. Ze heeft ws nog gelijk ook! Alleen sommige ouders moesten eens op het matje geroepen worden, niet de kinderen. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Ze heeft ws nog gelijk ook! Alleen sommige ouders moesten eens op het matje geroepen worden, niet de kinderen.
sandr0 schreef:Mijn kinderen rijden wel "wedstrijden". Gewoon onderling omdat ze t leuk vinden om mee te kunnen doen. Ze rijden af en toe op een pony van een vriendin en mogen dus ook op een wedstrijdje meedoen. Kijk even hier: [HAW] Mijn 2 kanjers onderlinge wedstrijd -mama trots! ik vind t geen porbeel als kinderen , in dir geval de mijne, zo een wedstrijdje meehobbelen op jonge leeftijd
sweet_pony schreef:ben van plan deze zomer te starten, woe ik al vroeger doen maar heb gewoon geen paard
ielsjj_ schreef:Ik vindt niet dat je onder de 12 geen wedstrijden mag rijden...
Ik zie soms ook wel dat kleintjes, op een kleine pony bijna niet kunnen rijden maar ik kom ook kleinerde kinderen tegen die al (aardig) netjes kunnen rijden.
Maar ik vindt nou niet dat als een kind die niet netjes kan rijden (beetje half hobbelend) punten moet krijgen.
Soms kom je dan weer huilende kinderen en boze ouders tegen die de jury zit af te zeiken omdat hun kind 'erg goed' heeft gereden en bijna geen punten krijgt.
Maja de jury beslist het wel vindt ik
runningkawa schreef:Je kunt ook lol met je knol op wedstrijd hebben.
Vroeger met z'n alle op de vrachtwagen er heen en de hele dag op concours zijn.
Ouder kwamen misschien kijken, maar die zaten dan ook gezellig bij de zadelwag te koffieën.
Nu alles invidueel.
Ouders hebben veel geld gestopt in de pony en auto met trailer, dus lol met de knol...daar is hij te duur voor.
Dus dan ga je staan schreeuwen aan de kant zodat de kindertjes met tranen uit de ring komen....
En dan krijg je les van mien pluk die wel ff leert hoe je pony in de krul moet.
Truus Pluk jureert dus je hebt een wp...dus zagen en schoppen wordt beloond.
En dan gaan we na 1 of 2 proefjes weer snel naar huis....
runningkawa schreef:Je kunt ook lol met je knol op wedstrijd hebben.
Vroeger met z'n alle op de vrachtwagen er heen en de hele dag op concours zijn.
Ouder kwamen misschien kijken, maar die zaten dan ook gezellig bij de zadelwag te koffieën.
Nu alles invidueel.
Ouders hebben veel geld gestopt in de pony en auto met trailer, dus lol met de knol...daar is hij te duur voor.
Dus dan ga je staan schreeuwen aan de kant zodat de kindertjes met tranen uit de ring komen....
En dan krijg je les van mien pluk die wel ff leert hoe je pony in de krul moet.
Truus Pluk jureert dus je hebt een wp...dus zagen en schoppen wordt beloond.
En dan gaan we na 1 of 2 proefjes weer snel naar huis....

blacklight schreef:ja maar dan heeft het geen zin om onder de 12 wedstijden te verbieden. Dan plukken ze gewoon thuis. En als ze dan 12 zijn nog steeds.
Ik ben het met je eens dat de rijstijl van sommige mensen tegenwoordig te erg is voor woorden maar daar hebben zulke maatregelen geen effect op
en hopelijk worden ze daar in hun proef op afgerekend en leren ze er misschien nog van. runningkawa schreef:Ik ben ook niet voor verbieden van wedstrijden hoor
Wel van jury's die Pluk heten
Plukkers hoe klein ook, moeten gewoon altijd laatste worden.
Laat de vriendelijke ruiters met hier en daar een foutje maar voor staan.
Op de algemene laatste punten zou ik zelfs bij de kleintjes hele lage punten durven geven zodat hopelijk het kwartje valt bij ouders en instructie
Tsja, ik moet regelmatig schrijven bij jongere kinderen met kleinere pony's, en vaak wordt het toch afgestraft hoor, dat trekken en plukken.
Echwel schreef:Kinderen wordt het aangeleerd om zo te rijden omdat de ouders een enorme prestatiedrang hebben.
Z€elf niets waargemaakt, dus kinderen zijn hun plaatsvervanger.
Niets is deze ouders te gek om hun kind te laten bereiken wat ze zelf niet konden
Of et kind nou wel of geen talent heeft..
Zelf zie ik het liefst een kruimeltje binnenkomen met een gewone pony die enorm haar best doet
en nog kan lachen als ze klaar is..