Klinkt eerder als een soort openlucht psychiatrie dat jij daar beschrijft. ik denk dat je enigszins overdrijft of dat je nog niet zo vaak op dressuur wedstrijden geweest bent. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Klinkt eerder als een soort openlucht psychiatrie dat jij daar beschrijft. ik denk dat je enigszins overdrijft of dat je nog niet zo vaak op dressuur wedstrijden geweest bent. Ayasha schreef:MelisXFeikje : jeumig waar ga jij op dressuurwedstrijd...Klinkt eerder als een soort openlucht psychiatrie dat jij daar beschrijft. ik denk dat je enigszins overdrijft of dat je nog niet zo vaak op dressuur wedstrijden geweest bent.
Michel123 schreef:Ayasha schreef:MelisXFeikje : jeumig waar ga jij op dressuurwedstrijd...Klinkt eerder als een soort openlucht psychiatrie dat jij daar beschrijft. ik denk dat je enigszins overdrijft of dat je nog niet zo vaak op dressuur wedstrijden geweest bent.
Toch zie je dit gedrag regelmatig, hoor.
MelisXFeikje schreef:he eindelijk iemand die het inziet![]()
als je er op let gebeurd het nog meer dan je normaal al denkt,

MelisXFeikje schreef:Ayasha schreef:Dan ben ik blind of ze doen het niet tegen mij maar heb dat werkelijk nog nooit meegemaakt.
kijk maar es om je heen , n let er eens op, dan zie je het wel,

Ayasha schreef:En ach lesje leren, wat heet lesje leren?
Als die trut van mij heeft lopen kl*ten om niets gaan we in de losrijbak of tussen de trailers als dat mogelijk is (om niet onnodig in de weg te zitten in de vaak toch al volle losrijbakken) ook nog effe door. Niet om haar "een lesje te leren" maar om positief af te sluiten. Maar kan me voorstellen dat er mensen zijn die dan ook denken dat ik haar "er nog effe door laat".
Michel123 schreef:Ayasha schreef:En ach lesje leren, wat heet lesje leren?
Als die trut van mij heeft lopen kl*ten om niets gaan we in de losrijbak of tussen de trailers als dat mogelijk is (om niet onnodig in de weg te zitten in de vaak toch al volle losrijbakken) ook nog effe door. Niet om haar "een lesje te leren" maar om positief af te sluiten. Maar kan me voorstellen dat er mensen zijn die dan ook denken dat ik haar "er nog effe door laat".
Als je daarbij dus je paard even flink afrost, en je kijkt er boos bij, dan noem ik dat "een lesje leren".
Niet dat dat vaak voor komt trouwens, meestal is het lang en laag effe de drie gangen dat ik ontspannen kan afsluiten maar als dat wel gebeurt, tja so be it. Dat pik ik niet, niet op wedstrijd, niet thuis. IMO moet je naar de situatie kijken + zou je ook nog eens achtergrondinformatie moeten hebben voor je over dergelijke zaken oordeelt.
Ayasha schreef:Als missy recht overeind komt en zich achterover wil laten klappen wil ik inderdaad wel es bozer kijken en dan krijgt ze ook een schop/mep.Niet dat dat vaak voor komt trouwens, meestal is het lang en laag effe de drie gangen dat ik ontspannen kan afsluiten maar als dat wel gebeurt, tja so be it. Dat pik ik niet, niet op wedstrijd, niet thuis. IMO moet je naar de situatie kijken + zou je ook nog eens achtergrondinformatie moeten hebben voor je over dergelijke zaken oordeelt.
Ik blijf er bij, haat en nijd heb je aan jezelf.
Ayasha schreef:Ik blijf er bij, haat en nijd heb je aan jezelf.
Zoals dat meisje dat jij beschrijft zou ik net als jij proberen om het wat luchtiger te maken.
Zijn toch vaak mensen die effe de opgebouwde spanning er uit moeten krijgen (en dan zeggen ze wat van paarden
)
Ayasha schreef:Inderdaad capriole, zolang ze braaf lopen is dat idd in orde want dan zit je "goed vast" maar oh wee als ze gaan hupsen... Dan ga je.Want dan heb je niets aan die dressuurhouding. Maar er zijn beslist vrijere zadels.

die moet met een touwtje de ring in... 

maar ik vind dressuurzadels best gevaarlijk
als paarden een keer gek doen zou ik niet op een dressuurzadel willen zitten
).
Joki schreef:bij mij op stal zie ik de dressuurruiters ook met steeds grotere wrongen en diepere zit rijden, want dat zit zo fijn. Ze kijken dan ook verbaasd op als ik op mijn dressuurzadel (passier) in verlichte zit rond galopeer, omdat mijn paard dan makkelijker halsstrekt in galop (wat natuurlijk sowieso een belachelijke oefening is want die zit niet in de proef).
Bij het springen heb ik trouwens wel heel veel wrong, want mijn zadel moet me af en toe behoorlijk helpen om boven te blijven
Michel123 schreef:Ayasha schreef:MelisXFeikje : jeumig waar ga jij op dressuurwedstrijd...Klinkt eerder als een soort openlucht psychiatrie dat jij daar beschrijft. ik denk dat je enigszins overdrijft of dat je nog niet zo vaak op dressuur wedstrijden geweest bent.
Toch zie je dit gedrag regelmatig, hoor.
gr_roos schreef:Vergeet je een hoofdstel, dan denken de dressuurruiters, hoera een concurrent minder; de springruiters hebben het niet door, die zijn meer op zichzelf en de sgw-ruiters kijken naar hun tijden en bieden je een hoofdstel te leen aan.
gr_roos schreef:Vergeet je een hoofdstel, dan denken de dressuurruiters, hoera een concurrent minder; de springruiters hebben het niet door, die zijn meer op zichzelf en de sgw-ruiters kijken naar hun tijden en bieden je een hoofdstel te leen aan.
) en heb die altijd in een wip aangeboden gekregen van mijn 'concurrenten'. Voorlezer is ook nog altijd gelukt, nog sterker: paar weken geleden was ik naar Roosendaal en had onverwacht geen lezer/groom. Op dag 2 heeft een wildvreemde mevrouw van de kant me voorgelezen en die is op dag 3 speciaal voor mij naar daar gekomen om te lezen. Da's toch gewoon top?!!