A.s. zondag selectie, maar ik kan niet denk ik ;(

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 13:07

Nog even voor Lovely, toen het virus bij ons op stal was, waren ook alle bloedproeven negatief!!!
Pas toen ze autopsie hadden gedaan en in het ruggemerg en de hersenen zochten, bleek dat het idd rhino geweest was.
Dus hoewel de paarden alle symptonen, was tot de autopsie niet duidelijk wat de oorzaak was, al waren de verschijnselen zo overtuigend dat wij het allang wisten, maar bloedonderzoek zegt dus beslist niet alles.
Bovendien wordt er (gelukkig) vaak geënt, en is het zo wie zo moeilijk om het bloed te beoordelen, want anti-stoffen hebben ze dan allemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 13:21

Feit blijft dat jij en de veearts en het wedstrijdsecretariaat niet over de juiste betrouwbare informatie beschikten, ondanks dat jij zelf dacht dat het allemaal wel heel erg betrouwbaar was, maar dat was het dus niet.
Zo zie je maar weer hoe onzin de wereld ingeschoten wordt.
Zowel de behandelende kliniek, als de samenwerkende kliniek als Utrecht weten met zekerheid dat er geen rhino is geweest in Diemen.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-03 20:43

astridh schreef:
Jura, je hebt je paarden toch niet laten 'neuzen' met de paarden daar? En in de rijhal waar jij gereden hebt staan volgens mij jonge paarden. De drachtige merries staan in een aparte stal. Ik heb begrepen dat het ene rhino-geval geisoleerd is. Bovendien maartje zijn jouw merries niet drachtig. Bij voldoende weerstand zullen ze echt niet zo snel geinfecteerd worden. Wellicht kan je voor de zekerheid dagelijks de temperatuur opnemen zodat je er snel bijbent mochten ze wel wat hebben opgepikt. Een infectie betekent echt niet per definitie het einde van je paard hoor. Er zijn per jaar onnoemelijk meer sterfgevallen door andere oorzaken dan door Rhino. Wat niet wegneemt dat je het niet serieus moet nemen natuurlijk.

In mijn topic op VvdD heb ik al aangegeven dat ik het idioot vind dat de ene wedstrijd wel en de andere niet afgelast wordt. Als er echt gevaar is (wat ik nog betwijfel) moet alles afgelast worden.

Ik heb mijn merries niet laten neuzen maar er staan inderdaad jonge paarden in die rijhal. Tja, ik blijf het griezelig vinden, dat hele Rhino gedoe.

En ik baal er inderdaad ook goed van dat ze niet alles aflasten, maar de ene wedstrijd wel en de ander niet.

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 00:27

Mijn laatste reactie, want verder discusseren heeft toch geen zin.
Uit mijn bovenstaande reactie blijkt dat bloedonderzoek heel erg misleidend kan zijn.
Alleen als bij het dode paard autopsie gedaan is, en de doodsoorzaak met volle zekerheid is vastgesteld en het blijkt geen rhino te zijn, kan ik en velen met mij weer opgelucht ademhalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 00:45

Vreemd dat je betwijfelt wat 2 klinieken en een faculteit zeker weten. Dit paard was niet geënt tegen rhino en wat uit het onderzoek is gebleken, kwam het niet eens in de buurt van rhinopneumonie. Klein detail is dat er op die stal geen enkel ander paard ook maar het geringste spoor van zelfs maar een snotneus heeft gehad. Er staat daar ook nog een paard met zeer lage weerstand en die is nu ook niet ziek geworden, terwijl dat wel een 'kandidaat' zou zijn.
Er is geen rhino geweest in Diemen, godzijdank. Misschien kan er nu opgehouden worden met die zinloze verdachtmakerij. Het was een gerucht met onjuiste informatie en dus absoluut niet betrouwbaar.

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 09:31

Ik zou me niet meer in deze discussie mengen, maar als mij zinloze verdachtmakerij in de schoenen geschoven wordt.............
Ik weet genoeg uit de praktijk, dus hoef me hier niets van aan te trekken en ga dat dan niet doen ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 10:34

Op het moment dat jij hoort dat er ergens rhino heerst dan geloof je dat graag en gooi je de boodschap breed uit op internet en zodra blijkt dat het helemaal niet zo is dan weet je het opeens beter dan de klinieken die erbij betrokken zijn en zelfs Utrecht? Zal ik jou de telefoonnummers maar geven van de behandelende klinieken en Utrecht zodat je ze kunt vertellen dat ze het waarschijnlijk bij het verkeerde eind hebben Verward.
Wat kan het je schelen, je komt nooit op die stal in Diemen en je kent er niemand. Het ligt nog een flink aantal kilometers verwijderd van de eerste ziel die jij wel kent.
Doe de mensen die erbij betrokken zijn een plezier en laat hun reputatie met rust. Heb je enig idee wat die vinden van jouw wilde verhalen?

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 19:33

Ik ben blij dat jij zo goed weet wie ik allemaal ken en waar ik allemaal kom. Verward Slapen
Verder heb ik nergens namen genoemd, en ik ben echt blij als er weer ergens rhino (schijnt) te heersen, ik heb er zelf namelijk hele fijne ervaringen mee!!!! The time of your life om dat een keer mee te mogen maken.
Verder distancieer ik me van jouw uitspraken, ik neem aan dat er bokkers genoeg zijn die wel weten hoe ik in elkaar steek en dat als het om roddels zou gaan, ik het heel erg ver ga afleggen tegen sommige andere personen.
En dit was echt mijn laatste reactie op dit topic, ik wens de mensen die met rhino te maken krijgen op wat voor manier dan ook, heel veel sterkte.
(Ook al wil er schijnbaar iemand iets anders doen denken! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 19:39

Er is met zekerheid geen rhino in Diemen en er zijn geen 2 paarden overleden. Alles wat beweerd wordt dat hiervan afwijkt, kan beschouwd worden als een onbevestigde geruchten.