Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Tinkerloos schreef:Ik boshobbel,vergelijkbaar met B denk ik.
(ik dressuur bijna nooit,ik hobbel door het bos en over de hei)
Ik rij zonder sporen,zweep,slof,martingaal,bit,en andere hulp aparaten.
Ik moet vaak in mezelf lachen als ik met mijn touwhalster door de bocht kom,en dan ruiters passeer die helemaal ingeknoopt zitten.
Dubbele teugels,martingalen,elastieken,zweep,sporen,paarden van top tot teen in de bescherming..al grommend en kwijlend,met rollende ogen,opgezette aders en schuim tussen de billen.
Lijkt me echt super om zo te rijden... (not)
Kom op denk ik dan..het is het bos,waarom zo rijden,het hoort toch ontspannend te zijn?
jenga_8 schreef:runningkawa schreef:Sporen is bijv geen onderdeel van de standaard uitrusting, ook niet bij een paard dat M loopt.
vanaf de M2 is het verplicht om met sporen te rijden, dat staat in het regelement.
Er staat zelfs in het regelement dat als je Z en hoger rijdt dat alles in een lijn moet zijn aan je harnachement: dus als je een koperkleurig bit hebt moet je ook een koperkleurige stang hebben (bij stangtrens) en dat je ook koperkleurige beugels en beslag op je harnachement moet hebben (kijk dat vind ik pas onzin!)
Ik ben van mening dat ze dat maar eens los moeten laten, leuke verschillende jasjes en kleuren caps en laarzen

sh*t 

runningkawa schreef:Mag ik vragen wat je met piaffe moet als je basis niet oke is (anders geen slof in de les nodig lijktme) en pas M1 rijd?

Tinkerloos schreef:Lijkt me echt super om zo te rijden... (not)
Kom op denk ik dan..het is het bos,waarom zo rijden,het hoort toch ontspannend te zijn?

oftewel daar bereik je meestal alleen maar het tegenovergestelde mee
geen scherpe, maar gewone. ik gebruik ze niet om te 'prikken' maar om de hulpen te verfijnen
En verder rijd ik gewoon met een dubbelgebroken bitje. heb ook nog niet hulpteugels oid gebruikt. enkele x een martingaal met springen maar niet met dressuur. 

Tijgertje86 schreef:Ik rij geen wedstrijden omdat dat bitloos niet mag.Linda_E: Dat heeft ook te maken met toegestane/ verplichte optoming in de ring. Als bitloos starten toegestaan was, zouden er vast meer bitloze ruiters op de wedstrijdterreinen verschijnen.
Elisa2 schreef:Jij snapt het.Buiten rijden met slof is linker dan zonder slof buiten rijden vaak.Je kan er beter voor zorgen dat je je paard goed afgericht hebt.
Ik rijd M nivo dress met sporen en zweep.

OnlyLoes schreef:Dat bedoelde ik idd.Ik geloof dat Tinkerloos de personen bedoelde die hun paard helemaal 'inpakken' met hulpteugel, sporen, zweep edoftewel daar bereik je meestal alleen maar het tegenovergestelde mee

OoappeloO schreef:Kom maar eens mee op buitenrit met mij hier door het bos.Okee, deze mensen zullen er vast wel zijn. Maar je kan lekker overdrijven.

Tijgertje86 schreef:Linda_E: Dat heeft ook te maken met toegestane/ verplichte optoming in de ring. Als bitloos starten toegestaan was, zouden er vast meer bitloze ruiters op de wedstrijdterreinen verschijnen.