Zal ik starten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

leeneliefje

Re: Zal ik starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 12:32

oke, gister heb ik gegaloppeerd en ze ging super. Niets terug gevallen en zelfs een beetje stelling Haha! dus als dat zo door gaat Lachen . en verder loopt ze mooi nagefelijk zelfs in draf soms. Dus waarom zou je dan maar 160 puten krijgen?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 12:56

omdat de eisen in het B gewoon hoger liggen. Stelling, buiging, nageeflijkheid, impuls in alle gangen zijn echt noodzakelijk om een 6 te krijgen, en zo te lezen is dat bij jou nog niet bevestigd. Dat is helemaal niet erg, maar dan kun je niet rekenen op hoge punten in het B. Ik ben het wel met de inschatting van Fitzroy eens, bij een erg vriendelijke jury zit je misschien net tegen de 170 maar dat vind ik al erg royaal. Nogmaals, ik wil niet onaardig doen, maar ik zou je idd aanraden om voorlopig wat onderlinge wedstrijden te starten en nog even te wachten met een startkaart e.d. want ik ben bang dat je erg teleurgesteld wordt.

_Caroline93_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 15:09

hoi hoi, als ik jou was zou ik goed privéles nemen (ik weet niet of je dat al hebt..) en eerst kijken wat er terechtkomt van die onderlinge wedstrijd. als dat nou een beetje gaat zou ik gewoon een keertje indoor starten en dat je instructrice dan meegaat zodat zij je bij het losrijden nog kan helpen. zo zou ik het doen. als je dan onder de 170 haalt zou ik thuis nog even dooroefenen en anders zou ik gewoon doorgaan. Xx

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 16:31

Oke, maar dan moet je echt al goed zijn om in de B te komen Boos! en als ik sommige mensen op wedstrijden zie dan denk ik ook wel eens wat doe je hier. Dan zijn dat kinderen die absoluut niet kunnen rijden en dan krijgen ze een of andere dure sportpony onder de kont geschoven en dan halen ze de hoogste punten. :S Terwijl ze dan zelf minder kunnen rijden. Natuurlijk is dat fijn voor hun, en ik zeg ook zeker niet dat ik zo goed kan rijden. Maar toch.

xx

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 16:46

ik kan me voorstellen dat je als 'heel goed' ervaart, maar eigenlijk valt dat wel mee. Alleen is dat nu nog wat lastig te zien, omdat je er nog hard mee aan het werk bent.

Wb je opmerking over kinderen met sportpony's, dat is een beetje flauw. Ten eerste wordt er in een wedstrijd nu eenmaal gekeken naar de combinatie, en een goede pony scoort dan uiteraard beter, maar dit soort goede pony's doen het echt niet vanzelf. Ik zou me op mijn eigen pony concentreren en zorgen dat je die netjes aan het lopen krijgt, want ook een Fjord kan met impuls, buiging, nageeflijkheid etc lopen, mits die goed gereden wordt.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 17:21

ja natuurlijk is dat waar. Ik zeg ook niet dat het eerlijk is als je wint met een sportpony. Natuurlijk niet. Maar als je een wat minder sportgerichte pony hebt (zoals mijn fjordje Tong uitsteken Bloos) dan is het ZOOOOOOO moeilijk om wp te halen. En dan lijkt het net (LIJKT ik zeg niet dat het zo is) Dat heb bij kinderen met zo'n sportpony allemaal zo makkelijk gaat, omdat die pony het dan allemaal al kan. Natuurlijk gaat dat niet vanzelf, maar de knopjes zitten er dan al op. Ik snap ook dat de jury daar geen rekening mee kan houden, natuurlijk niet. Maar ik hoop dat je wel snapt dat je dan wel eens een beetje jalours wordt Bloos Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door leeneliefje op 16-07-08 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 17:23

Ik snap het wel maar eigenlijk is het niet terecht. Ook jouw pony kan in het B een winstpunt halen, hij zal het pas moeilijker krijgen in de echt hogere klassen. Goed thuis trainen, hard werken en dan lukt het echt.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 17:25

Nee idd, het is ook harstikke fijn dat ze zo'n goede pony hebben. En niet iedereen heeft een pony die het allemaal al kent of kan. Maar toch, als je kijkt wie er in de prijzen vallen. Zijn bijna altijd die "soort" Tong uitsteken pony's. Maargoed, ik ben alsnog harstikke blij met mijn lieve yesta Bloos en als ik dan ooit nog een keertje in de L kom dan is dat helemaal knap Tong uitsteken
En ik ga zeker hard mijn best doen! Bedankt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 17:26

ik zal je zeggen dat ik met mijn bloedchique Flemmingh toch echt eraf gereden ben door Fjorden en Haflingers.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 17:28

haha echt waar! Tong uitsteken Hoe kan dat nou? Als ik je profiel bekijk (ik was zo vrij Bloos) kan je goed rijden!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 17:31

maar mijn chique Pablo is wel een angsthaas 1e klas en kan drie keer achterstevoren staan voor een blaadje Knipoog

dank je wel voor je compliment *LOL*

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 17:39

haha oke Tong uitsteken dat kan ook een probleem zijn. Yesta voelt zich ook wel eens een chique kwpner. Dan zet ze een hals op:P

alstu Lachen

Javello

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 17:57

Ik zou gewoon naar wedstrijden gaan en gewoon rijden dus geen wedstrijden. Proberen kan tog geen kwaad? Doen meer mensen die ik ken met een nieuw paard. Natuurlijk zou ik dat wel in het buiten seizoen doen want binnen hebben ze gewoon een bak en heb je bijna geen ruimte. Succes ermee!

