M2 is de moeilijkste klasse?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: M2 is de moeilijkste klasse?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 21:20

asjemenou schreef:
Martine__ schreef:
Ik vind opzich de oefeningen niet moeilijker, maar vooral dat je alles moet laten zien in zo'n kleine baan. Dat is het punt waar ik vooral tegen aan loop..

Heb je de oude proeven ook nog in de M2 gereden?
Dat wass pas een gefrot!

Idd.. Clown maar toen reed ik ze met een C pony en nu met een paard van bijna 1.80. Met de pony waren ze dus wel makkelijker.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 21:21

Nee de oude proeven heb ik niet gereden in de M2.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 21:26

Moet je ze voor de grap maar eens doorlezen als je het oude boekje nog hebt.
Daar zat in alle proeven En sb En travers, en dan nog tig voltes erbij gepropt. En maar draaien en wenden!
Maar ook die proeven waren toch wel goed door te komen als je paard lekker liep.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 21:30

Ik vind deze proeven al erg. Heb ook veel verschillende punten voor alle proeven gekregen. Hoop dat ik de M2 snel uit ben..

Philadelphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 21:40

ik vind het wel moeilijk
heb geen ervaring met z maar heb een renpaard (bijzonder moeilijk met rechthouden en aanleuning)
ik ben overal door heengerolt.
in het m-1 altijd winstpunten gereden en het ging erg goed
nu in het m-2 soms 168 en de andere keer 180..de laaste wedstrijd zelfs 191 gereden met een 1ste prijs
het ligt wel aan de jury waar ik rij, ze willen telkens wat anders
mij gaat het nu gewoon om dat ik fijn rijd en ben gewoon dan blij
ik zie wel of ik mijn punten haal..ben super trots dat ik hierin rij met mijn pony Tong uitsteken

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 07:40

Toch heeft mijn vriend vorige week met zijn paard van 1.85 een Z1 proef moeten rijden in een 20/40 ring. En dat ging prima. Ik vond het zelfs zijn beste Z1 proef ooit.
Hoewel ik er eigenlijk vaak geen peil op kon trekken wat die jury's nou precies wilden zien in het M2 vind ik de punten in het Z1 wel logischer. En het commentaar ook.
Het grootste verschil met het M2 vind ik nog dat je in het Z1 veel meer de puntjes op de i moet zetten.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 08:21

Het punt wat mij dan wel weer (fijner) lijkt aan de M2 is dat de oefeningen elkaar lekker opvolgen. Mijn pony verveelt zich nogal snel en gaat dan lekker sloom doen en trucjes verzinnen. Nu in de M1 begint hij steeds fijner te lopen. Hoop dat hij in de M2 door de opvolgende oefeningen lekker bij de les blijft. Maar of hij dat ook echt gaat doen, we zullen zien. Vork

Ik heb in de M1 overigens ook niet altijd winstpunten gereden. Heb zelfs eens 166 Bloos gereden maar daar tegenover ook eens 197. Lachen

Ik ga nog even flink wat lessen voor mijn M2 debuut en dan zullen we zien. Nagelbijten / Gniffelen

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 11:41

Ik ben blij dat ik met mijn paard het M2 uit mag, wat een frustrerende klasse is dat zeg Nagelbijten / Gniffelen.

Naast mijn winstpunten heb ik 1x 169 gereden en voor de rest allemaal van die net niet scores in de rond de 175. De L1, de L2 en de M1 reed ik door met in bijna alle proeven winst en 2 wp per proef voor de overstap naar de volgende klasse. In het M2 reed ik de eerste keer nog winst, vervolgens kreeg ik het jojo-effect, ik reed of een net niet score of dik winst en dan niet bij "cadeau"-juryleden. Proeven waar ze er fijn aan stond, kreeg ik een net niet score terwijl ik bij een soortgelijke proef bij een ander jurylid dik winst reed. Ook heb ik een aantal wp zelf weggegooid door slordigheden, die worden (overigens terecht) gewoon keihard afgestraft vanaf het M2.

Ik heb 1x HC Z1 gestart nu, omdat ik wilde weten wat ik van een 20x60 vond en hoe de proeven lopen
(ik stond al ingeschreven en vond het nutteloos om nog een keer M2 te starten en betalen moest ik toch, dus voor HC Z1 gekozen Knipoog ). De punten waren niet om over naar huis te schrijven (maar dat had niet te maken met het feit dat ze de oefeningen niet beheerst Ach gut ), maar de proeven zijn voor mij veel makkelijker vol te houden, alleen heb ik nog moeite met aanrijden naar de laatste letter bij het van hand veranderen, door mijn handicap pak ik het eerste het beste bordje dat ik zie als richtpunt en dan blijk ik dus nog 1 bordje verder te moeten Nagelbijten / Gniffelen .

Volgende week wordt ze nagekeken en als we groen licht krijgen, dan trainen we rustig verder en start ik deze zomer ene paar keer Z1. Van de winter hoop ik haar nog een paar keer Z1 te starten indoor 20x40 dat licht mij met mijn handicap toch een stuk beter dan 20x40.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 11:51

Je ziet secht begrijp ik uit het ovenstaande gedeelte?

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 12:04

xx_Irisje schreef:
Je ziet secht begrijp ik uit het ovenstaande gedeelte?

