Wat zijn jouw wedstrijd ambities?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bulck

Re: Wat zijn jouw wedstrijd ambities?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 14:03

Grand prix natuurlijk!!!.
Tot voor enkele jaren was ik een springruiter en besteedde weinig tijd in het echt dressuurmatig rijden. slof om en wat links en rechts rond men been draaien om ze los te werken. dan heb ik een ongeluk gehad en alles opnieuw moeten leren. toch wou ik blijven rijden, hoewel niet naar volle zin van mijn ouders. dus eerst western maar dit vond ik niet mijn ding. dan dressuur maar dit vond ik niet voor jongens, tot ik eens op een oude leermeester mocht rijden en passage ed kon rijden. toen besliste ik dat ik dit verder wilde doen. dus mijn ouders een leerpaard gekocht en een jaar intensief getraind, houding veranderd etc. uiteindelijk waren we klaar om young riders te starten. In belgie kan dit zonder voorafgaand op een bepaald niveau gereden te hebben. echter dit paard is vlak voor mijn eerste wedstrijd gestorven door een nierfalen. daarop heb ik verschillende paarden gehad, ofwel verkocht wegens niet de juiste klik of miskoop. nu heb ik eindelijk een paar leuke beesten die ik op verschillend niveau uitbreng. echter is bij mij de basis het belangrijkste en vandaaruit word ik steeds meer gedreven om dingen te perfectioneren. ik hoop dus ooit (binnen de 10 volgende jaren) op GP niveau te kunnen starten.

LadyNath

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 14:41

Het zou héél gaaf zijn om uiteindelijk een keer een goede Grand Prix kür te rijden.
Maar voorlopig hou ik mijn doel bij het Z2, en misschien nog de subtop, dat zou eerst wel mooi zijn Haha!

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 15:47

In het Z2 te komen met mijn mootje..

maar we zien wel, of we zo ver komen Haha!

idapaulien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 18:27

Het zo leuk zijn als het lukt maar het moet wel een hobby blijven. Liefst in springen. Maar eerst maar eens die eerste winstpunt zo het fijnste zijn als die er nu een keer aan kwam. Tong uitsteken

valgirl1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 21:04

mijn ambitie is om gewoon lekker en ontspannen en proef rijden en dan kijken hoe hoog ik kan komen natuurlijk rij ik ook om hoger te komen maar heb de tijd er momenteel niet voor om in de hogere dressuur klasse te gaan rijden ik ga een opleiding volgen in amsterdam dus heb geen tijd om mijn paard in friesland te rijden behalve het weekend

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 21:13

Ik zou erg graag in de toekomst KNHS M2 willen rijden Lachen Hoger is altijd leuk, maar dat is toch wel iets wat ik graag wil Lachen Eerst maar zien of ik een eigen paardje krijg Lachen

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 15:31

Ik zou graag nog met mijn pony in het Z willen rijden, omdat ze daarna ivm studie verkocht zal moeten worden. Lachen En ik weet niet of er daarna nog een paard komt.

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 16:41

mijn doel met mijn pony is voor december M1 met winst te zijn. met mijn toekomstige paard wil ik zo hoog mogelijk komen. maar als ik Z ben, ben ik eigelijk al tevreden Lachen

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 20:41

Mijn ambitie is om het werk wat ik doordeweeks beoefen met mijn paard, positief wordt beoordeeld op een wedstrijd, dat ik daarbij een winst mag scoren en de eventuele prijs.
Dat ik er plezier in mag houden en mag genieten van de sport.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 20:43

Ik zou heel graag met Ramayla dressuur gaan rijden, ze heeft echt talent!!! Maar door een afwijkende hoefstand gaat het waarschijnlijk nooit lukken Huilen Jammer. Haar nakomelingen doen het wel super in de sport.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 09:39

Mijn ambitie is ooit Z+1 te rijden, en met springen M+1
nu kan ik wegens omstandigheden vrijwel nooit wedstrijd rijden dus ik stel niet een bepaalde tijd ervoor in dat ik het bereikt wil hebben.

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 09:41

Ik wil graag met mijn merrie iets bereiken in de dressuur sport. De Z vind ik een mooi doel, maar graag zou ik ooit in het rabotalenteam willen rijden. Dat hoeft niet perse met deze pony. Maar dat lijkt me gewoon heel tof! Ik rijd nu ook even geen wedstrijden om haar goed te trainen om haar rug spier +valse knik eruit te rijden. Dus daarna gaan we zowiezo elke maand bij de vereniging starten. En ik hoop mijn ouders zo ver te kunnen krijgen om, om de week op wedstrijd te mogen gaan.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 09:43

Mijn doel is om het uiterste uit mijn huis tuin en keuken knollie te halen. Ik hoef niet zo nodig naar de Z of hoger, ik wil gewoon rustig m'n best doen en de hier en daar de punten halen die ik verdien. Ik denk dat het uiterste van mijn paard in de M ligt, maar we gaan het zien.. ben nu nog L1+1.. Het komt er allemaal nog niet super uit, maar dat hoeft ook niet.. Ik hoef niet zo nodig naar de top Haha! .. Gewoon lol met je knol.

