Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
mAnDyXX schreef:wat maakt die 1e prijs nauw uit? Het gaat toch vooral om de punt die je hebt gehaald? Oke een prijsje is leuk maar dat hoeft toch niet altijd?
Net als wat sjorsie zegt, wat die ouders al niet zeggen en beloven?! Nee, als hun kind maar goed en hoog presteerd, dan pas is het goed!
Misschien haalt ze nu nog wel punten doordat haar pony het allemaal al kan maar dat gaat heus niet door tot de Z toch
Blue_Dreamer schreef:Ik zeg niet dat je niet leert van Z pony's, maar wél dat er vaak gekeken wordt naar de pony; en zelden naar hoe de ruiter de pony rijdt. Nu kan iemand die nauwelijks kan rijden een 1ste prijs halen met zijn of haar Z pony, terwijl mensen die goed kunnen rijden en géén Z pony hebben, veel lagere punten halen.
Blue_Dreamer schreef:Ik zeg niet dat je niet leert van Z pony's, maar wél dat er vaak gekeken wordt naar de pony; en zelden naar hoe de ruiter de pony rijdt. Nu kan iemand die nauwelijks kan rijden een 1ste prijs halen met zijn of haar Z pony, terwijl mensen die goed kunnen rijden en géén Z pony hebben, veel lagere punten halen.
En ik denk niet dat jury's hogere punten geven omdat je een Z-pony/paard hebt. primagirl schreef:Een klein kind op een Z-pony (leerpony dus) is veel veiliger en verstandiger dan een klein kind op een jonge pony, dat gaat vaak fout (zeg niet altijd, maar de kans is groter), zonde van de pony en het vertrouwen van 't kind. Ook leert een kind op een Z-pony sneller, leert een betere basis dan op een jonge, onervaren pony. De keus die ouders maken om een leerpony te kopen inplaats van een jonge pony is stukken verstandiger. Nou en, dan begint zo'n kind in de B, iedereen moet toch ergens beginnen?
)
Ashley__ schreef:Van een Z pony kun je ook wel gigantisch veel leren (heb ik zelf ook profijt van gehad), maar dan vind ik het gewoon raar dat je dan een Z pony voor je kind móet kopen.
Citaat:Over de 'knopjes' vinden, dat gaat zeker niet 1,2,3. Maar het is gewoon zo dat je makkelijker weg rijdt op een Z pony dan een pony die gewoon goed doorgereden is, nietwaar?

. Leer je alleen maar van!