mireya schreef:tja maar bij een val word je uitgebelt hoor.
Onzin, ken je reglementen voordat je wat roept.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
mireya schreef:tja maar bij een val word je uitgebelt hoor.
jury schreef:TOTALE ONZIN, IK VIND DIT EEN ZEER ONGENUANCEERDE OPMERKING EN JE PLAATST ONTERECHT HET JURY VAK IN EEN SLECHT DAGLICHT
als toeschouwer is dit niet te beoordelen of je moet alle onderdelen en alle proeven meepunten.
Voorbeeld ik had gister een geweldige pony in de ring (L1). De amozone kon echter nog niet zo goed rijden. Voor stap draf galop had de pony allemaal achten maar op de oefningen had ze nog al wat onvoldoendes, resultaal 180+.
Een minder bewegend paard maar foutloos gereden proef kan dus hoger komen.
Op enkele uitzonderingen na wordt een vriend/kennis ook gewoon beoordeeld.
Natuurlijk heeft iedereen wel eens dat het gevoel niet overeenkomt met de gekreen punten maar laat de waarheid dan in het midden liggen en als je je er echt niet in kan vinden stap dan eerst op de jury af en vraag om uitleg voor dit soort opmerkingen te plaatsen. Dan kun je ook de jury's mening hier plaatsen.
Storm76 schreef:@ Nadine__
Stappen tellen op de volte?
Zelfs in de Z ben ik dat nog nooit tegengekomen hoor.
M59 schreef:Storm76 schreef:@ Nadine__
Stappen tellen op de volte?
Zelfs in de Z ben ik dat nog nooit tegengekomen hoor.
Hier had ik ook mijn vraagtekens bij. Stel nou dat je paard ruim of krap stapt, dan heft het krappe paard toch echt meer stappen nodig om een volte te maken. Maargoed, van FNRS wedstrijden weet ik niet zo veel.
Nadine: Verder vond ik deze zin wel goed gezegt van je: Je kan overdrijven, maar fout zal het niet zijn.
. Ik heb nogmaals gezegd dat ze moest stoppen omdat de pony erg onregel was.
Dela schreef:@ raiza, daar noem je me ook wel een extreem geval op...
poe knap dat je zo rustig bleef.
Waar het mij gewoon om gaat en waar ik me bont en blauw aan kan ergeren is dat vriendjespolitiek...
nu krijg ik vast veel jury's over me heen, maar ik heb het meerdere malen zelf meegemaakt dat ik bij desbetreffende jury aan tafel zat en het te horen kreeg...
Dela schreef:Waar het mij gewoon om gaat en waar ik me bont en blauw aan kan ergeren is dat vriendjespolitiek...
nu krijg ik vast veel jury's over me heen, maar ik heb het meerdere malen zelf meegemaakt dat ik bij desbetreffende jury aan tafel zat en het te horen kreeg...
jury schreef:TOTALE ONZIN, IK VIND DIT EEN ZEER ONGENUANCEERDE OPMERKING EN JE PLAATST ONTERECHT HET JURY VAK IN EEN SLECHT DAGLICHT
als toeschouwer is dit niet te beoordelen of je moet alle onderdelen en alle proeven meepunten.
Voorbeeld ik had gister een geweldige pony in de ring (L1). De amozone kon echter nog niet zo goed rijden. Voor stap draf galop had de pony allemaal achten maar op de oefningen had ze nog al wat onvoldoendes, resultaal 180+.
Een minder bewegend paard maar foutloos gereden proef kan dus hoger komen.
Op enkele uitzonderingen na wordt een vriend/kennis ook gewoon beoordeeld.
