[HK]Z2-debuut, wie nog meer? Deel 2!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Midnight16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 17:21

Bijna iedereen zit zo te lezen weer te paard en is druk met de wissels.

Ultra is vanmorgen behandeld en zat inderdaad vast in haar lendenen. De rest was wel mooi los. Nog een paar keer longeren en dan ga ik er eindelijk weer op! :):)

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 17:34

Midnight16 schreef:
Bijna iedereen zit zo te lezen weer te paard en is druk met de wissels.

Ultra is vanmorgen behandeld en zat inderdaad vast in haar lendenen. De rest was wel mooi los. Nog een paar keer longeren en dan ga ik er eindelijk weer op! :):)

Ik spiekte net eens in je profiel.. En ik ben jaloers!!!! Zo'n leuke merrie en dan zo'n hengst erop.. Kan niet missen :P

DaisyB94

Re: Z2-debuut, wie nog meer? Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 19:47

Zo inderdaad midnight je mag daar echt blij mee zijn!

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 09:15

Zo, ik heb gisteren leuk gereden met Bono. Hij stond fijn aan de hulpe. We hebben ook werk gemaakt van de wissels. Eerst had ik hem was ronder ingesteld in een mooie verzamelde galop. Maar toen deed'ie z'n kont altijd omhoog voor ik wou wisselen. Dus uiteindelijk wat hoger ingesteld en wat meer voorwaarts in galop. Uiteindelijk heeft hij 4 of 5x netjes gewisseld. Wel altijd net één tijd na, maar hij was wel flink, geen kont omhoog, niet weglopen, gewoon rustig wisselen. Nu kreeg ik van iemand de tip om 'travers-achtig' te gaan in galop zodat hij wel eerst moest wisselen vanachter en dan pas vanvoor. Dus misschien dat ook nog eens meenemen. Maar eerst zondag op wedstrijd ;)

Daarnet ook met Soraya gereden en de wissels gaan super. Ik ben echt tevreden! We hebben ook de pirouetten meegenomen en als ik de sprong erin kan houden gaan die ook goed. Tot slot nog was passage geoefend en dat ging ook super. Nu gaan we vanaf volgende week richting piaffe werken. *TROTS* :D

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 14:22

Ja is een goede tip Lien, als je de achterhand alvast wat meer naar binnen zet zijn ze vaak achter net wat sneller, probeer voor te begrenzen met je teugels zodat je daar meer het idee hebt "niet te willen wisselen".

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 19:30

Super Lien! Ruilen?

Midnight16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 11:26

Wat leuk om te lezen dat jullie mijn merries ook zo leuk vinden. Zelf vind ik ze ook helemaal geweldig! <3

Je bent zo te horen met beide lekker bezig Lien. Doe je het traversachtig rijden wel in de contragalop? Het idee dat ik meer tijd heb om daarin te laten wachten helpt mij zelf ook om meer gevoel te ontwikkelen. Anders heb ik het idee dat het op die lijn moet gebeuren en wissel ik nog te snel, voordat ze echt op mijn hulp wacht.

Gisteren was ik bij train de trainer, iets wat hier vanuit de KNHS regio's uit het noorden wordt georganiseerd. Het ging o.a. over communicatie, leerstijlen en de verschillende rollen als instructeur. Dat geeft altijd weer inspiratie.

Candeletta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 14:21

gister weer wedstrijd gehad en weer 2 winstpunten erbij! Nu maar klaar gaan maken voor de Z2! :D

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 14:48

Vandaag kringselectie gereden (Z1). Echt een sterk deelnemersveld! Toch de eerst proef gewonnen met 227 punten en een 9 voor de uitgestrekte draf!! Tweede proef werd hij erg heet aan het einde (galopgedeelte) en 208 punten.

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 16:48

Lees straks even bij hoor!

Ik vandaag na 6 weken weer eens op wedstrijd geweest. Heb afgelopen 6 weken alleen maar simpel gereden en gewerkt aan mijn eigen ontspanning en ten alle tijden rond houden (ons probleem op wedstrijd). Was wel even zenuwachtig voordat ik de ring in moest, was bang dat het weer een teleurstelling zou worden.
Maar ze deed het heel fijn! Ik heb haar de hele proef rond kunnen houden! En ik denk dat ik zelf ook 75% van de tijd ontspannen was. Ze vond alleen iets bij de hoek aan de kant van de jury eng, had dus bv een 4 voor een appuyement omdat ze even flink inhield. Had nu 202 en was nog 1e ook haha! Vond het wel streng, had toch wel winst verwacht. Ik had niet verwacht dat ik dit ooit zou zeggen, maar de punten kunnen me vandaag gestolen worden. Ik heb vandaag bereikt waar ik 6 weken op geoefend heb. Hopelijk kunnen we dit nu vasthouden en verder verbeteren. Had zelfs 7-ens en een 8 voor de eenvoudige wissels!! Normaal heb ik daar 5-en en 6-en voor door de spanning. Had voor de impuls ook een 7. Kan me niet herinneren dat ik daar ooit hoger dan een 6 voor heb gehad. Voor mij een bevestiging dat we beide een stuk ontspannender waren :D Sorry voor het lange verhaal, maar ben zo blij! Had ik even nodig voor mijn vertrouwen..

