Welke A'tjes gaan er vanaf oktober B starten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lalunamyo

Re: Welke A'tjes gaan er vanaf oktober B starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 13:40

asjemenou schreef:
Ik heb ook al wel eens een driejarige al in mei meegenomen op wedstrijd, dat was zo`n koele kikker. Die liep alles op zijn sloffen.
Maar deze werd wel maar twee keer per week gereden. 1 keer thuis een kwartiertje en 1 keer op wedstrijd een kwartiertje tot een half uur. Als ik geen wedstrijd had, dan dus ook maar twee keer per week een kwartiertje tot 20 minuten. Deze heeft daar echt niks van geleden.

hoe bedoel je al in mei wezen starten met een driejarige ? je mag pas in oktober starten met een driejarige toch ? of bedoel je gewoon op concour meegenomen om te wennen. Dat kan nooit kwaad natuurlijk.

ach weetje, ik denk altijd. iedereen kent zijn eigen paard het beste .

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 13:44

Nee, gestart Knipoog
Vanaf oktober is pas een regel sinds vorig jaar.
Daarvoor mocht je al in April starten.
En of ik nou officieel of om te oefenen start, ze gaan er niet anders van lopen, en de omgeving veranderd er ook niet door.

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 13:50

asjemenou schreef:
Nee, gestart Knipoog
Vanaf oktober is pas een regel sinds vorig jaar.
Daarvoor mocht je al in April starten.
En of ik nou officieel of om te oefenen start, ze gaan er niet anders van lopen, en de omgeving veranderd er ook niet door.

ooh okee dat wist ik niet !
ik vind ook niets ergs aan dat mensen fanatiek zouden starten met een driejarige hoor Lachen ze zullen wel weten hoe hun paard is, en zodra je start hoopt iedereen natuurlijk een winstpunt te halen, stiekem is iedereen wel ergens fanatiek haha

ik ga ook in oktober starten met mijn 3jarige, misschien maar 1 of 2 keer, en in januarie dan wat vaker, ik zie wel hoe het loopt !

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 13:56

ik heb de 1e keren zeker nog geen hoge verwachtingen ervan, uberhaubt niet met een 3 jarige eigenlijk.
dus of ik nou 1e of laatste eindig, dat maakt mij niks uit, dier moet toch ergens ervaring op doen Knipoog

ik zie ook niet in waarom het slecht zou zijn, als je hem af en toe eens mee zou nemen, thuis rijden is vaak veel 'intensiever' voor zover je daar met een 3 jarige over kan spreken.
tuurlijk moet ie er wel wat klaar voor zijn, (vb.) een die met zijn hoofd zo hoog mogelijk loopt en een weggedrukte rug, nee die zou ik ook nog even thuis laten staan.
maar een die al lekker ontspannen wat rondloopt en alles op zijn 'sloffen' doet, waarom zou je die niet eens meenemen? Lachen

oke fanatiek starten, dus elk weekend mee op concour is een ander verhaal, maar 1x in de maand oid keer mee.... kan imo geen kwaad hoor Knipoog
het is vaak puur die indrukken allemaal die ze op doen Ja

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 14:20

ben het met de meeste reacties eens.

ik rij thuis maximaal een half uur (kom steeds dichterbij een half uur) en 1x les. dan rijdt ik 3 kwartier en dan stap ik de rest van het uur uit.

paard zweet niet na die 3 kwartier en de dag erna ga ik altijd stappen of wandelen. al met al rij ik dan 3x en 1x stappen of wandelen.

mijn paard heeft de stap en de draf goed onder controle. gallop wisseld met de dag. het is echt een gallop paard, maar ja op de volte dan zegt ie doei.. springt hij over en gaat de andere kant op Tong uitsteken. als ik dat helemaal voor elkaar heb. dan ga ik starten. hij is een coole kikker, ik helaas niet.

eerste wedstrijd.. we zullen zien hoe het gaat. 1x onderlinge gehad op eigen stal.. hij was perfect. zo braaf en hij deed zo zijn best (ik liet hem wel weer wat in de de soep zitten....)

dus ben van plan januari te starten. mooi binnen. lekker steun weinig om van te schrikken (voor andere paarden juist weer extra veel haha)

we zullen zien hoe het gaat. ik zeg dat ik geen verwachtingen heb de eerste keer en dat is ook zo. maar diep van binnen wil je zo graag.

bij mij is het dus ook een kwestie van rustig aan. hij pakt het eigenlijk te goed op.. en dan mag ik graag doorstomen. maar gelukkig wordt ik dan op mijn vingers getikt door de instructrice/staleigenaresse.

