Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
marquez1 schreef:[naam] schreef:even een vraagje tussendoor: mijn paard glanst maar als je kijkt met name bij de flanken en achterhand blijft er een soort stoffige/zanderige laag in de vacht zittten die je er dus echt niet uitgepoetst krijgt... hoe kun je er voor zorgen dat ook dat
schoon wordt (wassen helpt niet )
Op de ouderwetse manier poetsen. Eerst goed rossen met de rosborstel. Deze regelmatig uitkloppen op de grond. Dan met de harde borstel, met korte scheppende bewegingen poetsen, na 2-3 streken de borstel afvegen aan de rosborstel. Vervolgens doe je hetzelfde met de zachte borstel maar nu haal je na elke streek de borstel langs de rosborstel. Voor het laatste stof nog even een beetje echt schapenwol (zo van het schaap, ongewassen) over je paard halen. Succes gegarandeerd!
ninz schreef:ook als ik haar zo poets blijft er een soort stoffig laagje op zitten... echt heel raar![]()
weer een nadeel dat je alles ziet op een zwart paard
ninz schreef:ook als ik haar zo poets blijft er een soort stoffig laagje op zitten... echt heel raar![]()
weer een nadeel dat je alles ziet op een zwart paard
Lady_Daniels schreef:Ik heb altijd het gevoel dat mijn paard net op een ijslander lijkt hoe goed ik ook mijn best doe!
Lady_Daniels schreef:Dat naald en draad vlechten zijn daar topics over? Ik zou namelijk niet weten hoe dat moet.
En is naald en draad mooier dan elastiek?
rakni schreef:Lady_Daniels schreef:Ik heb altijd het gevoel dat mijn paard net op een ijslander lijkt hoe goed ik ook mijn best doe!
Nou, ik heb zelf een ijslander en hij ziet er op dressuurwedstrijden ook heel netjes uit hoor! Ik toiletteer hem ook!
Lady_Daniels schreef:Het was ook niet banketstaaf bedoeld naar Ijslanders...
Ik heb zelf een KWPN paard en als die eruit ziet als een ijslander (met dikke vacht manen et.) dan ziet dat er natuurlijk niet zo mooi uit.
Begrijp me niet verkeerd
Intervarno schreef:De eerste slag is het moeilijkst, omdat de bandage dan makkelijk losschiet. Ik doe altijd de eerste slag schuin naar beneden, de volgende iets rechter en dan de flap die er bovenuit steekt er overheen vouwen. Gelijkmatige slagen naar beneden, tot aan de kogel, dan gelijkmatige slagen naar boven. Bovenaan over de omgevouwen flap heen bandageren, zodat je die niet meer ziet. Niet te strak bandageren, maar ook niet te los. Zorg ervoor dat er eerst iemand meekijkt die er ervaring mee heeft, voordat je het zelf gaat proberen
Uiteindelijk ziet het er dan zo uit:
http://s219.photobucket.com/albums/cc29 ... asja18.png
(heb op het moment even geen duidelijkere foto, sorry)
Edit: Even een linkje van gemaakt.
Kendra schreef:De echte glim komt van binnenuit...als je paard gezond is en goed voer krijgt, zit die glim er gewoon op, ook als je niet van boven tot onder met weet-ik-veel-wat poetst. Ik ben een luie poetser, maar krijg vaak complimenten over mijn glimmend paard...ze moesten eens weten!
Kimberley_ schreef:Kendra schreef:De echte glim komt van binnenuit...als je paard gezond is en goed voer krijgt, zit die glim er gewoon op, ook als je niet van boven tot onder met weet-ik-veel-wat poetst. Ik ben een luie poetser, maar krijg vaak complimenten over mijn glimmend paard...ze moesten eens weten!
Klopt goed poetsen is het belangrijkste.. maar even de puntjes op de i zetten voor bv een keuring moet kunnen