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 17:44

Lien druk met de wissels bezig. Leuk dat ie het zo goed oppakt! :)

Midnight, leuk zo'n 'train de trainer' dag! Lijkt me erg leerzaam!

Verder zie ik super punten voorbij komen. Gefeliciteerd dames! :D

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 17:54

luv schreef:
Lees straks even bij hoor!

Ik vandaag na 6 weken weer eens op wedstrijd geweest. Heb afgelopen 6 weken alleen maar simpel gereden en gewerkt aan mijn eigen ontspanning en ten alle tijden rond houden (ons probleem op wedstrijd). Was wel even zenuwachtig voordat ik de ring in moest, was bang dat het weer een teleurstelling zou worden.
Maar ze deed het heel fijn! Ik heb haar de hele proef rond kunnen houden! En ik denk dat ik zelf ook 75% van de tijd ontspannen was. Ze vond alleen iets bij de hoek aan de kant van de jury eng, had dus bv een 4 voor een appuyement omdat ze even flink inhield. Had nu 202 en was nog 1e ook haha! Vond het wel streng, had toch wel winst verwacht. Ik had niet verwacht dat ik dit ooit zou zeggen, maar de punten kunnen me vandaag gestolen worden. Ik heb vandaag bereikt waar ik 6 weken op geoefend heb. Hopelijk kunnen we dit nu vasthouden en verder verbeteren. Had zelfs 7-ens en een 8 voor de eenvoudige wissels!! Normaal heb ik daar 5-en en 6-en voor door de spanning. Had voor de impuls ook een 7. Kan me niet herinneren dat ik daar ooit hoger dan een 6 voor heb gehad. Voor mij een bevestiging dat we beide een stuk ontspannender waren :D Sorry voor het lange verhaal, maar ben zo blij! Had ik even nodig voor mijn vertrouwen..

Top, dat klinkt idd als een grote stap vooruit, super dat je training nu zijn vruchten afwerpt!

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 19:06

Midnight, inderdaad, doen we in de contragalop, had ik vergeten te vermelden ;)

Leuk Luv! Proficiat!

Bono heeft vandaag zijn laatste punten gehaald om over te gaan! 70% in de eerste proef en 63,3% in de tweede. Ook voor het eerst met stang en trens gereden op wedstrijd. Hij deed het goed. Nu krijgt hij twee daagjes vakantie en dan gaan we weer hard trainen!

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 07:56

Gefeliciteerd allemaal met de behaalde resultaten!!
Ik ben gister meegeweest naar de tinkerdag in Leusden met 2 meiden van stal.
Was heel gezellig maar springen liep een uur uit dat was wat minder.

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 08:15

Fijn dat het beter gaat Luv!
Lien gefeliciteerd!

Ik ga lekker naar huis & dan gelijk door naar de kliniek! Hopelijk goed nieuws. Ben nu al zenuwachtig

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 08:22

Welkom terug Daisy! Ben je zelf ook nog ziek, of al helemaal opgeknapt? Succes bij de kliniek. Ik duim voor jullie!

Gefeliciteerd, Lien. Ga je meteen over?

Super voor je, Laura! Dit is weer een goede stap in de richting. Zat net op de uitslagen te kijken, maar het lijkt wel dat alles vrij streng was gejureerd. Ach, het is en blijft een jurysport :)

Mijn jurydebuut ging heel goed! Was van te voren vrij rustig en de eerste twee/drie combinaties was even wennen, maar het ging echt fijn. Ik zat ook goed op een lijn met de jury uit de eerste ring en dat geeft toch een stukje bevestiging. Nu hoef ik pas weer in augustus, dus ik ga maar eens kijken of ik nog wat andere wedstrijden kan vinden waar ik kan jureren.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 08:48

Fijn luv,ik ben ook een paar maanden thuis gebleven toen ik op wedstrijd zoveel spanning had.
Heeft bij mij toen ook veel geholpen.

Welkom terug Daisy en ik hoop dat alles goed is met je paard!

Leuk Roosje,gewoon alle verenigingen in de omgeving mailen dat je graag wilt jureren.

Gefeliciteerd Lien!En de achterhand iets omzetten werkt idd super.

Miranda:een incidentele lesklant van mij had daar haar Z debuut.
Moest ook nog springen met een ander paard.Schijnt altijd super gezellig te zijn.

Vandaag komt hier de fysio voor de paarden.
Voor mijn jonkie voor het eerst en de poownie weer ff nakijken.
Ze werkt met dryneedling en dat is precies wat die kleine nodig heeft,die heeft van zichzelf zoveel spierspanning.
Het jonkie wil ik gewoon ff van weten of ze niet scheef staat of zoiets.Ben altijd bang om ze kapot te rijden als ik ze niet na laat kijken.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 09:11

Welkom terug Daisy!