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 14:22

Goofke schreef:
Mijn A (is geen 'tje te noemen, haha, reus!)

Dat is wel een understatement hoor !!! Joekel

Eigenlijk zou ik het zelf niet raar vinden als ze de leeftijd nog wat zouden opschroeven om t mogen starten.
Oktober vind ik wel erg vroeg om te gaan starten. Nou ja, de meesten zullen voor zichzelf wel een inschatting
kunnen maken of ze in de ring thuis horen of niet.

Voor die van mij komt oktober in ieder geval wel te vroeg, ook de onderlinge wedstrijd van de vereniging laat ik
maar aan me voorbij gaan. Geen haast ! al kriebelt het wel ongelovelijk ! Ben volgend jaar maart al 2 jaar uit het
hele wedstrijdgebeuren helaas.

Goofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 09:24

Dat komt allemaal wel goed Ineke_!

Ik denk dat het voor ons gewoon het beste is als we in april starten. Niet nu al stressen over wanneer ze 'klaar' moeten zijn voor de eerste proef..... Ik vind het zelf altijd wel relaxed als ik voor mijn eigen gevoel weet dat ze ook een winstpuntje zal kunnen rijden. Voor oefenen heen snap ik allemaal wel, maar is voor ons idd nog net iets te vroeg. Eerst maar kijken hoe ze het op les doet binnenkort tussen alle andere paardjes die om haar heen rijden en springen.... (wordt leuk sturen in de galop Knipoog)

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 09:28

het is omdat die vab mij zo nuchter is en gewoon lekker braaf loopt dat ik hem vanaf okt. al een paar keer mee neem. het lag eerst niet in mijn planning.
maar mijn atje is zoooo nuchter kan een b proefje wel aan.

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 22:32

ladyzwien schreef:
het is omdat die vab mij zo nuchter is en gewoon lekker braaf loopt dat ik hem vanaf okt. al een paar keer mee neem. het lag eerst niet in mijn planning.

Die van jou lijkt ook al wat meer ontwikkeld en compleet zo onder het zadel in tegenstelling tot die van mij. Ook
wat compacter. Die van mij dweilt af en toe nog wat in het rond Tong uitsteken Die heeft zeker nog wel een heel dik half jaar nodig.
Hoe lang is die van jou onder het zadel ?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 16:36

Nagelbijten / Gniffelen nadat ik vorige week vrolijk had vermeld dat ik pas in januari zou starten met mijn 3 jarige.. toch een kleine verandering. ze liep vandaag zo netjes op vreemd terrein en ik zag een concours staan van onze eigen club ( eigen bodem is makkelijker) dat ik toch de papieren de deur heb uitgedaan voor mijn A'tje.
als alles goed gaat.. hebben we in november ons dressuurdebuut!
( maar ik heb Arwen al wel een keer aan een bixie concours laten meedoen, dus eigenlijk is het haar 2de concours Clown )

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 16:51

ineke_ schreef:
ladyzwien schreef:

Die van jou lijkt ook al wat meer ontwikkeld en compleet zo onder het zadel in tegenstelling tot die van mij. Ook
wat compacter. Die van mij dweilt af en toe nog wat in het rond Tong uitsteken Die heeft zeker nog wel een heel dik half jaar nodig.
Hoe lang is die van jou onder het zadel ?

ik heb hem vanaf 13 aug. en ze zeiden dat die een klein half jaar geleden zijn begonnen met beleren.

love_heidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 19:31

1 meisje bij ons rijd 2 paardjes in dat begint met een A Ace en Aileen, met ace gaat ze binnenkort starten, maar ze wil nog even wat meer bevestigen, en met Aileen is ze begin dit jaar gestart, ze had in 4 of 5 wedstrijden (2 proeven per wedstrijd) genoeg om te promoveren. alleen mocht ze nog niet. Die pony was na een paar keer rijden zo erg in balans, dat het echt leek of ze al heel lang onder zadel was.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 19:32

