Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
LovesHerPony schreef:Ouders die willen winnen en dat alles perfect isdat is 1 en ja er zijn nog meer van die mensen. Ik zie trouwens wel ergeren dingen, maar daar lopen al andere topics over.
Ikzelf rij bij b-pony's met mijn e-pony met sporen met wieltje, simpelweg hier rijd hij het beste mee (ben zelf 16 dus hoop er een beetje verstanig mee om te kunnen gaan). Tevens wordt dit ook aanbevolen door mijn instuctrice.
Hiernaast rijd ik mijn d-pony spoorloos in de dressuur en een simpel spoortje in het springen voor de zekerheid. Als het niet nodig is doe ik het ook niet.

Narya schreef:Nee, daarvoor zijn die dingen er ook echt, om zo'n slome pony vooruit te krijgen. Is een zweep dan niet een stukje functioneler?
janouke schreef:Narya schreef:Nee, daarvoor zijn die dingen er ook echt, om zo'n slome pony vooruit te krijgen. Is een zweep dan niet een stukje functioneler?
nee, vind ik niet. kinderen leren zo ook met hun benen rijden
Maar ik vind wel als ze hun benen stil houden en de sporen ook echt nodig hebben misschien wel met sporen kunnen rijden maar eerst gewoon zonder...
)Sjolvir schreef:@watch_me
@jibbel...
vanaf M verplicht om met sporen te rijden.. KNHS.. wedstrijden...

janouke schreef:ik had vorig jaar een C pony daar sprong ik z mee, ik had bij hem wieltjes sporen. daar luisterde hij wel goed op.
ik vind als een pony daar beter op loopt, dat je die mag gebruiken en na een tijde kun je die dan miss weer af doen.
en als kleine kinderen zo'n slome pony hebben,vind ik het ook niet gek dat ze een spoortje op hebben. want als ze de hele tijd zo hard moeten schoppen hebben ze er na een tijd geen plezier meer in het rijden. een spoortje is voor hun dan beter dan een zweep. een pony gaat dan op de been hulpen reageren. en kinderen kunnn dat fijn rustig met hun handen blijven
Je moet de kern van het probleem oplossen en niet de middelen 'strenger' maken. Waarom is je pony sloom? En hoe kun je dit verhelpen? Sporen zijn slechts een middel dat na mijn idee niet in het 'mini-ruiter-assortiment' thuishoort.
Snappen jullie het dan nog?