Ik heb een evenwichtsstoornis (beide evenwichtsorganen zijn uitgevallen) en doe alles als het ware op zicht en gevoel (gevoel, niet in de zin van balans maar dat ik steun heb onder mijn kont, voeten etc.), mijn zicht is op zich prima (met lenzen of bril) maar als ik beweeg gaat mijn beeld ook op en neer, dat wordt niet meer gecorrigeerd in mijn bovenkamer. Dat laatste is erg lastig met langere afstanden paardrijden (en lopen, fietsen, maar daar ga ik hier maar even niet op in Knipoog ), ik moet een punt pakken om me op te concentreren maar zie dat laatste bordje in zo'n grote bak vanaf die afstand dus niet doordat het beeld op en neer gaat. De uitgestrekte draf, middengalop bij het van hand veranderen is dus lastig, al is het me van het weekend niet afgerekend toen ik een paar keer te vroeg op de hoefslag kwam (ws heeft de jury het niet door gehad).

Binnen komen op AC-lijn heeft lang geduurd voor ik daar nette voldoendes voor had, nu op 20x60 afstand heb ik daar weer veel moeite mee doordat het punt waar ik me op richt verder weg ligt en ik ook nog op moet letten waar de X is. Het is lastig uitleggen, maar ik moet dan van mijn concentratiepunt af om te zien of ik ter hoogte van B-E ben, waardoor ik weer ga slingeren/mijn paard uit balans haal omdat ik niet meer richting mijn rechte lijn naar C kan kijken. Resultaat is een "scheef paard tijdens halthouden" op A-C lijn (halthouden op andere momenten in de proef levert me altijd goede voldoendes op) of "slingert" en "naast A-C lijn" omdat ik mijn richtpunt te laat of niet goed pak tijdens het afwenden.

In de 20x40 ging dit ondertussen veel beter, maar in een 20x60 kan ik wat dat betreft dus weer helemaal opnieuw beginnen Scheve mond.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 13:12

Geloof dat mijn 'angst' wel terecht blijkt na het lezen van de verhalen! Ik ga er maar vanuit dat ik over de M2 lááááááng ga doen!!!!

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 13:18

Ik ben nu M1 + 7, dus bijna M2 startgerechtigd. Mijn pony ligt er nu even uit, maar we kunnen snel weer van start.
Ik word ook een beetje zenuwachtig bij het idee M2 te moeten starten, gewoon omdat dat wel even iets anders wordt beoordeeld dan het M1. Ik heb de M1 redelijk goed voor elkaar, maar als ik M2 ga starten, ga ik er echt de tijd voor nemen Ja Zeker na wat ik hier heb gelezen Lachen

Humbug

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 13:35

Wisselende verhalen staan hier zeg.
Over een maandje gaan wij M2 starten, het zal mij benieuwen!
Het lijkt me best spannend...

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 13:53

Ik merk dat ik in de M2 toch echt wel moeite heb om dubbel winst in een proef te rijden. Is me tot nu toe nog niet gelukt. Nou moet ik zeggen dat ik ook wel jury's heb getroffen die het vrij nauw bekijken. Je moet echt niet teveel fouten maken, anders kun je je winstpunt wel schudden. Maar als je een nette proef rijdt, met correct uitgevoerde oefeningen, haal je je punten wel.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 13:53

Kit_for_ever schreef:
Geloof dat mijn 'angst' wel terecht blijkt na het lezen van de verhalen! Ik ga er maar vanuit dat ik over de M2 lááááááng ga doen!!!!

Niet zo druk maken joh... Je ziet het toch vanzelf wel? Neem niet aan dat je de ambitie hebt om binnen nu en 2 weken Z te zijn Clown Je rolt vanzelf in die klasse en wordt vanzelf beter.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 13:57

Gewoon rustig dooroefenen Knipoog

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 13:58

M2 is niet de moeilijkste klasse, je moet je niet bang laten maken.
Het lastige aan de M2 is dat het qua oefeningen al aardig richting Z1 gaat maar dat je rijd in een 20x40 baan. Dat maakt het erg lastig vind ik zelf, alle oefeningen komen erg snel achter elkaar aan en dan moet je ook nog stukken verzamelde gangen tussendoor rijden.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 13:58

Dat maakt paardrijden wel een stuk lastiger zeg Ziolette!
Alsof het nog niet lastig genoeg allemaal is Lachen
Wel duidelijk uitgelegd overgens.

We oefenen gewoon rustig door!

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 13:59

Oh, ja. Ik rij inmiddels Z en dat vind ik niet veel makkelijker, alleen heb je nu dus meer ruimte voor je oefeningen (20x60 baan)

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 14:27

Precies Linda_E - In de M2 moet je moeilijke oefeningen uitvoeren in een kleine baan, in de Z heb je mooi de ruimte. Er stond laatst een stuk in de BIT over de M2, dat die idd lastig was, onder andere om de vele oefeningen achter elkaar in een kleine baan.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:06

Ik heb, best stom, wel de hoogste punten gereden in de M2.

Ik reed áltijd achter mezelf aan. (Moest al M starten toen ik nog geen 5 meter kon wijken. Nagelbijten / Gniffelen ) Maar opeens was daar die correcte proef in de M2 en toen werd ik ook 1e met wel 23 punten verschil op nummer 2.

Dat was wel de enige keer dat ik meer dan twee winstpunten reed in de M2... In andere klasses ging dat vele malen gemakkelijker.

Vanaf de M2 wordt het wel erg leuk rijden. Dan wordt je goed aan het werk gezet in de proeven en komt er wat meer uitdaging in qua oefeningen.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:35

Je word idd wel lekker aan het werk gezet. Ikzelf moet nog meer relaxen tijdens het rijden van mn proeven. Vaak gaat dat beter als ik een paar keer de proeven heb gereden, maar ik wil het zelf nogal snel te gehaast rijden.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 16:04

Nog een paar x thuis doorheen tijden Mloesje?

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 16:18

Ik ben nu al zo benieuwd, heb rampsenario's door mn hoofd gehaald en ben nu met vlagen al zenuwachtig. Clown

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 16:28

Het valt me hier wel op dat er heel erg veel direct bij M1+10 over gaan. Dat heb ik nooit gesnapt?