kinuh schreef:Idd, het nageeflijk lopen komt vanzelf als hij goed genoeg van achter naar voor wordt gereden.
Wat bij mijn pony wle goed hielp in de trainingen is eerst lang/laag en goed voorwaarts houden, niet op de voorhand laten kletteren. Dan oppakken en (als je dat al kan) slangevoltes gaan rijden in galop, en steeds op de AC-lijn een eenvoudige wissel. Mijn pony is nu perfect op de hulpen en wordt helemaal van achter naar voor gereden, en dan zal je merken dat die ook niet gaat inzakken in de proef!
Paarden die al eerder Z hebben gelopen gaan vaak zelf te veel meedenken, je moet ze voor zijn en ze ontzettend goed bij de les houden!
Ja, dat moet ik in het begin ook altijd. Aan de lange teugel inrijden, alleen vind ik dat meestal niet zo leuk maar ik probeer het altijd wel te doen. Dan is hij meestal wel goed voorwaarts. Maar als ik hem oppak geef ik vast ook te veel kneepjes waardoor ik hem tegen hou. Ik zal mn handen meer moeten ontspannen.
Dat zal ik vandaag meteen proberen! Ik moet die slangevolte toch oefenen voor de l1, die komt straks in de winter geloof ik. Eenvoudige wissel is dat met stap of draf?
Ja! eerst ging hij altijd helemaal dansen als ik ging doorzitten! Dan kon ik hem met geen mogelijkheid in de galop krijgen, en als ik een gebroken lijn in galop maakte sprong hij uitzichzelf over. Nu weet ik gelukkig hoe ik dit moet voorkomen.

Vandaaruit rij ik of weg naar een middengalopje om weer te activeren, of ik sluit door naar de stap of naar halt.
)