Ik ben van mening, dat goed voorbeeld doet volgen. Ook in de Bit wordt hier regelmatig aandacht aan besteed door artikelen en interviews met profs die hierbij een belangrijke rol kunnen spelen.
Juist daar waar mensen (topruiter of niet) zich mogen omringen met enorme publiciteit, kunnen en zouden ze deze voorbeeld functie moeten invullen. Onder het motto van 'het oog wil ook wat' zou ik zeggen er is maar 1 onvoorzien moment nodig en ook die prachtige amazones/ruiters in tenue happen stevig zand of ketsen maar slechts 1 maal met hun prachtige schedeltje tegen een paaltje, afkanting of erger en vertellen het ook niet meer 'zo mooi' na. Meestal is het dan al te laat...
Ook hier op bokt lezen we met de regelmaat van de klok over zeer lelijke valpartijen en ongelukken bij het beoefenen van onze zo geliefde sport met paarden. Wat is er nog meer nodig....aan uitleg of onderbouwing rondom het nut van dragen van een cap????
Bovendien gezien alle richtlijnen en voorwaarden die gesteld worden aan bedrijven/maneges en stallen die zich bezighouden met 'veilige' paardensport (van hoog tot laag) en die zich hiervoor dienen te certificeren, verzekeren etc. Vind ik het niet meer dan normaal dat dit overal nageleefd moet worden, commercieel event of niet. Hoog, laag geen onderscheid. Schaf anders deze poppenkast dan ook gewoon maar af, scheelt weer flink in de portemonee van de ondernemers in paardenland en doorberekening naar hun klanten
. Als je tot iets definitiefs besluit en hiervoor reglementen opstelt met elkaar, doe het dan goed en niet half....
Groetjes TL

)
Dus werd het een quote van Echwel, terwijl het een quote van am13 is...
want een cap beschermt ook niet alles.