72 minuten tussen je proeven!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bellex

Re: 72 minuten tussen je proeven!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 18:27

nina88 schreef:
Ah joh, wat een gezeur. De organiserende vereniging doet ook maar zijn best! Wees blij dat je de mogelijkheid hebt om 2 proeven te starten! Dat is hier wel anders..
Een uur en 10 min vind ik overigens helemaal niet zo verschrikkelijk lang. Komt hier bij outdoors ook regelmatig voor.
Ik vind het behoorlijk verwend en aanstellerig over komen, eerlijk gezegd.

A: ik wil gewoon het beste voor mijn pony, wat dit niet is
B: als je niet anders gewent bent dan 2 proeven en max 30 minuten(40 vind ik ook geen probleem) dan is dat niet verwent, maar gewenning

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 18:30

Ik vind t niet kunnen. Of t niet mag weet ik niet. T is een kleine moeite om als je een grote groep hebt om te splitsen. Ik zit zelf ook op een wedstrijdsecretariaat en deel dan een grote groep in stukjes. Bijv. 4 combinatie's eerst 2 proeven laten rijden en dan de volgende 4 hun twee proeven. Is stukken fijner voor de combinatie's. Voor t paard is t ook niet t of om 72 minuten te moeten wachten tot hij eindelijk zijn volgende 7 minuten mag lopen. Zit je er in totaal 2 uur op of zo. Nee ik zou mijn paard daar dus niet laten starten.

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 18:33

Omg wat een gezaag .. zou je liever heel kort opelkaar komen ? Ik denk het niet hé
hang je pony gewoon een aan de camion!
Zou echt niet weten wat daaraan slecht is

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 18:34

knabbelgirl schreef:
zo doe ff niet zo verwijtent zeg! helemaal niks verkeerd aangeleerd, ik bedoel: het is een normaal paard die ik niks vreemds aanleer. Ik doe niet aan die poeha op wedstrijd

kennelijk niet als hij niet iop de trailer wil wachten. Want daarhebben mijn dieren absoluut geen probleem mee. En ook op wedstrijd zieik niemand wiens paard daar moeite mee heeft Lachen
ik verwijt je niets, ik stel enkel vast. En welke poeha op wedstrijd? No offence, maar jij bent degene die een heel topic moet starten om uren. Daar heb ik geen last van met die van mij gewoon op de trailer te gooien Knipoog

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 18:38

Mijn paard zet ik ook niet op de trailer om bijv. op de prijsuitreiking te wachten. Ik vind t zelf geen prettig idee dat hij daar in staat als ik er niet bij ben. Als hij op de trailer staat wil ik dat we gelijk kunnen rijden. Maar gelukkig heeft iedereen zo zijn eigen maniertjes aangeleerd.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 18:40

Miss_Maya schreef:
Omg wat een gezaag .. zou je liever heel kort opelkaar komen ? Ik denk het niet hé

Ik zie liever 2 ringen naast elkaar zodat je door kan starten met 1 proef er tussen bijv. Ideaal.... kost je ook niet heel de dag en paard hoeft niet onwijs met zadel op met ruiter rond te sjouwen. Alle energie kan je dan lekker voor je proef gebruiken.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 18:41

@ Phara: Die paarden zie je waarschijnlijk niet omdat mensen die paarden niet op de trailer laten wachten. Clown Paard dat ik rij doet het ook en nee, dat is niet aangeleerd, dat doet ie al sinds zijn eigenaresse hem heeft. Je hebt gewoon paarden die zich niet op hun gemak voelen op de trailer. En dan is 72 minuten wel lang. Met mijn vorige paard had het me niet uitgemaakt, met het huidige paard zou ik ook niet gaan starten. Dus ik snap TS wel. Bovendien wil ze alleen maar weten of het mag, nou niet zo raar dat ze die vraag hier dan stelt dus?

Maar het mag dus inderdaad. Misschien kan je alleen de 1e proef starten zoals iemand al opperde? Of bijvoorbeeld even afstappen, zweetdeken om, halster om en aan de hand wat laten grazen (al heb je dan wel een prachtige groene schuimmond in je 2e proef)?
Laatst bijgewerkt door Ptries op 09-02-08 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 18:42

meestal proberen ze poultjes te maken, maar soms kan je idd helaas pech hebben, vooral met regiokampioenschappen ed kan je soms uren moeten wachten voor je weer mag/moet bij een andere jury

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 18:46

sandr0 schreef:
Miss_Maya schreef:

Ik zie liever 2 ringen naast elkaar zodat je door kan starten met 1 proef er tussen bijv. Ideaal.... kost je ook niet heel de dag en paard hoeft niet onwijs met zadel op met ruiter rond te sjouwen. Alle energie kan je dan lekker voor je proef gebruiken.

soms kan dat nu eenmaal niet Lachen

Ptries er zit 72 min tussen, ik ga er vanuit dat je een tiental minuten uit stapt en ook weer wil losrijden. Dus het dier staat max een 40-tal minuutjes op de trailer. rekeninghoudend met het feit dat je ruim in stapt. (ik stap altijd vrij lang ) Bovendien wil het dier ook niet rustig aan de trailer staan, en kan ts er niet even afstappen om zo met hem rond te wandelen want dan wil hij ook al niet meer. Me dunkt dat TS eerder een ezel heeft dan een paard. (kwa koppigheidbedoel ik dan, voor ik weeriemand op zijn tenen trap.)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 09-02-08 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 18:47

sjorsie schreef:
meestal proberen ze poultjes te maken, maar soms kan je idd helaas pech hebben, vooral met regiokampioenschappen ed kan je soms uren moeten wachten voor je weer mag/moet bij een andere jury

Mag ik vragen waar jij woont? Hier in de buurt heb ik t echt nog nooit meegemaakt hoor zo'n lange tijd tussen je proeven. Als ik dat zou doen op een wedstrijd bij ons zou ik heel dag boze gezichten zien die komen betalen Haha! .

