Ruiters die 2 x Z hebben gereden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ibonn

Re: Ruiters die 2 x Z hebben gereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 13:36

Rij ook SGW's en daarnaast blijft er te weinig tijd en geld over om elke week met de jongere paarden op wedstrijd te gaan.

Mag ook versneld promoveren en maak er gebruik van maar alleen als het paard er klaar voor is. Momenteel train ik mijn 5-jarige merrie thuis tot M-niveau en stroom dan in. Vind B en L-proeven leuk voor echt jonge paarden die nog aan leeftijdsgrenzen gebonden zijn of voor beginnende ruiters.

Zelf zie ik geen toegevoegde waarde in een jaar lang oefenen tot in perfectie op wijken voor het been (L1/L2) als dat later nooit meer gevraagd wordt. Leer daarom mijn paarden zijwaarts te gaan voor de beenhulp (maar verhef de hulp niet tot kunstje Tong uitsteken) en ga dan verder met de oefeningen die in het M/Z voorkomen.
Alles aangepast aan de leeftijd van het paard natuurlijk maar omdat ik mijn paarden pas op hun 4e jaar zadelmak maak, kunnen ze het ook goed verwerken.

Daarbij geniet ik meer van het opleiden van de paardjes dan van wedstrijden rijden. Wel zou ik graag eens ZZ-L starten maar dat is meer voor mijn eigen ego Bloos

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 15:14

Ik vind het ook een beetje van het paard afhangen Ja

Met Wienna ben ik bv wel onderaan begonnen, maar die moet ook nog veel kilometers maken op vreemd terrein. Thuis trainen we al wel meer oefeningen maar op concours is het nog meer de aandacht bij mij houden en braaf rondlopen een vereiste Knipoog

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 13:55

Ik schat de kans dat ik ooit nog een willekeurig paard ónder het Z uitbreng kleiner dan 0,0001% .......... Ja
Daarvoor is eerst een reglementswijziging nodig op 2 punten......... Knipoog

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 13:57

Of de KNHS raakt gewoon al je gegevens kwijt dat is een leerling van me pas overkomen. Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:04

Katja schreef:
Of de KNHS raakt gewoon al je gegevens kwijt dat is een leerling van me pas overkomen. Haha!

Wacht dan maar even tot 1 oktober a.s........
Dan wil de KNHS overstappen op het nieuwe automatiseringssyteem..........
En geloof me......... ik heb verstand van conversies.......... Dat kan nog leuk worden........... Haha! Haha! Haha!

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:11

Haha! vertel eens meer Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:17

Nou ja......... 1 oktober is de datum die vanmorgen genoemd werd.
Die datum is volgens mij al 2 jaar lang steeds opgeschoven, dus de implementatie van het nieuwe registratiesysteem zal nóg wel één of twee keer verplaatst worden naar 1 januari 2009........ en daarna naar 1 april 2009. Zo gaat dat met externen. Kost wat, maar dan heb je ook niks........ Haha! Haha! Haha!

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:18

hahahahahahaahhaha Haha!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:19

Ik heb geen drive om L of M te gaan rijden eigenlijk. Jonge paarden proeven lijken me wel leuk maar dat krijgt een andere wending heb ik begrepen?

In principe zou ik ze thuis houden tot ze Z1 kunnen lopen.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:39

Suzanne F. schreef:
Ik heb geen drive om L of M te gaan rijden eigenlijk. Jonge paarden proeven lijken me wel leuk maar dat krijgt een andere wending heb ik begrepen?

Oók zoiets...........
Geen hond doet mee aan die proeven en het verbaast me niks. De KNHS wel........... héél gek.... Nagelbijten / Gniffelen
Ziende blind en horende doof is geloof ik de uitdrukking.
Normaal doe je eerst MARKTONDERZOEK voor je iets op de markt brengt. Dat weet zelfs de gemiddelde MEAO-er, maar de KNHS is gewoon weer eens lekker eigenwijs.