Denk dat die A tjes geen drie zijn Knipoog

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:44

dat denk ik ook niet nee haha.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 10:34

Gisteren heeft die van mij voor 't eerst aan een (los) bijzetje gelopen aan de longeerlijn.. en dat deed ze erg knap.
Ook onder het zadel gaat het steeds beter.
Ze wordt nu 3 x per week gereden, en verder speelt ze in de wei.
Ik denk dat ik er over 2 wkn op kruip.. Lachen

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 14:51

Mexxuna schreef:
Gisteren heeft die van mij voor 't eerst aan een (los) bijzetje gelopen aan de longeerlijn.. en dat deed ze erg knap.
Ook onder het zadel gaat het steeds beter.
Ze wordt nu 3 x per week gereden, en verder speelt ze in de wei.
Ik denk dat ik er over 2 wkn op kruip.. Lachen

spannend hoor !! al zin in zeker

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 15:08

Oeps.. krijg nét een mailtje of ik zin had om d'r zaterdag even op te kruipen!! Haha!
Ik heb d'r even gereden toen ze net zadelmak was, ben benieuwd of ik verschil merk.. Lachen
zin in!! Haha!

Mizz_mol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 15:13

Ik wacht nog even Haha! Het arme schaap is pas sinds eind juli 3, dus net onder het zadel. Wel gaan we meneer proberen klaar te stomen voor de VSN. Daarna zien we wel verder. Hoop toch in februari mn eerste dressuur punten te mogen scoren. Zodat we ook een beginnetje mogen maken met het springen.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 15:44

spannend mexxuna.

ik heb weer les gehad vandaag.. ga in 2009 starten. maar ben nog niet lid van de club (vorige paard verkocht en zat te twijfelen welke club)

nou heb ik 2 opties (beetje off-topic)
ik kan bij een hele goedkope club, deze kost 40 euro per jaar (exclusief startkaart en knhs afdracht) maar dan zit er niks bij.
ik sta op een stal met binnenbak en waar ik les krijg. maar voor een jong paard vind ik het ook goed als hij een keer ergens anders is.

dan is er nog een 2e club
kosten zijn 144 euro per jaar. hierbij zit 1x in de week les en deze club organiseert veel activiteiten. ik wil op den duur ook op springles en dit kan hier ook.

welke club moet ik kiezen. heb nu nog gee auto en trailer. maar kan een trailer lenen en de auto komt eind 2008 begin 2009. (heb wel al het BE rijbewijs)

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 11:27

Jolentinus, dat hangt er van af wat je zelf graag zou willen, wil je die extra activiteiten en groepslessen ? Dit lijkt mij echt veel gezelliger, zo bouw je ook weer wat sociale contacten op ed.
En heel goed voor je paard om eens van huis te zijn !

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 16:34

tja, het is maar wat je zelf wilt Lachen

ik ga er alleen maar heen omdat ik haar wil laten wennen aan groepen paarden enzo !

enneee,

ik heb mijn startkaart + coupons binnen ! dus dat word ergens in oktober een wedstrijdje meepakken hoop ik Haha! !

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 20:08

nou waarschijnlijk weet ik al wat het gaat worden. een tussenin vereniging.. ze hebben zo nu en dan activiteiten en geen lesse. die komen misschien.

we beschikken over een binnenbak en ben erg tevreden met mijn instructrice.. ga binnenkort gewoon een paar keer buiten de deur rijden..

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 08:44

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 15:07

Geen Atje maar een H'tje maar wel 3 jaar en twee maanden onder het zadel.

Ik wilde eigenlijk vanaf oktober starten maar vind dat toch niet helemaal eerlijk tegen over het paard dus het word januari.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 15:08

indd. patjelisa..

ik had het liefst ook in oktober gestart.. hoe sneller hoe beter haha.. maar helaas telt dat niet voor mijn paard.. wil hem liever zo lang mogelijk heel houden hahaha..

wordt dus waarschijnlijk januari..

mijn vraag aan jullie. hoeveel wedstrijden doen jullie dan? per maand zeg maar?

ik zat zelf te denken aan 2.. of zou dat ook al te veel zijn.. natuurlijk ze moeten ook maar in de buurt zijn.. maar er zijn er aardig wat bij ons inde buurt