Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
asjemenou schreef:Wat heeft iedereen toch met die afstamming?
Een paard met de allerbeste papieren kan waardeloze gangen hebben! Een papiertje zegt helemaal niks.

Soms heb ik een 6 voor de galop, met commentaar erbij wat ze er dan niet goed aan vinden en een paar weken later vindt een jury de galop een 8 waard
. Mijn paard gaat in 3 weken echt niet anders galoperen toch? Overigens is dit niet alleen zo in de galop ook de draf wordt heel wisselend beoordeeld.
sandr0 schreef:Mijn bijrijdster start mijn paard in de dresuuur. Hij heeft absoluut geen super gangen. Hij loopt gewoontjes zeg maar. Toch zetten ze een nette proef neer. Ze kunnen een 7 verdienen maar ook een 5. De echte uitschieters nee dat halen ze niet maar dat kan je ook niet verwachten van mijn paard. Ze mogen nu L1 gaan starten
asjemenou schreef:Ja, maar een paard met goede gangen heeft nu vaak eanmaal meer schwung en dergelijke, en dat telt ook mee.
En ook de normale bewegers krijgen gewoon 8en voor een volte hoor!
.
runningkawa schreef:Maar hoeveel geweldige bewegers zie jij op concours die dat ook nog tonen Roanda?
Ik ken er maar een paar eigenlijk.
En oke, als die eenf ijne proef neerzetten weet je dat je daaronder staat.
Maar ook die maken fouten en dan sta je daar met je gewoon net, maar geen spetterend proefje toch boven