Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Esperanza schreef:En Sedalin in je paard pompen om te kunnen scheren? Dat zou ik er niet voor over hebben... oeffening baart kunst.

Fitzroy schreef:Esperanza schreef:En Sedalin in je paard pompen om te kunnen scheren? Dat zou ik er niet voor over hebben... oeffening baart kunst.
Nadat je uit het ziekenhuis bent teruggekomen![]()
Kom op, sommige paarden wennen er nooooit aan en een beetje Sedalin kan geen kwaad, behalve als je gelijk daarna op wedstrijd gaat
Mijne staat 24/7 buiten en nog blijft hij lekker kort in zijn haar. 

GvdT schreef:Oh, ik gebruik nooit sedalin of tranquigel. Mijn paard wordt platgespoten door de DA en hij had het over 2 á 3 weken.

pol013 schreef:Grapje zeker?
Mijn paard heeft ivm een allergische reactie een cortico spuit gehad. Daarna wilde de dierenarts hem nog een aantal zakjes vochtafdrijvers+AB geven voor het been wat dik was (door die allergische reactie). Ik heb duidelijk gevraagd of dit problemen ging geven op concours. Ja die zakjes zouden positief zijn op doping. Heb het dus een dag aangekeken en de zakjes niet gegeven. Zie het niet zitten om zoiets te geven als het niet beslist noodzakelijk is.
Nu zit ik me dus te bedenken dat het een langwekende cortico spuit was. Dan zou ik dus gruwelijk nat gaan bij een doping controle?
DA helemaal NIET vermeld zelfs niet bij navraag.
Vind toch wel dat veel DA erg snel klaar staan met een spuit zonder te vermelden wat het en hoe lang het nawerkt.
) Sjolvir schreef:Wat ik al eerder zij..
Vind het wel grappig dat eerst velen over iemand heen
vallen die met ventipulmin.. gestart was..
En vervolgens iemand medicijnen weigert.. ivm dikke benen..
omdat er nog gestart moet worden....
Niet persoonlijk bedoeld hoor..
Maar zo zie je maar dat iedereen er weer anders over denkt...
splash1999 schreef:ja maar hoe zit het dan met suplementen? en andere cremetjes. dat valt ook onder doping. Het is het punt dat we moeten weten luid en duidelijk wat nu wel mag en wat niet en waar doping onder valt. Het moet duidelijker worden voor de gewone man.
Linda_E schreef:splash1999 schreef:ja maar hoe zit het dan met suplementen? en andere cremetjes. dat valt ook onder doping. Het is het punt dat we moeten weten luid en duidelijk wat nu wel mag en wat niet en waar doping onder valt. Het moet duidelijker worden voor de gewone man.
Dat is niet waar. Lang niet alles is doping. Hier een link naar de lijst van de FEI waarin exact staat wat niet is toegestaan.
FEI ongeoorloofde middelen
Beaux schreef:Ik vind het toch wel apart dat men wedstrijden start met Ventipulmin. Je mag niet eens gewoon doortrainen als je paard op de Ventipulmin staat. waarom niet? Ventipulmin vergroot de longblaasjes, wanneer je dan je paard flink laat werken kunnen deze kapot gaan.
Ik ben het eens met dat het niet mag maar zou eerder flinke straffen op absolute pijnstilling willen zien dan op een spuit tegen mok. Veel mensen weten niet dat dit niet mag en dan is een berisping wel voldoende lijkt mij.
En wat rustgeving voor ruiters betreft: ze haden mij echt niet moeten controleren tijdens mijn eerste Z-proef![]()
. Een junk was er niks bij!!!! Ik heb alleen maar hemels gelachten die dag