En over die "andere wending" heb ik ook vaag iets gehoord, maar dat is ook al zo herkenbaar. Geen hond weet wat er veranderd wordt en straks komt de KNHS weer met een konijn uit de hoge hoed waar geen vegetariër van wil vreten........
"Communictie" is blijkbaar een vies woord in Ermelo.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:04

Ik heb ook niet zo'n behoefte om in het L of M rond te gaan rijden. Wordt daarvoor wel voor gek verklaard door sommigen uit mijn omgeving. Maar ik kan mijn tijd (en geld) wel nuttiger besteden!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:18

Klein rekensommetje:

Paard starten in het L1, vervolgens alles doorlopen tot en met M2........
Moet je minimaal 40 winstpunten rijden.
Bij gemiddeld elke keer 64% scoren (is nog knap moeilijk) heb je toch 40 starts nodig. 's Zomers betekent dat 20 wedstrijden met 2 starts, 's winters 40 wedstrijde met 1 start.
Gemiddeld genomen gemakshalve 30 keer op pad met je trailer. Per keer toch al gauw 50 km gemiddeld voor een retour.
Da's dan 40x 7euro inschrijfgeld, 40 coupons, 1500 km met Patrol plus ahw......... al met al al gauw 2.000 euro.........
Prijzengeld mag je eraf trekken, maar daar kan je net je patatje van betalen als het meezit.

Nou, dan is die 2.000 toch gauw verdiend door 1 of 2 keer ergens voor de oefening te starten en vervolgens gelijk in het Z te beginnen.

En dit is nog maar een zéér rooskleurige rekensom..... Nagelbijten / Gniffelen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:20

Ja oke maar je hoeft niet alles uit te rijden he? Wij kunnen ook een keertje M2 starten en dan 2 x Z1 en dan meteen Z2 gaan rijden als we willen. Of ZZ-licht.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:29

Ik vind het juist leuk om met een jong paard weer onderaan te beginnen, ervaring op te doen en kilometers te laten lopen. Denk dat het nooit slecht is om hem al eerder mee te nemen dan pas vanaf 6 jaar in het Z. Als ze goed voorelkaar zijn, scoor je de punten ook wel bij elkaar. Versneld promoveren behoort opzich ook wel tot mijn opties, maar vanwege de jonge leeftijd van een paard maak ik hier eigenlijk amper gebruik van. En prijzengeld...hier in de buurt zijn eigenlijk amper wedstrijden te vinden waar je geen prijzengeld kunt winnen, dus dat scheelt alweer.

@CGJ12, als je zo gaat tellen dan kost het allemaal een hoop geld natuurlijk, maar als je dan alweer meerdere paarden meeneemt op wedstrijd, scheelt het ook alweer met diesel. (je kunt het dan niet op 1 paard rekenen zeg maar). Buiten dat, kost het voor de meeste (denk pakweg alle) amateur ruiters sowieso meer dan dat het oplevert. Onze hobby is gewoonweg hartstikke duur.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:34

Suzanne F. schreef:
Ja oke maar je hoeft niet alles uit te rijden he? Wij kunnen ook een keertje M2 starten en dan 2 x Z1 en dan meteen Z2 gaan rijden als we willen.

Dat meldde ik toch ook?
Maar dan kun je beter gelijk Z1 starten buiten mededinging toch? Of afgroeten als het allemaal lichtelijk tegenvalt en je onder de 130 punten geraakt...... Haha!

M2 starten is wel het laatste wat ik zou doen in zo'n geval.
Beetje in zo'n kleuterringetje van 40 meter zonder hekjes de meest moeilijke oefeningen moeten uitvoeren. Loopt ie zo achter de bordjes langs.
Nee, dan maar gelijk Z1. Als je het hekje bij A goed sluit onkomt ie je niet. Ook niet als je er onverhoopt afduvelt.... Haha!

Suzanne F. schreef:
Of ZZ-licht.

