[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cheese

Re: [HK]L1 Debuut 14-09-2013 / Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 23:22

Zoooo dom. Voor de L1 was ik 2x tweede. Maar L1 en L2 starten door elkaar. In totaal 18 starts. Hebben ze de prijsuitreiking gelet op punten samengevoegd. Was ik 4e en 6e. Blijf het gek vinden dat je mijn punten met die van L2 'vergelijkt'. Waren gewoon 9 die L1 reden. Achja gelukkig zijn de winstpunten belangrijker :P Maar geld is nooit verkeerd.

Rienie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 14:20

Denk dat ze dan weinig starts hadden in de L2?

Zie je wel vaker, dat het dan samengevoegd word.
Moet dan alleen wel aangegeven worden, voor de prijsuitreiking.

Precies, tis altijd leuk als je een geld prijs wint, maar ik vind het belangrijker als ik fijn heb gereden en dat ik er zelf een goed gevoel aan over hou.
En kijk vaak naar de plaatsing, kan heel hoog of juist heel laag gejureerd zijn.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 16:46

Sorry even ego post maar mn L1 debuut is over 2 weken, heb vandaag beide proeven gewonnen met belachelijke scores van 217 en 219 :wow: :wow: *\o/* *\o/* :D :D

Rienie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 21:37

:):) :):) Zo wat een punten zeg!
Goeiendag, hoe heb je dat gedaan!! Super zeg!
Zulke punten heb ik nog nooit gezien op een wedstrijd. Wel eens onderling gezien op de protocol.
Word dan inderdaad tijd dat je overgaat naar de L1! :j

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 08:51

Haha geen idee :P Heb een heel fijne instructrice en Cadiz is dan nog wel vrij onervaren maar hij doet altijd z'n best! Was echt overdonderd, met ontzettend leuk jury commentaar :) dit waren m'n protocollen, met tijdens de tweede proef alles een 7 of hoger, met zelfs een 9 voor de middendraf! :D

Afbeelding

katinkiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 09:35

Woow! Super goede punten! Gefeliciteerd :)

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 10:08

Wat een monsterscore, gefeliciteerd! :D

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 10:42

Wauw Myour wat een punten, geen last van de BN'er gehad dus? :D
Lisa ook nette punten en een braaf paard. Las iets over herfsvakantie, hier een hbo student dus ik heb vakantie inderdaad. Vandaar nu ook even mijn reactie, ben een topic met een beetje tempo niet meer gewend :P
Anudi die twijfelt over een overgang..het is ook maar net waar je je goed bij voelt denk ik. Ik ken mensen die vanaf de 10 winst overgaan, desnoods blijven ze thuis om te trainen en dan pas weer op concours als ze er klaar voor zijn, vind dat een beetje het ene uiterste en dan heb je nog de mensen die de hele klasse uitrijden. Dat laatste vind ik zelf nu wel prettig, met name met een jong paard die nog lang niet alles gezien heeft.
AnnevM met een hele fijne les, jij bent al aardig wat verder zo te lezen :P
Katinkiee ook goed bezig en de proeven gewonnen.
Iedereen is hier over het algemeen goed bezig geloof ik!

Zelf ga ik in november L1, ik durf nog niet zo goed! :D

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 16:32

Wat een vette punten myour!!! Echt goed, gefeliciteerd!!

Ik heb as zondag weer dressuur wedstrijd.. ik kan je vertellen, ik ben best zenuwachtig!
Afgelopen weken veel spring en cross wedstrijden gehad. Afgelopen weekend de dressuurproef van de cross heel fijn gereden (193) maar ja dat was B.. zondag moet ik L1..

Vanavond privé les. Ik ben heel benieuwd!!

