B-debuut, wie oh wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SienenIvo

Re: B-debuut, wie oh wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 20:37

Ik kan bij proef 6 dus geen gebroken lijn 5 meter rijden...

Proef 3 en 4 zijn bij mij echt een ramp!
Snap niet hoe ze die hebben kunnen verzinnen!

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 20:45

*komt binnen vallen := *

ik ga ook weer starten met mijn d-pony
ik heb nu nog 1 wp. maar ik ben al lang niet meer op wedstrijd geweest...

proef 5+6

proef 5 vind ik eigenlijk wel fijn maar mijn voltes zijn echt een ramp! ik rijd ze als aardbeien zecht mijn instructrice(of hoe dat ja dat ook schrijft...) altijd :P
en proef 6 en de gebroken lijnen zijn meestal bij mij te groot of te klein... :=

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 20:47

Oh ja, die gebroken lijn 5 meter! Vind het een rampenplan om het goed uit te mikken :?

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 20:49

Ja!

We gaan klagen!

Die moet er uit!

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 20:56

Gewoon 10 meter ervan maken, lekker duidelijk tot de x! Kunnen wat mee!

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 21:02

Ik heb juist helemaal geen probleem met de gebroken lijn :')

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 21:31

lovlygirl99 schreef:
*komt binnen vallen := *

ik ga ook weer starten met mijn d-pony
ik heb nu nog 1 wp. maar ik ben al lang niet meer op wedstrijd geweest...

proef 5+6

proef 5 vind ik eigenlijk wel fijn maar mijn voltes zijn echt een ramp! ik rijd ze als aardbeien zecht mijn instructrice(of hoe dat ja dat ook schrijft...) altijd :P
en proef 6 en de gebroken lijnen zijn meestal bij mij te groot of te klein... :=

Deze proeven heb ik 5mei gereden, had voor allebei 188punyen. Idd opletten met die gebroken lijnen doe zijn een ramp :')

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 21:38

Vandaag weer les gehad, zoals hij nu liep komt het a.s. zaterdag wel goed op wedstrijd :D

Afbeelding

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 21:53

tip om een goede gebrokenlijn te rijden!

* afwenden in de hoek, richting A of C rijden, dan zorgen dat je ter hoogte van de EB lijn omsteld en dan weer neer de hoek rijden :j

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 21:58

Ja die tip werkt nu nog zorgen dat paard netjes ombuigt ipv zichzelf omgooit;-)

Had mijn laatste wedstrijd 1 wp (185 en 178). Vrijdag weer.... Hij bouwt wel erg veel spanning op en ik ga daar fijn in mee. Iemand nog los rij tips? Ik ben geneigd om totaal niet actief te rijden, vind alles om me heen nog vrij imponerend en ga vervolgens op hoop van zegen mijn proef rijden, lastig hoor

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 22:01

Gewoon als je van de trailer afkomt, even een rondje lopen. Heb je alles al een beetje gezien, net als paard. Dan opzadelen.

Gewoon eerst instappen (bijv. lang laag). Dan kan je ook nog beetje om je heen kijken (maar niet al te veel meer). Ondertussen veel voltewerk rijden voor soepelheid, drafje meepakken. Galopje meepakken. Overgangen rijden. En proef in :D

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 22:11

ik had in het begin soms ook last van spanning, heb een keer een hele proef gereden terwijl ik ''op een onbewoont eiland'' aan het zingen was :=
had wel 191 gereden toen!

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 22:11

Hahahaha _/-\o_

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 22:13

@frensje, ik heb precies hetzelfde. Vind het zelf allemaal te spannend en dat werkt zo lekker door op mijn paard. Ik dacht toch echt op mijn oude dag dat stadium gepasseerd te zijn :D . Maar veel gaan starten dan wordt het allemaal wat gewoner (hoop ik ;) ) ik kan er ook echt met een hoofd opzitten -:(- !