Snakker Tong uitsteken
Of beter gezegd: loser Cool

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:36

Ik begin met een jong paard eerst een aantal keer in de L1 of L2 te starten, zodat ie een beetje ringervaring op kan doen. Als de leeftijd het toelaat en het paard is er klaarvoor, dan stroom ik door naar de volgende klasse of 2 klassen hoger.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:43

CGJ12 schreef:
Klein rekensommetje:

Paard starten in het L1, vervolgens alles doorlopen tot en met M2........
Moet je minimaal 40 winstpunten rijden.
Bij gemiddeld elke keer 64% scoren (is nog knap moeilijk) heb je toch 40 starts nodig. 's Zomers betekent dat 20 wedstrijden met 2 starts, 's winters 40 wedstrijde met 1 start.
Gemiddeld genomen gemakshalve 30 keer op pad met je trailer. Per keer toch al gauw 50 km gemiddeld voor een retour.
Da's dan 40x 7euro inschrijfgeld, 40 coupons, 1500 km met Patrol plus ahw......... al met al al gauw 2.000 euro.........
Prijzengeld mag je eraf trekken, maar daar kan je net je patatje van betalen als het meezit.

Nou, dan is die 2.000 toch gauw verdiend door 1 of 2 keer ergens voor de oefening te starten en vervolgens gelijk in het Z te beginnen.

En dit is nog maar een zéér rooskleurige rekensom..... Nagelbijten / Gniffelen

Misschien zijn er ook wel ruiters die op wedstrijd gaan omdat ze het leuk en gezellig vinden, ipv alleen maar het paard zo hoog mogelijk geklasseerd te hebben met zo min mogelijk kosten.

En als je min 2x Z hebt gereden, dan kun je een paard in z`n kleuterringetje met gemak elke keer in de prijzen laten lopen, dus dan kun je het inschrijfgeld al wegstrepen, en van wat je dan nog overhoud je frietje en bakkie koffie betalen Knipoog

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:44

CGJ12 schreef:
Katja schreef:

Wacht dan maar even tot 1 oktober a.s........
Dan wil de KNHS overstappen op het nieuwe automatiseringssyteem..........
En geloof me......... ik heb verstand van conversies.......... Dat kan nog leuk worden........... Haha! Haha! Haha!

Komen dan die gegevens weer boven tafel dan? Nagelbijten / Gniffelen

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:47

Ik vind het argument "ervaring opdoen" in het L2 altijd zo vaag. Gros van de binnenbakken hier in de buurt ziet er echt niet spannender uit dan de hal thuis. Buiten ervaring opdoen leren ze in het Z1 ook heel snel.

Maar ik ben dan ook van het geloof afgestapt dat het Z1 een heule moeilijke klasse is Nagelbijten / Gniffelen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:54

Waarom loser?? Tong uitsteken
Ik zou ook niet meteen ZZL starten hoor met een jong paard, das wel heel radicaal. Nee Z1, das een leuke klasse om in te beginnen met een jong dier.
M2 heb ik ook niks mee omdezelfde redenen als CGJ, peert ie hem zo om een bordje heen... Sigaar

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:57

asjemenou schreef:
Komen dan die gegevens weer boven tafel dan? Nagelbijten / Gniffelen

Gaat mij niks verbazen.........
Straks alle klasseringen van Anky of Edje achter háár naam.......... Knipoog

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:59

Suzanne F. schreef:
Waarom loser?? Tong uitsteken

Mág je niet nóg hoger starten dan..........?
Knoeier..... Tong uitsteken

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:59

Mag hopen dat ze de mijne toch niet meer terugvinden.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 16:05

asjemenou schreef:
Mag hopen dat ze de mijne toch niet meer terugvinden.

Ik kan misschien nog even mijn best doen om een recordje te skippen.......... Knipoog

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 16:08

Ach, is al 8 jaar geleden. Dat komt toch niet meer boven water?