Ik ben onder druk van mijn instructie over gegaan naar de L1.. haha reed al twee jaar rond in de B omdat ik niet regelmatig op dressuurwedstrijd ga. Dan ging het weer niet goed en dan dacht ik ach ik blijf weer n de B.. nu ben ik van plan om in de winter 1 keer per maand op dressuur wedstrijd te gaan en 1 keer per maand op springwedstrijd. Dressuur is toch de basis he?! :D

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 19:27

Goeeeeiemorgen zeg wat een punten komen er langs! :D

@Marielle_93, nah ik denk opzich dat dat wel meevalt hoor :') Ben gewoon aan het experimenteren en kijken wat lukt en wat helpt om de nageeflijkheid beter te krijgen want die is echt nog lang niet zoals het hoort eigenlijk, maar wel de laatste anderhalve week echt een stuk fijner. Sinds die les is er echt een knop om en nu ben ik pas écht aan het paardrijden.
Iets meer dan een jaar geleden reed ik alleen nog op de manege :=

Heel veel succes Elke!

Hier helaas zo'n 3 à 4 weken geen wedstrijd, zaterdag een week op vakantie naar Dubai *\%/* En daarna eerst maar eens zien of ze zo fijn loopt als nu!
Peerd vindt het altijd heerlijk om op het eind zo hard mogelijk te draven, niet uit te zitten maar levert wel leuke plaatjes op met die beentjes :)) :
Afbeelding
Afbeelding

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 10:44

Leuke plaatjes Anne! Ziet er inderdaad uit alsof je het moeilijk uit kunt zitten :P
Maar lopen kan hij tenminste wel. :D

Hoe ging je les Elke? Ik moet zeggen dat ik de overgang B naar L1 niet groot vond.
De overgang L1 naar L2 is groter denk ik. Dan verwachten ze direct al een 'compacter' plaatje.

Marielle met jouw punten in de B rijd je in de L1 ook direct gewoon weer rond de 190 denk ik hoor.
Mijn rijtje punten zag er ook ongeveer zo uit en had mijn debuut gewoon 198 ;) Niet bang zijn dus haha.

Mijn paardje krijgt dit weekend een longeersessie. Heb zelf geen lucht (benauwd, astma en meer...) dus dan mag paardlief zelf gaan rennen. En vriend nog even lief aankijken of die kan mesten :+

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 11:15

Ik vond de overgang van B naar L1 ook niet zo groot alleen het wijken is/was bij ons het grootste punt (beide proeven 2 keer een 4 aan het begin :') ) waardoor het lastig werd. Maar ik denk dat hier de L2 soepeler gaat verlopen zodat ik kan doorzitten en mijn paard moet een beetje uitdaging hebben anders dan gaat ze doen waar ze zin in heeft :')

Ah vervelend Lisa! Hier vandaag rustdag, morgen even longeren denk ik en dan wordt ze een week gedaan door m'n tante, ga zelf op vakantie :)

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 13:56

Mijn les ging niet door :( mijn instructie is zwanger en had veel last van haar rug. Vanavond herkansing! Wel heel fijn zelf kunnen rijden. Ik moet actief blijven rijden maar niet overhaasten. Ik kan ook steeds beter doorzitten en dan ook blijven rijden! Heerlijk!!

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 10:01

Gaat je tante er ook op rijden Anne? Of heeft je paardje ook een week vakantie?

En is je les gister wel door gegaan Elke? :P Fijn dat het rijden al goed ging!

Ik krijg vandaag mijn nieuwe Sprenger KK Ultra Aurigan binnen. Ben benieuwd of ik veel verschil ga merken ;)

katinkiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 11:06

Leuk dat je vandaag je nieuwe bit binnen krijgt!

Vanavond weer wedstrijd :)
binnenkort de tandarts er ook maar eens bijhalen..
Paard schuimt altijd overdreven veel, maar nu schuimt ze nog maar aan een kant en rechts is ze ook heel sterk! Volgende week komt de osteopaat er ook bij omdat we met onze val van 2 weken geleden toch best wel een klap hebben gemaakt!
Paard vergat te landen na de sprong en daar lagen we dan :( der nek ging helemaal dubbel en ze bleef een paar seconde met haar volle gewicht rechtop dubbel op haar nek liggen ;(

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 11:21

Ja mijn les ging door! Heerlijk om kwart over negen 's avonds waardoor we alleen waren en paarden weg gingen, dat boeit haar dus echt nix dat is wel heel relax!