Natuurlijk heeft iedereen wel eens dat het gevoel niet overeenkomt met de gekreen punten maar laat de waarheid dan in het midden liggen en als je je er echt niet in kan vinden stap dan eerst op de jury af en vraag om uitleg voor dit soort opmerkingen te plaatsen. Dan kun je ook de jury's mening hier plaatsen.
mireya schreef:Hey, ik zie vaak bij wedstrijden dat de jury niet eerlijk is met dressuur. Iemand rijd super en word bijna laatste. En dan word de persoon die goed bevriend met de jury is eerste terwijl ze niet zo super als de andere reed. Dit valt me erg op. Hebben jullie het wel eens gezien of zelf mee gemaakt?
Groeeeetjuuuuuz...
Dela schreef:Mojave; ik vind niet geen zeuren, maar realiteit.
Dela schreef:nou ik was toendertijd een aantal jaar jonger en had er nog niet zo'n mond opzitten als was ik nu heb..
maar mijn vader heeft daar destijds wel wat van gezegd.
het enigste wat die jury zei was jajaja, maar ik ben niet de enigste die zo doet..
Toen heeft mijn vader als antwoord gegeven, van dat zulke juryleden de zin in de sport van anderen afnemen...
jurylid heeft er verder geen antwoord opgegeven..
Na die tijd wel vaker gehad en het heeft niet tegen me gewerkt.
Prisca schreef:mireya schreef:Hey, ik zie vaak bij wedstrijden dat de jury niet eerlijk is met dressuur. Iemand rijd super en word bijna laatste. En dan word de persoon die goed bevriend met de jury is eerste terwijl ze niet zo super als de andere reed. Dit valt me erg op. Hebben jullie het wel eens gezien of zelf mee gemaakt?
Groeeeetjuuuuuz...
Oww kan jij dat zien dan?. Wat voor een jury cursus heb jij gedaan?.
Bij een jury sport heb je ook te maken met stuk beeld vorming. Iemand kan een combinatie geweldig vinden en een andere niet. Dit weet je wanneer je dressuur gaat rijden je hier mee te maken hebt.
ninz schreef:ik heb ooit meegemaak (was aan het schrijven, Z2)
dat een jury eerst kijkt wie er allemaal moet rijden en dan gaat kjken bij wie hij welke puntne heeft geteld (gaat uitrekenen wie er bovenaan staat enz.) en dan allemaal opmerkingen maakt van goh ik had X eigenlijk toch hogere punten moeten geven en dit paard heeft wel obelisk als vader daar krijgt hij zodiezo al hogere punten door, ik hou eigenlijk toch niet zo van bonte hoor
(waarna een combinatie 5 en 6en krijgt)
sorry maar hier hou ik dus niet van.
dit is wel een extreem geval wil dus niet zeggen dat alle jury's zo zijn o.i.d

c_alsemgeest schreef:[naam] schreef:ik heb ooit meegemaak (was aan het schrijven, Z2)
dat een jury eerst kijkt wie er allemaal moet rijden en dan gaat kjken bij wie hij welke puntne heeft geteld (gaat uitrekenen wie er bovenaan staat enz.) en dan allemaal opmerkingen maakt van goh ik had X eigenlijk toch hogere punten moeten geven en dit paard heeft wel obelisk als vader daar krijgt hij zodiezo al hogere punten door, ik hou eigenlijk toch niet zo van bonte hoor
(waarna een combinatie 5 en 6en krijgt)
sorry maar hier hou ik dus niet van.
dit is wel een extreem geval wil dus niet zeggen dat alle jury's zo zijn o.i.d
Als dit zo was... heb je daarvan een melding gemaakt bij het KNHS?
Zou ik iig wel hebben gedaan
Want het is natuurlijk van de gekke dat een combi hogere punten krijgt gebaseerd op de afstamming of kleur
? zo ja waar zou je dat moeten dan? het slaat eigenlijk helemaal nergens op dat als jij op een bonte rijd minder punten zou krijgen als iemand die op een bruine rijd
( vind het eigenlijk juist wel leuk als iemand met een bont paard in de ring rijd is het eens een keer niet zo saai met al dat bruin
)