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 09:47

Mijn penny droom: Met mijn pony ooit Z1 starten Haha!
Gaat nog heel lang duren, want we moeten allebei beginnen in de B, maar ooit gaan we er komen!

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 09:53

Mijn droom: Ooit wedstrijden starten Haha! Ik zou al blij zijn als ik de B kan uitrijden Lachen

Cheyenne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 09:56

Ik wil nu nog ff beetje voor de lol met m'n verzorgknol rijden, beetje onderlinge wedstrijdjes dressuur en springen. Maar later wil ik wel een eigen paard waar ik serieus mee kan rijden en dan is mijn droom wel om tot de Z te kome Bloos

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 10:06

Toen ik mijn paard kocht was mijn doel in dressuur M2. Dat leek me al erg leuk.
Eenmaal M2 lonkte ik wat naar de Z en eenmaal Z1 met winst gluur ik alweer naar de Z2 en dat gaan we zeker halen. Daarna zou ik (als hij fit blijft) graag ZZ-L starten. Meer voor de ervaring dan voor de klassering. Daar hoef ik namelijk niet erg veel van te verwachten met mijn fijne maar simpele paard.
subdoel is leren met stang en trens te rijden.

Tweede en net zo belangrijke doel is mijn paard geklasseerd te krijgen in dressuur, springen en SGW. Die laatste 2 zitten in de planning voor komend jaar. Ik ben er vreselijk trots op dat mijn paard zo veelzijdig is. Verder dan de B komen mijn ambities hier (nog) niet.

Ik hoop met dit paard een berg aan ervaring op te doen waar ik de rest van mijn leven iets aan heb.
Ik ben wel blij dat ik me altijd realiseerbare doelen heb gesteld en ze gaandeweg bij stel. Bij ieder gehaald iets sta ik wel even stil om er van te genieten.

Met een volgend paard (over een paar jaar) hoop ik dezelfde doelen te kunnen nastreven in een iets vlotter tempo en daarna misschien weer wat grenzen te verleggen.

Dat laat onverlet dat ik al dolgelukkig ben als we gezellig en gezond de volgende 10 jaar samen doorkomen.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 10:09

ik rijd nu z2 met winst met mijn paard,en ik vond dat altijd al bijzonder hoog...maar het gaat ons zo makkelijk af dat ik toch stiekum verder zit te denken,met dit paard wil ik sowieso zz-z startgerechtigd worden!maar,niet ten koste van hem,ik merk dat hij speelt met de oefeningen,het erg leuk vind om in het middelpunt van de belangstelling te staan.zodra dat er niet meer is,stop ik.
z2 is ook niet niks natuurlijk.

charlot611

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 10:34

Het lijkt me stiekem toch wel fantastisch om Z dressuur te worden met mijn paard. Ik ben niet zo heel fanatiek, maar om dat te bereiken...Maar we zijn nu pas B+6, dus nog een lange weg te gaan Lachen

fairytill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 10:54

Ik wil gewoon zien hoe ver ik kan komen. Vind het leuk om wedstrijden te rijden, maar doe het vooral voor de lol en om te zien wat anderen er van vinden. Het maakt me ook niet uit als ik een keertje geen winstpunt heb.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 14:37

Poeh, mijn ambitie.....

Ik zou heel graag met mijn merrie Z2 met winst worden en een mooie passende kür rijden. Of dat realistisch haalbaar is zien we tegen die tijd wel. Juf heeft er vertrouwen in en ik kijk naar de dag dus we zien het wel. Intussen starten we gewoon lekker door en als het ophoud houd het op maar hebben we wel ons best gedaan....

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 14:39

Mijn eerste doel is bereikt met dit paard, namelijk Z startgerechtigd worden. Voor de junioren ben ik nu te laat (17 jaar) maar heel stiekem hoop ik ooit een keer Young Riders te kunnen starten.. Mijn paard heeft genoeg potentie.. Hopelijk ben ik ook handig genoeg. Maar ach, we hebben nog even.

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 14:45

Ik zou graag een met mijn schimpie het Z uit willen rijden. Dus genoeg punten om subtop te mogen starten.
Verder zou ik graag springwedstrijden willen gaan rijden en SGW met me paard, omdat hij best wel braaf buiten is en een goede springer is, niveau moet ik nog even een nachtje over slapen geloof ik Haha!

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 14:47

Wanneer mijn paard ingereden is en de basis er goed inzit, dan pas ga ik verder denken Huilen van het lachen .

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 23:29

Ik zou graag Z springen willen starten Lachen
En dressuur M1 maar dan moeten alle onderdelen eerst nog geleerd worden Nagelbijten / Gniffelen