Wijken gaat steeds beter en ze schaart ook steeds meer. Zolang ik alles maar op tijd voorbereid. Als ik een wending oid te laat voorbereid komt ze eruit en krijg ik van de hobbels.

Proefje voor zondag dus goed kennen!

Fijn dat je tante je paard wil doen, kun je lekker vakantie vieren! :-)

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 11:55

Nee hoor paard krijgt geen vakantie, mn tante gaat haar rijden en longeren :) Ze gaat ook elke maandag en dinsdag met me mee dus niks nieuws haha!

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 21:30

_Elke schreef:
Ja mijn les ging door! Heerlijk om kwart over negen 's avonds waardoor we alleen waren en paarden weg gingen, dat boeit haar dus echt nix dat is wel heel relax!

Wijken gaat steeds beter en ze schaart ook steeds meer. Zolang ik alles maar op tijd voorbereid. Als ik een wending oid te laat voorbereid komt ze eruit en krijg ik van de hobbels.

Proefje voor zondag dus goed kennen!

Fijn dat je tante je paard wil doen, kun je lekker vakantie vieren! :-)

Fijn dat het beter gaat! Succes!

katinkiee schreef:
Leuk dat je vandaag je nieuwe bit binnen krijgt!

Vanavond weer wedstrijd :)
binnenkort de tandarts er ook maar eens bijhalen..
Paard schuimt altijd overdreven veel, maar nu schuimt ze nog maar aan een kant en rechts is ze ook heel sterk! Volgende week komt de osteopaat er ook bij omdat we met onze val van 2 weken geleden toch best wel een klap hebben gemaakt!
Paard vergat te landen na de sprong en daar lagen we dan :( der nek ging helemaal dubbel en ze bleef een paar seconde met haar volle gewicht rechtop dubbel op haar nek liggen ;(

Hoe is je wedstrijd gegaan? :)

Lisaapee schreef:
Gaat je tante er ook op rijden Anne? Of heeft je paardje ook een week vakantie?

En is je les gister wel door gegaan Elke? :P Fijn dat het rijden al goed ging!

Ik krijg vandaag mijn nieuwe Sprenger KK Ultra Aurigan binnen. Ben benieuwd of ik veel verschil ga merken ;)

En heb je er al mee gereden?

_Elke schreef:
Mijn les ging niet door :( mijn instructie is zwanger en had veel last van haar rug. Vanavond herkansing! Wel heel fijn zelf kunnen rijden. Ik moet actief blijven rijden maar niet overhaasten. Ik kan ook steeds beter doorzitten en dan ook blijven rijden! Heerlijk!!

Ahh jammer!

Lisaapee schreef:
Leuke plaatjes Anne! Ziet er inderdaad uit alsof je het moeilijk uit kunt zitten :P
Maar lopen kan hij tenminste wel. :D

Hoe ging je les Elke? Ik moet zeggen dat ik de overgang B naar L1 niet groot vond.
De overgang L1 naar L2 is groter denk ik. Dan verwachten ze direct al een 'compacter' plaatje.

Marielle met jouw punten in de B rijd je in de L1 ook direct gewoon weer rond de 190 denk ik hoor.
Mijn rijtje punten zag er ook ongeveer zo uit en had mijn debuut gewoon 198 ;) Niet bang zijn dus haha.

Mijn paardje krijgt dit weekend een longeersessie. Heb zelf geen lucht (benauwd, astma en meer...) dus dan mag paardlief zelf gaan rennen. En vriend nog even lief aankijken of die kan mesten :+

Balen dat het even niet zo lekker met je gaat!

_Elke schreef:
Wat een vette punten myour!!! Echt goed, gefeliciteerd!!

Ik heb as zondag weer dressuur wedstrijd.. ik kan je vertellen, ik ben best zenuwachtig!
Afgelopen weken veel spring en cross wedstrijden gehad. Afgelopen weekend de dressuurproef van de cross heel fijn gereden (193) maar ja dat was B.. zondag moet ik L1..

Vanavond privé les. Ik ben heel benieuwd!!

