Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

runningkawa schreef:Ik heb overigens niet meer gewicht als een gewone slanke man van 1.80 /1.90 meter... mogen die ook niet meer op een paard?
SanneKyla schreef:dat zeg ik niet!
Maar voor mijn gevoel zijn drie bakjes patat wel een beetje veel!
Ik kan me alleen niet verdiepen in de persoon die aan deze ziekte lijd!
Levy schreef:SanneKyla schreef:dat zeg ik niet!
Hoe obcessief ben jij dat je je weet dat iemand 3 bakjes patat heeft gegeten?
Zegtr het uiteindelijk niet meer over jou dan over diegene dat je je daar zo mee bezig houdt?
runningkawa schreef:Maar waneer lijdt een paard?
Als hij de oren naar achter heeft? eens met de staart zwiept?
Dan kunnen wel 85% van de mensen wel naar huis sturen
Aldewereld schreef:Grappig om te zien dat mensen - waarschijnlijk met overgewicht - zich gelijk aangevallen voelen.
Ik heb niets tegen mensen met overgewicht, heb zelfs (ja, het is echt waar!) vrienden met overgewicht.
Maar het topic ging erover of een combinatie geweigerd mocht worden als de ruiter overgewicht zou hebben én als dus het paard daadwerkelijk zou lijden onder het gewicht van de ruiter.
En ik denk dat iedereen het wel met mij eens is dat een paard in de training - of wedstrijd - niet mag lijden. Of dat nu trekken aan het bit is (waar het in dit topic niet over gaat) of gewicht van de ruiter.

Levy schreef:SanneKyla schreef:dat zeg ik niet!
Hoe obcessief ben jij dat je je weet dat iemand 3 bakjes patat heeft gegeten?
Zegtr het uiteindelijk niet meer over jou dan over diegene dat je je daar zo mee bezig houdt?
Levy schreef:Aldewereld schreef:Grappig om te zien dat mensen - waarschijnlijk met overgewicht - zich gelijk aangevallen voelen.
Ik heb niets tegen mensen met overgewicht, heb zelfs (ja, het is echt waar!) vrienden met overgewicht.
Maar het topic ging erover of een combinatie geweigerd mocht worden als de ruiter overgewicht zou hebben én als dus het paard daadwerkelijk zou lijden onder het gewicht van de ruiter.
En ik denk dat iedereen het wel met mij eens is dat een paard in de training - of wedstrijd - niet mag lijden. Of dat nu trekken aan het bit is (waar het in dit topic niet over gaat) of gewicht van de ruiter.
Een paard kan heel wat aan gewicht dragen hoor, het is een "lastdier"
Zolang iemand iemand netjes stuurt en een paard niet stoort, is er weinig aanhet handje. Het zijn voornamelijk de buitenstaanders die zich eraan storen.
Wel eens omgedraaid? Waardeer dat iemand met overgewicht pogingen doet om te sporten, te bewegen, een hobby te hebben.
Wanneer iemand echt last heeft van obesitas, wordt hij of zij al in een hokje geduwd. Gaan we daar dan met zijn allen aan meedoen door ze de pret van een hobby ook al te ontnemen?
Levy schreef:Oei, raak ik een gevoelige snaar??
runningkawa schreef:Een heel gevoelige Levy... ze is betrapt...
Ja kan jij dat zien..knap hoor...
Hoe kijk jij dan tegen een man van 1,95 aan op een paard?
Lijdt dat paard ook?
Hoor daar niemand over...zo raar...
SanneKyla schreef:Hee,
Ik heb geen idee waar dit thuishoort maar plaats het daarom (zolang) even hier.
Vanmiddag ben ik wezen kijken op een concours samen met twee vriendinnen.
Hun klasgenoot deed die middag ook mee.
We zagen, (Sorry) een ontzettend dik mens langslopen die ook meedeed op haar paard (zat tussen de proeven in de hele tijd patat te eten). Ze liep er ook bij
![]()
Maar toen vertelde de klasgenoot van mijn vriendin dat ze een keer op een concours was geweest waar een meisje (met ontzettend veel overgewicht) meedeed op haar (voor haar gewicht te kleine) pony.
Ze kwam de ring in en werd gediskwalificeerd wegens haar gewicht.
Kan dit? Of hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt??
Ik heb er zelf nog nooit eerder van gehoord dus dacht dat kan ik wel even op bokt vragen
SanneKyla schreef:runningkawa schreef:Een heel gevoelige Levy... ze is betrapt...
Ja kan jij dat zien..knap hoor...
Hoe kijk jij dan tegen een man van 1,95 aan op een paard?
Lijdt dat paard ook?
Hoor daar niemand over...zo raar...
Je zit de boel aardig op te fokken, niets beters te doen?

SanneKyla schreef:Levy schreef:Oei, raak ik een gevoelige snaar??
Nee hoor!
Ik ben wel wat gewend!
runningkawa schreef:nee toevallig niet
Maar waarom geef je geen antwoorden op die vragen...die zijn niet als opbutsen bedoeld, maar als serieuze vraag...of weet jer gewoon geen fatsoenlijk antwoord op omdat je vooroordeel dan niet meer klopt??
)