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 21:22

oja! dat is ook nog eens een goed idee! Ik zal dat binnenkort wel een keertje doen! Haha!

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 22:20

Vaak zijn er meer onderlinge wedstrijden dan je op het eerste gezicht zou denken hoor! In omgeving Boskoop, Nieuwerkerk aan den Ijssel etc. kan ik er zo al 7 in een jaar opnoemen. Goed kijken op sites van verenigingen in de buurt.
Onderling zou ik zeker aanraden, er hangt soms een net iets minder geladen sfeer waardoor je zelf beter kunt wennen aan een andere omgeving, en je paardje natuurlijk ook.

sannepakito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 22:22

Er zijn op manege's wel eens wat wedstrijdjes, waar iedereen zich voor kan inschrijven. Gewoon om te kijken hoe het gaat en of het wat voor jullie is. Ga eens rondkijken in de buurt...

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 11:10

ja oke ga ik denk ik maar doen, bedankt! Haha!

Sharif08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 13:09

Je kan ook waar je gaat wedstrijd rijden ook een keertje daarvoor komen rijden want dan heeft je paard al een beetje gezien wat hij dan kan verwachten.
Maar ik zal wel gaan starten

liekatchu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 13:24

ik denk dat je gewoon moet starten. onderling kun je natuurlijk ook altijd aan mee doen.
verwacht niet dat je meteen een winstpunt rijd!
mijn eerste wedstrijd had ik ook maar 162 punten.
maar door veel ervaring kom je er wel. en wat dan nog? al zou je lage punten krijgen?
dan weet je wel weer waar je aan moet werken. dat vind ik toch nog altijd het belangrijkste van wedstrijden rijden.
en trouwens: ook fjorden kunnen winstpunten halen. (even terugkomen op wat je eerder in je post zei).
er zijn zat fjorden die hoog in de dressuur rijden!
ik rij ook met mijn tinker mee en ben afgelopen weekend ook 1e geworden tussen de 'normale bruine'.
als je hem lekker aan het lopen hebt dan krijg je je punten toch wel. ongeacht het ras.
heel veel succes iig met de wedstrijd!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 15:33

Ik zou nog even doortrainen tot de basis echt goed is en dan bekijken wat je het prettigst vindt: binnen of buiten beginnen met wedstrijden rijden. Wennen moeten jullie toch (voor jou ook eerste keer dat je gaat starten begrijp ik?) en dan komt het allemaal wel goed!

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 17:31

liekatchu schreef:
ik denk dat je gewoon moet starten. onderling kun je natuurlijk ook altijd aan mee doen.
verwacht niet dat je meteen een winstpunt rijd!
mijn eerste wedstrijd had ik ook maar 162 punten.
maar door veel ervaring kom je er wel. en wat dan nog? al zou je lage punten krijgen?
dan weet je wel weer waar je aan moet werken. dat vind ik toch nog altijd het belangrijkste van wedstrijden rijden.
en trouwens: ook fjorden kunnen winstpunten halen. (even terugkomen op wat je eerder in je post zei).
er zijn zat fjorden die hoog in de dressuur rijden!
ik rij ook met mijn tinker mee en ben afgelopen weekend ook 1e geworden tussen de 'normale bruine'.
als je hem lekker aan het lopen hebt dan krijg je je punten toch wel. ongeacht het ras.
heel veel succes iig met de wedstrijd!

oke, is altijd van om te horen! Lachen
en wat leuk dat je eerste bent geworden! Haha! Tinkers zijn ook superleuke paarden.
ik denk dat ik eerst ga oefenen met onderlinge. En dan ga zien waar ik nog aan moet werken. Dan doe ik nog een onderlinge en als dat wat verbetert is start ik gewoon Knipoog

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 17:37

van de winter flink door oefenen en dan outdoor starten (is altijd minder spannend voor een paard)

Landallis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 17:40

ik zou gewoon een HC starten kijken hoe dat gaat. en dan kun je verder zien

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 19:39

Maar waarom zou ik HC rijden als je bij de B toch geen verlies kan rijden?

0Whisper0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 19:45

Ik zal gewoon starten. Je rijdt B, dus hebt niets te verliezen!
Je moet toch ervaring op doen met je pony.
Als je het niet probeert blijf je het probleem houden, en probeer ook bv op andere maneges of ergens buiten te rijden (zonder dat je wedstrijd heb, zodat je pony aan andere omgevingen gaat wennen)