Gediskwalificeerd door overgewicht?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Smart

Re: Gediskwalificeerd door overgewicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 09:51

Ik vind dat mensen met veel ( lees veel ) overgewicht waardoor zij de pony belemmeren gewoon de ring uit moeten.... Ook ben ik het eens met de stelling dat plukkers gewoon de ring uit moeten maar dat is hetzelfde met de mensen die hun paard afslaan als ze een keer schrikken..!!! Maar goed daar ging het niet over hè...

Overgewicht, is vaak genetisch bepaald en zo is dat ook bij mij, ik word ook snel dik en ja mijn halve familie is te dik.. 1 ding weet ik echter wel, als ik te dik word ga ik echt niet meer op mijn paard zitten.. Ik weet dat hij daar moeite mee heeft en dus probeer ik gewoon op gewicht te blijven en dat kan, dat kan overduidelijk want ook al heb je de genen om dik te worden wil niet zeggen dat je dan ook maar naar die genen mag gaan eten.. Dan hebben we natuurlijk ook nog psychische eters, ja die eten door hun emoties, maar ook die hebben niet altijd de emoties om te eten en kunnen dus ook balansdagen creeeren in hun leven..

De personen die dik zijn door een ziekte, ja die hebben het vaak een stuk anders en een stuk moeilijker, maar het mooie daaraan is wel dat juist die mensen gewoon op hun eten letten en die zie je dan ook echt niet zoveel eten als de mensen die het door de genen zouden hebben... Zij moeten er wel op letten...

Ik vind het trouwens oneerlijk te zeggen dat zij wel heel de tijd op die persoon heeft moeten letten, dat is niet waar, want weet je wat ook bepaald is door veel onderzoeken, dat je aangetrokken word naar dingen te kijken die je echt niet altijd wil zien.. Kijk naar een ongeluk of neem het voorbeeld van trekken en plukken in de mond van een paard, daar blijf je ook naar kijken omdat je je er aan ergert en dan is het niet zo dat bevooroordeeld bent..!!!! Ik ben er zelf namelijk ook gewoon schuldig aan..

Ik vind dat mensen die zwaarder zijn gewoon moeten kunnen paardrijden, maar als dat het geval is neem dan een ras dat het ook aan kan 10 kilo meer te dragen maar ga niet met 100 op een arabier zitten van 1,55.. Jullie snappen wel wat ik bedoel toch?

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 09:51

Ik ken wel iemand, en die mocht volgens mij niet op het hoogste niveau meerijden omdat ze overgewicht had. of ze kon niet in het kader opgenomen worden ofzoiets..

Maar soms als ik dat zo zie op wedstrijd dan heb ik soms echt medelijde met die paarden, misschien kunnen sommige mensen er wel niets aan doen maar toch..

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 09:52

Ik ga anderen niet aanvallen in dit topic. Heb ik helemaal geen behoefte toe, jammer dat anderen dat dan wel doen.
De dikgedrukte letters zijn ervoor zodat mensen het belangrijkste uit mijn bericht kunnen halen. Want lezen en vooral de daadwerkelijke boodschap eruit halen is voor veel mensen soms nog weleens moeilijk Bloos

Ik heb er helemaal geen probleem mee dat mensen met overgewicht paardrijden, integendeel!
Maar wél als het paard er zichtbaar onder lijdt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 09:54

Maar waneer lijdt een paard?
Als hij de oren naar achter heeft? eens met de staart zwiept?
Dan kunnen wel 85% van de mensen wel naar huis sturen Haha!

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 09:56

runningkawa schreef:
Ik heb overigens niet meer gewicht als een gewone slanke man van 1.80 /1.90 meter... mogen die ook niet meer op een paard?

Ik heb het hele topic doorgelezen, maar kan nergens de zinsnede ontdekken dat TS of wie dan ook stelt dat JIJ niet mee zou mogen rijden.

Persoonlijk ben ik van mening dat het hele topic uit z'n verband getrokken wordt en mensen zich persoonlijk aangevallen voelen. Dat is jammer, want in principe heeft de topic-starter wel een punt. Het is jammer dat haar woordkeuze haar standpunt niet ten goede komt en, waarschijnlijk onbedoeld, een hele andere discussie op gang brengt.

We stellen dat je als jury iemand mag diskwalificeren als er sprake is van wreedheid. Op het moment dat een pony/paard zichtbaar lijdt onder het gewicht van de ruiter is dat imo wreedheid.
Die mening heb ik ook als we een discussie gaan voeren over de grofheid van sommige ruiters, maar aangezien dat een hele andere discussie is, ga ik daar niet verder op in.
Mijn standpunt: als paardenliefhebber moet je zelf weten hoe ver je kunt gaan (of dat nou met gewicht of grofheid te maken heeft), maar wordt het gezonde inzicht dusdanig vertroebeld (misschien wel door de liefde die je voor je paard voelt) dan moet een jury bij machte zijn om je daarop te wijzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 09:58

Mikkie...dan zeg ik het anders
Een vrouw met een maatje meer weegt net zoveel als een slanke man van hetzelfde gewicht....