Leuk van je jurydebuut! Wat had je moeten jureren? (Denk dat ik er heb overgelezen) We gaan nog niet over, eerst moeten de wissels gaan. Momenteel staat we 6e in het tussenklassement om naar het kampioenschap te gaan (eerste 15 mogen er naartoe). Dus ik rij dit jaar nog uit, dan hoop ik nog eens een kür te mogen rijden met Bono :P

Komt de fysio zoveel bij je, ambre? Bij mij niet.. Is denk ik ook nog niet nodig geweest..

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 09:33

Heb alles weer bij gelezen.

Felicitaties aan:
- Lien, dat het zo goed gaat met de wissels bij Bono en Soraya. En met je resultaten op wedstrijd!
- Candaletta, met je winstpunten
- Laura, met een goede ontspannen wedstrijd en 1e plaats!!
- Mavantos, met onwijs hoge punten op de kringselectie. En de 9 voor je uitgestrekte draf. Top!!
- Lizet, met je jurydebuut
:D

Daisy hopelijk heeft Pino geen erge blessure aan zijn been!! :(

Ik heb vrijdagavond lekker in het bos gereden. Zaterdag 50 minuutjes getraind en weer afgesloten met een goede wissel. De wissel van rechts naar links springt hij nu eigenlijk altijd in ene :D :D Was vergeten mijn sporen om te doen, maar heb er niks van gemerkt. Hij was lekker aan het been.

Gisteren clinic bij Jurgen Ros. Heb vooral in de galop fijne tips gehad. Veel schakelen en opzij zetten en als dat onder controle is pas wissels rijden. Hij heeft in de wissels gewoon geen enkele pas versneld! Meiden langs de kant vroegen zich af waarom ik nog niet Z2 gestart was, haha. Hij was ook echt super braaf en de draf ging heel erg fijn!! Er was ook een fotograaf, ben benieuwd naar wat hij geschoten heeft!

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 11:56

Dus geen slof of agressief rijgedrag, Sharon, tijdens je clinic?

De klasses die ik heb gejureerd waren de L1 paarden en B ponies, alles, dus ook de a-ponies. Wat vertederend was dat. Zo ontzettend leuk! En Ambre, ik heb inderdaad een aantal verenigingen gemaild dat ik heel graag wil. Ook heb ik me ingeschreven bij het juryplatform. Hopelijk komt daar wat uit.

Vanavond mag ik ook weer lekker rijden. Hij ging echt fijn afgelopen vrijdag, dus hopelijk krijg ik hem er weer zo aan!

Ben wel benieuwd naar dat dry-needling, Ambre, hoe dat gaat?

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 12:34

Nee hoor Lien,alleen bij problemen laat ik iemand komen.
En met nieuwe paarden,ik wil graag weten of ze niet scheef zijn ergens.Dan laat ik ze liever eerst rechtzetten.
Scheelt me een berg trainen als ze dat in een behandeling ff voor me fixen.
Dus ze komt voor het jonkie en ik laat de andere dan direct nog een keer nakijken.

Dat werkt super roosje,je hebt bepaalde 'knopen' in spieren die ze triggerpoints noemen.
Daar steken ze een naald in en dan zie je heel de spier ontspannen.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 13:22

Interessant Ambre!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 13:30

sharon_quiz schreef:
Heb alles weer bij gelezen.

Felicitaties aan:
- Lien, dat het zo goed gaat met de wissels bij Bono en Soraya. En met je resultaten op wedstrijd!
- Candaletta, met je winstpunten
- Laura, met een goede ontspannen wedstrijd en 1e plaats!!
- Mavantos, met onwijs hoge punten op de kringselectie. En de 9 voor je uitgestrekte draf. Top!!
- Lizet, met je jurydebuut
:D

Daisy hopelijk heeft Pino geen erge blessure aan zijn been!! :(

Ik heb vrijdagavond lekker in het bos gereden. Zaterdag 50 minuutjes getraind en weer afgesloten met een goede wissel. De wissel van rechts naar links springt hij nu eigenlijk altijd in ene :D :D Was vergeten mijn sporen om te doen, maar heb er niks van gemerkt. Hij was lekker aan het been.

Gisteren clinic bij Jurgen Ros. Heb vooral in de galop fijne tips gehad. Veel schakelen en opzij zetten en als dat onder controle is pas wissels rijden. Hij heeft in de wissels gewoon geen enkele pas versneld! Meiden langs de kant vroegen zich af waarom ik nog niet Z2 gestart was, haha. Hij was ook echt super braaf en de draf ging heel erg fijn!! Er was ook een fotograaf, ben benieuwd naar wat hij geschoten heeft!

Leuk dat het zo goed ging bij Jurgen! Heb je hem nog de groeten gedaan? ;-)

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 14:49

Sorry Jenny! Heb er niet aan gedacht de groeten te doen _-:(

Ah Lizet, wat leuk, de A-ponies :D Schattig! Hopelijk kan je komende tijd meer jureren. Veel plezier vanavond met rijden. Goed dat het vrijdag fijn ging!

En inderdaad, geen agressief gedrag bij de clinic, haha. Ik mocht zo nu en dan wel wat brutaler rijden van hem, maar het gaf wel direct resultaat!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 17:11

Hahaha hoe kan dat nou? Die vreselijke man die al zijn paarden mishandelt? ;)