@patty. Geweldig plan! Ga ik ook eens proberen *\o/*

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 22:14

Pattyy_ schreef:
tip om een goede gebrokenlijn te rijden!

* afwenden in de hoek, richting A of C rijden, dan zorgen dat je ter hoogte van de EB lijn omsteld en dan weer neer de hoek rijden :j

Dat was voor mij vorig jaar ook de gouden tip ja. :j

Ik ga binnenkort misschien een crosstraining doen, dat wordt nog wat met die schijtbak van mij. :=

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 22:15

Haha pattyy die hou ik er in! Ik denk mijn hele proef: gelukkig zit het er bijna op.... En dan te bedenken dat ik het voor mijn plezier zou moeten doen. Veel km maken, dan went het vast!

@ladypronk ik laat me op mijn 36e ook gek maken terwijl ik normaal totaal geen stresskip ben

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 22:17

Ladypronk schreef:
Oh ja, die gebroken lijn 5 meter! Vind het een rampenplan om het goed uit te mikken :?

is eigenlijk heel makkelijk... vanaf de bocht recht naar de A of C rijden en op de middellijn weer terug naar de hoefslag. Dan zit je altijd goed, en heb je een punt om het recht te houden.

Verder wil ik in de toekomst wel gaan starten, maar mijn merrie is net 4 en nog niet zo vak onder het zadel geweest (wel vorig jaar ingereden) maar daarna onvrijwillig een half jaar op het land gestaan.

Ik hoop aan het einde van dit seizoen te kunnen starten

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 22:18

Haha ja daarom ben ik ook met dressuur gestopt. Was geen lol meer aan en iedere keer was het weer een teleurstelling als alle meiden vrolijk met winstpunten naar huis gingen en het mij wéér niet was gelukt. En dan sta je 3 uur van te voren om 6 uur op stal om je paard op te poetsen.. Nee doe mij maar lekker springen, veel relaxter. :D

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 22:33

Euh springen, ja lijkt me ook erg leuk. Alleen mijn fries struikelt al over een balkje := en ik denk dat ik gelanceerd wordt... (heb het nooit geprobeerd ook) en dan al mijn botjes breek. Maar je hebt gelijk, springwedstrijden zien er altijd een stuk meer relaxed uit dan dressuur!

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 22:36

Haha ja met friezen is dat meestal wat lastiger, maar ze kunnen het wel! :D Ik heb het geluk met een pony die het een stuk beter kan als mij dus die kan het me allemaal leren. Met een paard zonder ervaring had ik het ook niet gedaan! :P

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 22:42

Ja ik mag eindelijk officieel zeggen. Ik heb de ballen om te starten. En.... debuut is op 29 juli! :D
Zou mijn debuut eigenlijk al moeten gehad hebben maar de vereniging heeft een fout gemaakt waardoor ik zelf niet wist dat ik moest starten... BAAL. Vooral omdat er daar weinig dressuurwedstrijden zijn en ik geen vervoer heb... ach ja, probeer mijn paard gewoon voor de L2 klaar te hebben en dat lukt redelijk.
25 maart ben ik HC gestart en met haar koppige gedrag nog steeds een winstpunt weten te rijden dus ik heb er vertrouwen in :)

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 22:47

ik kan echt niet fatsoenlijk een gebroken lijn rijden haha :')

patty, _/-\o_ _O- geniaal ! ik heb wel altijd ook een liedje in mijn hoofd, maar ik zing het niet hardop hahaha.

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 22:49

ja inderdaad, dat heb ik ook meerdere mensen horen zeggen, dat springwedstrijden veel chiller zijn.
Niet zo een onderlingestrijd, gewoon gezellig . Zelf ben ik alleen niet zo een held in springen, maar pony wel :))

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 22:52

zo heb er er even vluchtig overheen gelezen. lees morge vroeg alles even

ik was vandaag 2e met 192 pn op naar de volgende wedstrijd

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 08:28

Netjes, gefeliciteerd!