Dacht dat het zo met mijn voorbeeld wel duidelijk was wat ik bedoelde...niet dus

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 10:00

SanneKyla schreef:
dat zeg ik niet!
Maar voor mijn gevoel zijn drie bakjes patat wel een beetje veel!
Ik kan me alleen niet verdiepen in de persoon die aan deze ziekte lijd!

Hoe obcessief ben jij dat je je weet dat iemand 3 bakjes patat heeft gegeten?
Zegtr het uiteindelijk niet meer over jou dan over diegene dat je je daar zo mee bezig houdt?

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 10:00

Runningkawa, En jij gaat niet op een paard zitten dat jou zichtbaar niet kan dragen neem ik aan..

Want daar gaat het toch om..
Het maakt niets uit of je nou 60 of 100 kilo weegt, kies in ieder geval het paard dat het aan kan..
Laatst bijgewerkt door Smart op 01-06-08 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 10:01

Levy schreef:
SanneKyla schreef:
dat zeg ik niet!

Zegtr het uiteindelijk niet meer over jou dan over diegene dat je je daar zo mee bezig houdt?

idd.... maar dat wil men blijkbaar niet inzien....

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 10:03

runningkawa schreef:
Maar waneer lijdt een paard?
Als hij de oren naar achter heeft? eens met de staart zwiept?
Dan kunnen wel 85% van de mensen wel naar huis sturen Haha!

Tja dat blijft altijd lastig om te bepalen natuurlijk. Ik denk dat als een paard onregelmatig gaat lopen dit een teken kan zijn, maar kan ook komen door onjuist handgebruik. Ik denk dat dit toch het beste is ter beoordeling van een kundig jury, evt. met de mogelijkheid voor een soort "second opinion".

Een keertje oren in de nek of zwiepen met de staart lijkt me geen graadmeter.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 10:04

Aldewereld schreef:
Grappig om te zien dat mensen - waarschijnlijk met overgewicht - zich gelijk aangevallen voelen.
Ik heb niets tegen mensen met overgewicht, heb zelfs (ja, het is echt waar! Haha! ) vrienden met overgewicht.
Maar het topic ging erover of een combinatie geweigerd mocht worden als de ruiter overgewicht zou hebben én als dus het paard daadwerkelijk zou lijden onder het gewicht van de ruiter.
En ik denk dat iedereen het wel met mij eens is dat een paard in de training - of wedstrijd - niet mag lijden. Of dat nu trekken aan het bit is (waar het in dit topic niet over gaat) of gewicht van de ruiter.

Een paard kan heel wat aan gewicht dragen hoor, het is een "lastdier" Haha!
Zolang iemand iemand netjes stuurt en een paard niet stoort, is er weinig aanhet handje. Het zijn voornamelijk de buitenstaanders die zich eraan storen.
Wel eens omgedraaid? Waardeer dat iemand met overgewicht pogingen doet om te sporten, te bewegen, een hobby te hebben.
Wanneer iemand echt last heeft van obesitas, wordt hij of zij al in een hokje geduwd. Gaan we daar dan met zijn allen aan meedoen door ze de pret van een hobby ook al te ontnemen?

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 10:05

Levy schreef:
SanneKyla schreef:
dat zeg ik niet!

Ik dacht dat we dit deel wel afgesloten hadden, je valt in herhaling en ik weet niet of dat een belangerijke toevoeging geeft!

Richt je op mijn vraag en kom anders dit topic niet binnen vallen, ik heb mijn excuses toch aangeboden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 10:05

de jury vind ik daar ook niet kundig genoeg voor... mijn ervaring is dat enkele geen verschil zien door passen niet afmaken door spaning van de omgeving, of door kreupelheid.

IMo kan alleen een deskundige dat beoordelen.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 10:06

Oei, raak ik een gevoelige snaar?? Knipoog

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 10:06

Levy schreef:
Aldewereld schreef:
Grappig om te zien dat mensen - waarschijnlijk met overgewicht - zich gelijk aangevallen voelen.
Ik heb niets tegen mensen met overgewicht, heb zelfs (ja, het is echt waar! Haha! ) vrienden met overgewicht.
Maar het topic ging erover of een combinatie geweigerd mocht worden als de ruiter overgewicht zou hebben én als dus het paard daadwerkelijk zou lijden onder het gewicht van de ruiter.
En ik denk dat iedereen het wel met mij eens is dat een paard in de training - of wedstrijd - niet mag lijden. Of dat nu trekken aan het bit is (waar het in dit topic niet over gaat) of gewicht van de ruiter.

