Hoe kan dit? Uitslag ZZ-licht.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WinBinChes

Re: Hoe kan dit? Uitslag ZZ-licht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 10:09

Ik denk dat de eerste amzone net die handingheid heeft om zulke paarden toch zo door te baan te sturen, met 9ens en 3en, dat ze dan net aan winst heeft, maar denk niet dat ze daar zelf tevreden mee zal zijn.

Cleo gefeliciteerd met je debuut! ik denk dat je zelf daar heel tevreden mee kan zijn. je eerste keer en dan leuke punten krijgen. betekent dat je op de goede weg bent! Petje af hoor

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 10:10

Leuke punten???????

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 10:15

Ja, voor de eerste start leuke punten, menig die mindere punten rijd. Het is nu eenmaal een jury sport, dus als jezelf er niet tevreden mee bent vindt ik dat erg jammer, maar ik denk dat deze punten een leuke start zijn voor je ZZ-L debuut. Het is aftasten wat ze willen zien. Nee het is geen winst, maar die komen ook echt vanzelf wel. Zelf iets minder willen doen en dan komen die winsten ook wel Knipoog Je hebt hem goed voor elkaar en als je weet waar je kan scoren en wat ze daar willen zien knal je er zo door heen. Maar dat is mijn mening.

haffilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 12:05

Tja, ik zou het ook niet leuk vinden hoor! Maar ik kan die andere ruiter niet vinden? Kan iemand misschien een PB met link oid sturen?

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 12:13

Tuurlijk zijn hogere punten leuker, maar je moet wel een beetje posotief blijven hoor!

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 13:08

Ik heb de 1e amazone op een andere wedstrijd zien rijden met dit paard, ik stond toen ook te kijken van de score die was nl. beduidend hoger dan ik verwacht had.

Ook de strenge binnenhand op bepaalde momenten en een bocht doorrijden door het paard puur op de binnenteugel te sturen, halthouden en groeten ging finaal de mist in en overgangen waren erg rommelig etc. etc.

Normaal zie je genoemde amazone niet zo rijden dus ik stond er ook van te kijken, de jury`s hebben echt erg hoog gepunt op deze wedstrijd dus het gebeurd vaker.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 13:24

Het is jammer dat de jury op spektakel hoge punten geeft. Voor mij is dressuur toch echt het totaal plaatje en de harmonie tussen de ruiter en het paard. Als ik het verhaal zo hoor was dit nou niet bepaald aanwezig en ik snap dan ook niet waarom er hoger wordt gepunt dan bij een ruiter waar de proef netjes verloopt. En ik sluit niet uit dat het een beetje in de naam zit Knipoog

marlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 16:22

ik was na het zien van de eerste proef ook wel blij om te zien dat een nog niet zo ervaren amazone toch zo vriendelijk rijdt en juist niet voor spectacel gaat, maar een eerlijke houding naar het paard aanneemt. En daarin groeien, dat komt idd heus wel. Vergeleken met de eerste ruiter vond ik dat de 2de ruiter juist voor correctheid naar het dier een compliment verdiende.

odessa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 12:23

het is en blijft inderdaad een jurysport.
nu heb ik de proeven niet gezien, maar heb cleo wel es op wedstryd zien rijden. en dan rijdt ze idd een nette proef.
maar ik sprak laatst een Zjury en die willen vanaf het Z toch egt zien dat er meer power in een proef zit.
als iemand dan een nette proef neerzet en dan zevens haalt voor dingen die goed gaan, maar als er dan iets fout gaat glijk een 4 krijgt, dan zit je niet meer zo snel aan de winst ( dat heb ik nl ook wel eens last van)
als nr 1 dan een paard heeft wat wegspringt enzo en zorgt voor spanning, zal ze best 2en en 3en gehad hebben, maar die paarden worden zo doorgetraind dat als de spanning minder is ze zo voor vele onderdelen 8en en 9ens kunnen scoren.

toch vind ik het jammer voor je cleo van je punten! hoop dat de volgende x de punten beter aansluiten bij je gevoel!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 12:29

Mijn instructrice zei altijd, dat ze liever had ik het mega verknalde omdat ik geprobeerd had te knallen, dan brave punten door "op safe" te rijden.

Ik krijg het idee dat het hier hetzelfde is... Paard was misschien te heet, veel spanning, maar blijkbaar zaten er wel goede stukken tussen....

Ik denk dat TS te "safe" heeft gereden.

Riemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 12:43

Liezel1 schreef:
Mijn instructrice zei altijd, dat ze liever had ik het mega verknalde omdat ik geprobeerd had te knallen, dan brave punten door "op safe" te rijden.

Ik krijg het idee dat het hier hetzelfde is... Paard was misschien te heet, veel spanning, maar blijkbaar zaten er wel goede stukken tussen....