Ik ben onder druk van mijn instructie over gegaan naar de L1.. haha reed al twee jaar rond in de B omdat ik niet regelmatig op dressuurwedstrijd ga. Dan ging het weer niet goed en dan dacht ik ach ik blijf weer n de B.. nu ben ik van plan om in de winter 1 keer per maand op dressuur wedstrijd te gaan en 1 keer per maand op springwedstrijd. Dressuur is toch de basis he?! :D

Succes! Komt vast goed :)

Myour schreef:
Sorry even ego post maar mn L1 debuut is over 2 weken, heb vandaag beide proeven gewonnen met belachelijke scores van 217 en 219 :wow: :wow: *\o/* *\o/* :D :D

Waauww super!

Lisaapee schreef:
Zoooo dom. Voor de L1 was ik 2x tweede. Maar L1 en L2 starten door elkaar. In totaal 18 starts. Hebben ze de prijsuitreiking gelet op punten samengevoegd. Was ik 4e en 6e. Blijf het gek vinden dat je mijn punten met die van L2 'vergelijkt'. Waren gewoon 9 die L1 reden. Achja gelukkig zijn de winstpunten belangrijker :P Maar geld is nooit verkeerd.

Oh das balen.. Wel netjes gedaan!

Lisaapee schreef:
Nee haha gewoon zo'n rond dik elastiek. Polsen er doorheen en klaar :D

Wij zijn vanavond weer weggeweest. Nieuwe 'enge' binnenbak maar ze is maar 1x er vandoor gegaan. Kon er best goed aan rijden, viel me mee. 186 en 190 gereden. Plaatsing nog onbekend, ze zijn nog bezig ;)

Netjesss!

Dat was mijn bijleespost wel weer :')
Gisteren terug van een weekje spanje met school! Allebei de pony's ook een weekje vakantie gehad en volgende week met allebei weer wedstrijd dus ben benieuwd!

katinkiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 22:08

aniek_joefy
Niet zoo heeel goed :(
Eerste proef ging heel fijn, geen foutjes! had hier 182!
tweede proef was echt waardeloos :') paard dacht dat hij al klaar was maar toen moest hij nog een proef. Je reed zegmaar in een groepje van 3 je proeven. Aan de ene kant was hij echt totaal niet aan mijn been maar aan de andere kant weer veelste goed.. Als ik er maar iets met mijn kuit aan kwam ging ze een soort van hupsen.. wou afgroeten maar toch niet gedaan omdat het paard dan zn zin zou hebben! Had hier nog 176 :wow: had veel meer puntverschil verwacht tussen de beide proeven, maarja dat heb je met jury sporten haha!

Was het leuk in spanje?
Succes volgende week! :)

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 14:33

Nou we zijn weer terug. Dressuur is stom :+ hahaha nee hoor helemaal niet !! Maar ik vond het vandaag gewoon even stom.

Met losrijden was ze echt braaf. Heb haar wat scherper aan mijn been gemaakt en ze liet echt braaf los op beide kanten. Fijn dus.

Eerste proef begon wat rommelig en ze kreeg toch ring spanning. Ze was niet meer echt bezig met mij en heel erg met de omgeving. Viel ze ook nog een keer uit de galop. 176 punten. Wel voor half strekken een 8 :D wijken ging prima gelukkig en voor de andere middengalop kreeg ik ook een keer een 7 voor terwijl ze/ik dat echt moeilijk vind!

Tussen de proeven rustig door gereden om de spanning wat af te laten vloeien. Nou tweede proef begon goed. Binnenkomen 7 en slangenvoltes ook 7. Daarna verloor ze toch haar concentratie. Zwaaide weer lekker uit met de achterhand en keek alle kanten op. Galop weer drama, viel na 3 sprongen in draf en sprong daarna verkeerd aan. Hup een 3.. daarna kon ik haar er niet meer goed aan krijgen. Helaas ook 176..

Was eerste binnen wedstrijd dit jaar en derde keer L1. Sommige stukken waren fijn dus ooit komen we er wel :-)

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 09:32

Jammer Elke maar voor de eerste keer weer indoor nog wel nette punten toch?
Dichtbij een wp :D Die spanning krijg je er inderdaad alleen maar uit door gewoon door te zetten.
Misschien een goed idee om je instructrice eens mee te nemen op wedstrijd?