Een paard kan heel wat aan gewicht dragen hoor, het is een "lastdier" Haha!
Zolang iemand iemand netjes stuurt en een paard niet stoort, is er weinig aanhet handje. Het zijn voornamelijk de buitenstaanders die zich eraan storen.
Wel eens omgedraaid? Waardeer dat iemand met overgewicht pogingen doet om te sporten, te bewegen, een hobby te hebben.
Wanneer iemand echt last heeft van obesitas, wordt hij of zij al in een hokje geduwd. Gaan we daar dan met zijn allen aan meedoen door ze de pret van een hobby ook al te ontnemen?

Als een paard lijd onder overgewicht op zijn rug valt dat heus wel te zien hoor, het gaat mij niet om het plaatje maar zelfs ik kan zien of er een paard is die lijd onder een te zware ruiter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 10:08

Een heel gevoelige Levy... ze is betrapt...

Ja kan jij dat zien..knap hoor...
Hoe kijk jij dan tegen een man van 1,95 aan op een paard?
Lijdt dat paard ook?
Hoor daar niemand over...zo raar...

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 10:09

Levy schreef:

Nee hoor!
Ik ben wel wat gewend!

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 10:09

runningkawa schreef:

Lijdt dat paard ook?

Je zit de boel aardig op te fokken, niets beters te doen?

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 10:09

SanneKyla schreef:
Hee,

Ik heb geen idee waar dit thuishoort maar plaats het daarom (zolang) even hier.

Vanmiddag ben ik wezen kijken op een concours samen met twee vriendinnen.
Hun klasgenoot deed die middag ook mee.

We zagen, (Sorry) een ontzettend dik mens langslopen die ook meedeed op haar paard (zat tussen de proeven in de hele tijd patat te eten Tong uitsteken ). Ze liep er ook bij Bloos

Maar toen vertelde de klasgenoot van mijn vriendin dat ze een keer op een concours was geweest waar een meisje (met ontzettend veel overgewicht) meedeed op haar (voor haar gewicht te kleine) pony.
Ze kwam de ring in en werd gediskwalificeerd wegens haar gewicht.

Kan dit? Of hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt??
Ik heb er zelf nog nooit eerder van gehoord dus dacht dat kan ik wel even op bokt vragen Lachen

Hieruit kan ik niet opmaken dat je de combinatie ook daadwerkelijk hebt gezien in de ring.
Dus wat wil je nu eigenlijk duidelijk maken met je laatste opmerking?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 10:10

SanneKyla schreef:
runningkawa schreef:

Lijdt dat paard ook?

Je zit de boel aardig op te fokken, niets beters te doen?

nee toevallig niet Haha!
Maar waarom geef je geen antwoorden op die vragen...die zijn niet als opbutsen bedoeld, maar als serieuze vraag...of weet jer gewoon geen fatsoenlijk antwoord op omdat je vooroordeel dan niet meer klopt??

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 10:11

SanneKyla schreef:
Levy schreef:

Nee hoor!
Ik ben wel wat gewend!

Ik vraag me af of jij wel wat gewend bent...
Nogmaals, wie ben jij om zo ongenuanceerd te oordelen over iemand. In dit geval degene die je hebt "gespot" op het concoursterrein.
Ik vind het echt een schandalige opmerking van je in je beginpost.

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 10:11

Lijkt me vanzelf sprekend genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 10:13

Geef gewoon antwoord ipv afwijkend...

Dus een man van 80/90 kilo is gewoon op een paard
een vrouw van 80/90 kilo mishandeld zijn paard

dat is wat je nu zegt TS....

beetje BlonT...vind je ook niet??
Goed over nagedacht voordat je hier je vooroordelen kwam spuien...heel slim

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 10:15

Volgens mij zegt ze dat helemaal niet...

Ze heeft er toch bij verteld op wat voor paard/pony die persoon zat....
Dat maakt toch echt het verschil hoor..

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 10:15

runningkawa schreef:
nee toevallig niet Haha!
Maar waarom geef je geen antwoorden op die vragen...die zijn niet als opbutsen bedoeld, maar als serieuze vraag...of weet jer gewoon geen fatsoenlijk antwoord op omdat je vooroordeel dan niet meer klopt??

ik heb wel terdege iets beters te doen.... (rondje hardlopen om de overtollige kilootjes tegen te gaan ofzo Knipoog )
Ik zal wel oud worden of zijn, maar het valt me de laatste tijd, sinds ik steeds meer hele jonge mensen in mijn personeelsbestand heb, dat steeds meer jonge mensen geen normen en waarden meer hebben. Ondanks dat ze wel een hogere opleiding hebben afgerond.
Persoonlijk vind ik jouw wijze van oordelen getuigen van weinig normen en waarden.