Ik denk dat TS te "safe" heeft gereden.

De TS is iemand die de wedstrijden alleen bekeken heeft, dus niet meegereden heeft
oftewel, Cleo is niet de TS in dit geval Tong uitsteken

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 12:44

Ik bedoelde Cleo dus...

Vladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 13:11

@amondi Wat hebben nou weer het aantal posten ermee te maken???
Ik heb voor de rest niets over de proeven zelf gezegd aangezien ik deze niet gezien heb. En al zou ik gezegd hebben dat nr 2 als een debiel gereden heeft en er niets van bakte ja dan heb je gelijk. Maar helaas dat heb ik niet gezegd. De nr. 2 in kwestie kan wel rijden, zit netjes op haar paard en rijd haar paard netjes met veel goede punten.
Het enige wat ik heb gezegd dat het een jurysport is en dat je dat dus in alle klasse meemaakt. Helaas maar waar en dat ze op het nivo, waar dit topic over gaat, meer lef en power willen zien. En hoe ik daar bij kom als B ruitertje? Ik zit vaak met verschillende jury's in een jury auto proeven te bekijken van L, M en Z ruiters. En vaak hebben we daar ook discussies over naderhand omtrent het wat en waarom qua punten in een proef.
Maar ik weet er weinig van in jou ogen omdat ik zo weinig post Verward
En het is klote dat je gevoel iets anders aangeeft dan je punten op het blaadje maar daar kun je weinig aan doen. En een grote mond ach dat mag je vinden. Maar ik ben wel van mening dat iedereen zijn mening mag hebben over een onderwerp/ discussie en niet dat alleen maar de doorgewinterde bokkers hun mening mogen zeggen.
Misschien niet de juiste plaats om dit neer te zitten, maar ik wou toch ook even duidelijkheid scheppen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 13:19

Vladie schreef:
En een grote mond ach dat mag je vinden. Maar ik ben wel van mening dat iedereen zijn mening mag hebben over een onderwerp/ discussie en niet dat alleen maar de doorgewinterde bokkers hun mening mogen zeggen.
Misschien niet de juiste plaats om dit neer te zitten, maar ik wou toch ook even duidelijkheid scheppen.

Je mag hier je menig wel verkondigen, maar wel op een respectvolle manier. Knipoog
Aangezien dat bij jouw postst niet het geval is, heb ik je berichten verwijderd.

Moderatoropmerking:
Dus bij deze voor de laatste keer het verzoek om het netjes te houden!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 15:46

mag ik vragen om welke foto's het precies gaat heb wel gekeken maar kon het niet vinden!!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 15:54

Zo te horen heeft nummer 1 veel meer ervaring als nummer 2.
Wss heeft nummer 1 meer show laten zien als nummer 2.

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 16:21

Bekijk de foto's zou ik zeggen dan zie je het verschil!
Hier zie je terug waar in de basissport vaak over geklaagd word.
Combinatie 1 is een combinatie met veel uitstraling en power,die gepunt kan worden met 9ens maar ook met 2en of 3en.
Combinatie 2 is een combinatie die erg netjes rijd maar weinig tot geen power toont, en gepunt kan worden met 7ens en 5en of 4en.

Veel combinaties in de Basissport roepen ook dat ze gepunt willen worden met 9ens en 2en, maar jah als het niveau niet aan een 9 toekomt gedurende de hele proef....wat houd je dan nog over?
Ik reed laatst zelf een Z1 proef, een gedurfde proef, met daardoor 3 zichtbare fouten.
Voor de foute onderdelen kreeg ik 2en en een 3, maar wat goed ging werd beloond met 8en
Hierdoor kwam mijn punten aantal boven de 65%
Een combinatie die na mij reed had mijn fouten gezien, zij reed braaf haar rondje zonder grove fouten
haar punten aantal kwam net op 60%
Ze was het dus ook totaal niet eens met de punten, want zij reed tenslotte foutloos...

Ik denk dat je dit wel enigzins kunt vergelijken met de situatie die de TS heeft genoemd
Natuurlijk snap ik ook wel dat als je net in het ZZ-licht gaat beginnen, dat je niet precies weet wat er van je verwacht word en dat je eerst even af moet tasten, maar het is wel belangrijk dat je kunt laten zien dat je lef hebt en dat je niet bang bent om hierdoor een foutje te maken.

rosamuskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 07:49

Ja het is en blijft raar hoe de jury soms dingen beoordeeld

odessa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:18

blijft toch ook een kwestie van smaak denk k.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 14:55

Raar, bij ons was er ook zoiets

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 18:43

wat bedoel je _miesje_? Heb jij ook ervaring bij een ZZ licht wedstrijd waarbij een goede brave proef minder gewaardeerd wordt dan een spectakel proef?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 18:44

Oud topic, slotje.