Toch weer een winstpunt Dion! Had je trouwens twee verschillende jury's dan?
Indoor heb je hier eigenlijk altijd 2x dezelfde. En te scherp aan je been maar toch niet opletten
is ook gewoon een stukje spanning. Paarden die dat doen zijn vaak binnenvetters ;) Vliegen er
niet vandoor etc. maar uiten dat zo.

Fijne vakantie gehad Aniek? Deze week dus alweer druk aan het trainen.

Ik ben weer beter :D Gister gereden. Nieuwe bit bevalt goed. Al heb ik geen idee of ik daadwerkelijk
verschil zie door het bit. Ze was makkelijk 'laag' in te stellen wat ze anders nog wel lastig kan vinden.
Maar of dit nu door het bit komt, of omdat ik haar 3 dagen met bijzet gelongeerd heb weet ik niet.
Bit is in ieder geval al een keer zo licht als mijn oude Harry's Horse. Dat vind ik zelf een fijn idee. :)

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 10:39

Ik ben ook zeker niet ontevreden hoor! We zitten er dichtbij :-)

Mijn paard is ook een ontzettende binnenvetter!

Goed om te horen dat het makkelijker Lisa! Hopen dat het zo blijft :-)

katinkiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 20:17

Jaa het waren 2 dezelfde jurys! Het zou best weleens zo kunnen zijn ja dat ze een binnenvetter is!
fijn dat je weer beter bent :)

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 09:52

Oei wat een hondenweer vandaag zeg.
Hopelijk wordt het vanavond beter als ik wil rijden :P zelfs in de binnenbak is dit veel herrie.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:34

@ Marielle: haha nee, ze kan echt wel rijden hoor en paard heeft zeker talent, maar ze moest 'm in een heel aparte soort passage achtige draf de baan doorsturen van de mensen die haar les stonden te geven vanaf de zijkant. Tja dat beestje is pas 5 en daarbij willen ze gewoon een normale actieve basis draf zien in de B. Tenminste, ik ben nog niet aan het oefenen voor de passage hoor :D

Gaat vast goed komen in het L1! Goed proeven visualiseren en weten waar je moet rijden hihi :)

@ Elke: na twee jaar is het idd wel eens tijd om naar de L1 te gaan hihi. Je zat idd al dicht bij de wp, volgende keer gaat ie vast lukken!

@ Anne: gaaf zeg heel veel plezier in Dubai! En leuke foto's van je paard :)

@ Lisa: vervelend van je benauwdheid. Denk dat voor je echt verschil merkt met een nieuw bit je echt wel minimaal een week ermee gereden moet hebben.

@ Katinkie: oeh dat klinkt niet lekker zeg. Hopelijk na de tandarts en osteopaat weer lekker op de rit. Gefeliciteerd met je wp, en andere punten vallen idd best mee.

@ Aniek: succes alvast dit weekend weer.

Met dit weer ben ik wel extra blij met m'n binnenbakkie hihi. Heb van de week even heel goed de proeven zitten doornemen en zitten visualiseren. M'n instructrice is geen fan van de proeven vaak rijden dus zondag 1x even doorgenomen en voor de rest vooral de wat moeilijkere onderdelen meepakken. We weten nu waar de mindere punten liggen, moet erop letten dat ik voor wendingen even iets terugschakel en met doorzitten m'n schouders blijf ontspannen. Anders word ik krampachtiger in m'n handen en doordat Cadiz zo'n gevoelig bekkie heeft zie je dat gelijk terug in de aanleuning. Verder gaat het wijken erg goed en de middengalop ook. De voltes 15 meter links en rechtsom om X vind ik wel een pokke oefening haha. Zit dan steeds te passen en te meten en vergeet er dan aan te rijden. Al met al dus wel vertrouwen in zondag voor ons debuut. De ouders van m'n instructrice rijden me heen, en heb beloofd echt te knallen zoals we met onze laatste wedstrijd ook deden :P dus ben heel benieuwd!