Verzorging te makkelijk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Soraya92

Re: Verzorging te makkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 00:09

Ik vraag mij nou ook af hoe je een 9 kan scoren , mijn schimmel rijd met een jonge amazone , en ziet er altijd piekfijn uit , tuig/bit is blinkend , kind ziet er strak in het pak uit , en de schimmel is SPIERWIT . Ik sta inderdaad zoals velen zeggen de dag van te voren te wassen/boenen/knippen , en op de wedstrijddag zelf ben ik vaak weer aan het wassen omdat mevrouw s avonds nog even een poepvlek heeft gemaakt , dus er zit zeker in totaal zo'n 5 uur in...en dit wordt dan beloond met een 7 ? dat vind ik dan matig

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 00:19

Mijn instructrice roept altijd dat als ze nog eens jurylid word, iedereen met een witte schimmel een negen krijgt. Haha!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 00:20

Wat ik wel vaak belachelijk vind, is dat de cijfers voor verzorging zo kunnen wisselen. Als je bv eerst in ring 1 start voor jury x, en een paar min later in ring 2 start voor jury y, de cijfers alsnog flink kunnen verschillen...

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 00:50

ik vind zoiezo dat jury wel wat beter mag letten op t algemeen..t tuig onderhoude glanzend paard op en top..ik heb zelf ook een schimmel gehad nou was al de dag ervoor zo'n 3 uur aan t prutsen om meneer helemaal wit te krijgen en meestal de dag daarna was ik weer zo'n 4 uur bezig aan meneer...

en zeker bij schimmels want dat zijn echt de krengen om schoon t houden...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 07:39

Ik vind het dus onzin. Je beloont het resultaat in de ring, niet het werk dat je erin gestoken hebt. Je krijgt toch ook geen 8 voor de middendraf die maar voor een zesje ging omdat je er thuis zo hard op getraind hebt, en het eerst maar een vijfje waard was?

Ik gaf altijd een 8, tenzij er iets mis was, en ik krijg eigenlijk ook altijd een 8, maar wat mij betreft mogen ze dit punt schrappen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 08:42

Mijn idee, Lielle. Je hoort er gewoon voor te zorgen dat je paard en jijzelf er goed uit zien. Daar hoeft geen cijfer tegenover te staan imo.
Ik geef ook een standaardcijfer omdat het lastig in te schatten is hoe lang iemand bezig is met de verzorging.
Je hebt ook nette schimmels en smerige bruinen.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 09:29

In Belgie beoordelen ze verzorging niet, dacht ik.
Lijkt mij persoonlijk een stuk beter. Lachen

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 12:21

ik vind dit ook, ik vlecht en poets en was me een ons voor een 8,
en dan sommige mensen die rijden op een fries (heb ik niks op tegen ofzo, maar voor het voorbeeld).
Met lange manen, hangend naar 1 kant (dus volgens de voorschriften) en vlechten helemaal niks in en die krijgen ook een 8, dan vindt ik dat ze zich er wel erg makkelijk vanaf maken.

Lavita330

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 20:21

Wat ik ook zo krom vind is dat een keer voor de verzorging een 8 kreeg (krijg ik meestal) en 10 min later met mijn 2de proef (en zelfde jury) een 7 kreeg. Verward Nou er was niks verandert ondertussen hoor.

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 20:25

Bij ons geeft de jury eigenlijk altijd een 7 of een 8. Maar dat betekent dan ook dat iedereen een 7 of iedereen een 8 krijgt. Alleen als er nog een hele grote strontvlek op de kont zit, of de pony is helemaal niet is ingevlochten, of er iets mee is gedaan, dan krijg je een 6

Origami

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:52

Bij ons ook vaak een 7 of een 8,maar een keer zat een plastron van een meisje niet goed en toen kreeg ze een 5.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 16:27

Wij hebben een keer op een wedstrijd 2 keer een 10 gehad Haha!

Op de laaste wedstrijd krijgen wij van 2 jury leden een 9 en van de andere een 6 voor precies de zelfde aanspanning.
Beetje raar.

Maar meestal zitten wij rond de 9.

Maar dan ziet alles er ook echt schoon uit en wit wat wit moet zijn.

Met het mennen hebben we trouwens minimaal 3 juryleden aan de ring zitten.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 16:38

Een vriendin van mij kreeg eens een 9 voor de verzorging Ja .
Daar had ze toen wel haar winstpunt aan te danken, dus ja, ik vind wel dat er makkelijk hoge cijfers gegeven worden. Want je pony mag er dan wel super uitzien, het gaat erom hoe hij loopt.

dirma

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 12:40

Ik heb een fjord, dus bij mij valt er niet veel in te vlechten. Alleen de staart en manen doorborstelen en netjes poetsen. Ik heb ook meestal een 8.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 12:49

Hoewel ik nu beter m`n best doe voor een puike verzorging dan in m`n ponytijd (m`n Groninger heeft dan ook veel meer behang om te snoeien *LOL* ) vind ik het lastiger om een 8 te scoren voor de verzorging Lachen

Drie keer heb ik met dit paard een 9 of zelfs een 10 voor de verzorging gehad (bokkende jury`s, bedankt Knipoog ), maar ik blijf ook vaak op een 7 hangen, ook als alles spic & span is.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 15:10

de meeste jury's hebben vaak een standaard cijfer, al vind ik dit niet helemaal eerlijk. sommige mensen vlechten de staart niet eens in als die niet is opgeschoren, en wassen de de beentjes niet (als ze wit zijn) en krijgen een 8, en de ander doet dit wel en krijgt ook een 8? best oneerlijk vind ik maargoed,

gisteren moest ik ook schrijven, en toen vroeg ik of de jury altijd een standaard cijfer gaf, toen zei ze dat ze altijd een 8 gaf, tenzei je een schimmeltje had en die er heel wit uitzag.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 15:14

Ik heb 1 keertje een 9 gekregen. Maar die jury gaf iedereen die de staart ingevlochten had een 9! En dat waren er wel 2:P. Dus vanaf toen altijd staart ingevlochten en 7 knotten. MIjn zadel doe ik nooit voor een wedstrijd. Meestal 1 week van te voren. Anders ga ik glijden. En het staat nep. Verder krijg ik meestal ook een 8 maar ik heb die 9 wel gekregen toen omdat ik mijn best had gedaan!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 15:18

Als je niet invlecht, je paard niet eens helemaal witte voeten hebt, je zadel & hoofdstel niet invet/schoonmaakt, heb je al een 7. Huilen van het lachen

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 15:39

ervaring mee? Nagelbijten / Gniffelen

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 15:41

Ook al kijken ze er niet naar wil ik zelf goed voor de dag komen. En vind ik al dat gefriemel en gepoets leuk. Mijn pony trouwens ook die staat gewoon te slapen als er 4 man om hem heen aan hem staan te friemelen:P. Ik vind het heerlijk!

Hemingway

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:20

Zoiets verschild volgens mij gewoon met jury. Volgens mij geven de jury's gewoon standaart een 7/8. Het is nogal stom om iemand een 6 voor verzorging te geven.., die er erg zijn best op heeft gedaan. De een kan nou eenmaal beter vlechten als de ander. Dus denken de jury's ook maar zoiets van, ach geef ze maar een 8. Al is het voor de moeite.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:21

en vandaag had ik met mijn schone witte merrie bij de eerste jury een 7 en bij de bij de tweede een 8... Clown

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:29

Oh nouvel, dat heb ik ook zo vaak gehad. En dan rij je ring uit en ring in Verward