Lara_Silver schreef:@Arielle_ en __Marloes:
Dus omdat jullie paarden heet worden onder het springen geeft dat jullie (in dit geval de instructeur van de ts) het recht om zo iets misselijks bij een paard te doen? Want ja, het is misselijk, een paard in een vaste houding dwingen (in dit geval met het hoofd omlaag) Dit is niet enkel gevaarlijk het is ook gemeen tegenover het paard. Als je een paard in het parcours niet onder controle hebt is dat jullie fout, niet die van het paard, en dient er ook hard dressuurmatig gewerkt te worden. En hoe meer posts ik lees van jou (ts) hoe meer ik inzie dat er bij jullie ook gewoon een dressuurmatig probleem is, maar daar is niks mis mee, een tijdje een hulpmiddel is ook niet slecht, als je maar beseft dat je er eensdaags weer vanaf moet. Maar het hulpmiddel in jou geval is gewoon gevaarlijk..
Je kan er wel driedubbele stuurbekrachtiging aan hangen en doen alsof je neus bloedt maar er is een probleem wat perfect opgelost kan worden. Je hebt paarden die altijd heet in het parcours zijn, dit gaat er nooit helemaal uit, maar je moet er aan blijven werken tot je merkt dat het paard heet is maar zich ook laat controleren. Snappen jullie dan niet dat dit niet een probleem is wat je zo maar even oplost in een paar weekjes, daar gaan maanden zo niet een jaar (of meerdere) overheen. Het is gewoon een kwestie van geduld en de wil het op te lossen zonder allerlei banale oplossingen te verzinnen!!
Nee dat is idd zo. Je lost het niet op nee. Maar gedwongen om op een bepaalde houding te lopen wordt ze totaal nie
Ze kan nog gewoon lopen als ik der met lange teugel laat draven alleen kan ze der neus niet zo ver naar voren gooien. En dus niet het bit vast pakken en dus dat ze oncontroleerbaar wordt.
Ben nieuwsgierig of jij een keer met slof hebt gereden? Dat is pas een paard gedwongen op een houding laten lopen en als ik dat zo graag had gewilt had ik heus wel de slof gepakt