopen weekend mijn laatste winstpunten in het L2 gereden. Met op vrijdag 2x 1ste met 204 & 206 punten en zaterdag 191 & 188 punten. Hij was zaterdag een beetje moe. En denk dat ik hem 15 of 29 maart voor het eerst M1 wil starten maar misschien dat ik toch nog een keer L2 start.

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 23:54

Wat een super resultaten :D

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 00:03

Gefeliciteerd allemaal
Welkom anke en priscilla,

Rij dat je clinic goed ging josje, wat moest je doen, dat je zo hard hebt gewerkt?

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 00:12

Ik ga ergens volgende maand voor het eerst m1! :) Spannenddd.. :D

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 10:04

Mooie resultaten allemaal :)

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 10:09

Josje, zijn er al nieuwe data bekent wanneer hij weer clinic komt geven bij jullie. Ik moest dit weekend werken maar ik wil wel een keer komen kijken hoe hij les geeft.....

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 10:37

Mooie punten komen voorbij! Gefeliciteerd allemaal :D :D

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 10:45

Nicky_rilana
Eerst moet ik lang en laag inrijden maar dan ook echt laag.
Daarna het galop werk: ik moet vooral meer sprong houden en hebben hier dan ook aangewerkt.
Verder allemaal oefeningen uit de M.
Eigenlijk te veel om op te noemen :P
En ik weet nu: '' ik ben de baas en als ik vertel dat je iets moet doen, moet het paard dit net zolang blijven doen tpt ik vertel dat het niet meer hoeft''
Zo moet ik de sb gewoon kunnen loslaten en zij moet dan nog steeds in die houding blijven lopen.
In ieder geval genoeg huiswerk mee gekregen :Y)

Caro_Marjah data is nog niet bekend.
Hij komt altijd 1x per maand maar hij gaat nu 3 weken naar Amerika (daar geeft hij ook trainingen e.d.).
Op de site http://www.deboterkamp.nl/ komt de data altijd te staan wanneer hij komt!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 16:53

Wat gaaf die clinics! Zou zoiets ook weleens mee willen rijden. Bij ons op stal staan een aantal zo een goede ruiters, (nationaal en klassen waarvan ik het bestaan amper ken haha) vind het altijd al leuk en leerzaam naar hun te kijken of mee te luisteren in de les !

Juul, gefeliciteerd met je eerste winstpunten!!

Voor de nieuwe welkom! Coquette wat een topscore!! Lijkt me dat M1 een eitje voor je is ;).

Hier mijn filmpjes van mijn M-debuut.
Tips zijn altijd welkom, al zit er weinig verschil met m'n L2 proef van vorige week. (Ze stond nu minder fijn aan mijn been, was wel minder gespannen maar ook nog niet goed los)
https://www.youtube.com/watch?v=eWGi0wxv4ls&feature=youtube_gdata_player

https://www.youtube.com/watch?v=g_4zh2tmcZ0&feature=youtube_gdata_player

Met special thanks aan de filmer & hulp: Vicky_88!!!!!
Laatst bijgewerkt door Carlijn101 op 24-02-14 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 17:03

Je vergeet de film credits renee ;)
Hihi al ff niet meer gereageerd in dit topic. Hoop toch binnenkort weer een keer te kunnen starten!

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 18:56

Nette beheerste proeven Renee. ziet er fijn uit. Middenstap en middengalop zou nog wat meer mogen.
Die twee winstpunten heb je dik verdient. Ik vind deze filmpjes er veel beter uitzien dan de vorige.

Jammer Kelly van je wedstrijd. ugh, zadelproblemen ik ken het helaas maar al te goed, heb daarmee zelf ook ruim anderhalf jaar continu last van gehad, dat is zeker geen pretje.
Goed dat je niet bent gestart, zou ook mijn keuze zijn geweest.

Juul gefeliciteerd met je winstpunten, mooie punten hoor!

Welkom coquette!

Ik hoop dat ik over een tijdje ook weer thuis kan komen met mooie punten! Het gaat steeds beter, heb wel komende wedstrijden afgemeld, aanstaand weekend had ik wedstrijd, er stond op startlijsten dat de wedstrijd op zondag is. Maar bij veel animo er een gedeelte op zaterdag avond zal zijn, dit is normaal altijd de B of L1. Hebben ze de L2 op zaterdag gedaan, ik kan dus niet heb me ook afgemeld daarom en nog een andere reden maar die zet ik liever nog niet hier neer.
Maargoed, wedstrijden dus afgemeld voor deze maand. April zien we wel weer wat we gaan doen.
Pony gaat zo goed, dat ik er echt weer vertrouwen in heb dat we toch nog wel wat verder kunnen komen.
Ze begint de galop stap en stap galop nu aardig te begrijpen, ik blijf dit zo nu en dan een paar keer per week herhalen.
verder ben ik nu heel veel bezig met schakelen, overgangen e.d.
Ze begint nu ook eindelijk wat meer schouderspieren te ontwikkelen en ze begint nu echt sterker te worden in de achterhand. Ik ben trots. Morgen weer les, kijken wat mijn instructrice er van zegt.

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 21:43

Goede punten allemaal.
Ik moet er toch ook maar aan geloven als ik deze resultaten zie! :)

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:28

Mag ik mij hier ook melden? Afgelopen zondag mijn 10 wp in de L2 gereden en voor 9 maart mijn M1 debuut gepland, ik ben nu al zenuwachtig :=

Renee16, ik had ook gereageerd in je ander topic, maar je overstap was dus goed gegaan, top!

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:55

Welkom! Wat ga je snel over. Heeft dat een reden?

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:37

Ik zie het nut niet in om lang in een klasse te blijven hangen, t kost een hoop geld wat ik liever investeer in lessen en goed materiaal. Ik heb haar 3 jaar thuis gehouden om op te leiden, dus ons proces loopt iets anders. Daarnaast is wijken echt een drama voor ons, terwijl de overige zijgangen juist erg sterk zijn.

Wiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 18:57

Ik zit nu op L2 + 21 wp, en denk daar eigenlijk ook hetzelfde over als Prinscesj, maar toch ben ik een tijdje doorgereden omdat ik geswicht was van instructeur.

Ik zit op dit moment te denken om over 2 weken 1 proefje hc in het M1 te starten, gewoon om te zien hoe dit gaat. Mijn moeder vind dat ik beter in 1 keer over kan gaan, maar mislukt het dan finaal kan ik nog even in het L2 doorhobbelen. Wat zouden jullie doen?

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 19:36

ik zou zelf persoonlijk gewoon officieel in de M1 gaan starten als je winst zou rijden mooi meegenomen het moet wel erg dramatisch slecht gaan wil je verlies gaan rijden. Zo kan je er alleen maar meer van leren ook vind ik