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 18:48

sandr0 schreef:
sjorsie schreef:

Mag ik vragen waar jij woont? Hier in de buurt heb ik t echt nog nooit meegemaakt hoor zo'n lange tijd tussen je proeven. Als ik dat zou doen op een wedstrijd bij ons zou ik heel dag boze gezichten zien die komen betalen Haha! .

In Heilo bij de regio vorig jaar moesten we 2 uur wachten tussen proef 1 en 2, zeer irritant, op normale wedstrijden is dit gelukkig niet zo

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 18:50

sandr0 schreef:
sjorsie schreef:

das bij ons normaal op kampioenschappen, soms zelfs tot 5 a 6 uur. Op mijn kempisch kampioenschap moestik om half tien en om half zes.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 18:50

Ik ga morgen naar L1 kampioenschappen,
Eerste proef 10 voor 9
Tweede proef 1 uur
Zit dus 4 uur en 10 minuten verschil tussen.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 18:52

sjorsie schreef:

Mag ik vragen waar jij woont? Hier in de buurt heb ik t echt nog nooit meegemaakt hoor zo'n lange tijd tussen je proeven. Als ik dat zou doen op een wedstrijd bij ons zou ik heel dag boze gezichten zien die komen betalen Haha! .[/quote]
In Heilo bij de regio vorig jaar moesten we 2 uur wachten tussen proef 1 en 2, zeer irritant, op normale wedstrijden is dit gelukkig niet zo[/quote]

He grappig ... Heilo. Daar heb ik heel vroeger tot mijn tweede gewoond. Bij mijn oma Haha! . Maar nogmaals hier in debuurt heb ik t nog nooit meegemaakt dat je zo lang tussen je proeven moet wachten.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 19:01

Ik woon in Utrecht en heb nog nooit meegemaakt dat het niet in poultjes is als er maar 1 ring is. Ben daar zoals ik boven aangaf wel blij mee, omdat ik allles wat maar enigzins op stapafstand is te paard doe in plaats van per trailer. Dus ik zou liever ook niet zo lang wachten.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 19:15

Miss_Maya schreef:

ja ik zou dat wel willen, hoe korter hoe beter

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 19:17

pharagirlke schreef:
knabbelgirl schreef:
zo doe ff niet zo verwijtent zeg! helemaal niks verkeerd aangeleerd, ik bedoel: het is een normaal paard die ik niks vreemds aanleer. Ik doe niet aan die poeha op wedstrijd

kennelijk niet als hij niet iop de trailer wil wachten. Want daarhebben mijn dieren absoluut geen probleem mee. En ook op wedstrijd zieik niemand wiens paard daar moeite mee heeft Lachen
ik verwijt je niets, ik stel enkel vast. En welke poeha op wedstrijd? No offence, maar jij bent degene die een heel topic moet starten om uren. Daar heb ik geen last van met die van mij gewoon op de trailer te gooien Knipoog

voor de prijsuitreiking vind ik best, maar om daarna nog een keer te gaan rijden nee...dat vind ik veel te veel gedoe voor haar. Het is al een stresskip als ze alleen is op wedstrijd, en daarmee werk ik haar helemaal over de zeik

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 19:20

Ptries schreef:
@ Phara: Die paarden zie je waarschijnlijk niet omdat mensen die paarden niet op de trailer laten wachten. Clown Paard dat ik rij doet het ook en nee, dat is niet aangeleerd, dat doet ie al sinds zijn eigenaresse hem heeft. Je hebt gewoon paarden die zich niet op hun gemak voelen op de trailer. En dan is 72 minuten wel lang. Met mijn vorige paard had het me niet uitgemaakt, met het huidige paard zou ik ook niet gaan starten. Dus ik snap TS wel. Bovendien wil ze alleen maar weten of het mag, nou niet zo raar dat ze die vraag hier dan stelt dus?

Maar het mag dus inderdaad. Misschien kan je alleen de 1e proef starten zoals iemand al opperde? Of bijvoorbeeld even afstappen, zweetdeken om, halster om en aan de hand wat laten grazen (al heb je dan wel een prachtige groene schuimmond in je 2e proef)?

kijk jij snapt mij! Gelukkig(en nog een paar andere hier ook hoor!)

Ik zou haar af kunnen zadelen oid, maar dan blijft dat die van mij zich dan weer zo opwind dat ik er nauwelijks op kan zitten erna zonder een kanon te krijgen(of een volledig uitgeput paard) 1 proef is geen optie omdat het daarvoor te ver weg is, dus waarschijnlijk zoek ik een andere wedstrijd

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 19:22

pharagirlke schreef:
sandr0 schreef:

soms kan dat nu eenmaal niet Lachen

Ptries er zit 72 min tussen, ik ga er vanuit dat je een tiental minuten uit stapt en ook weer wil losrijden. Dus het dier staat max een 40-tal minuutjes op de trailer. rekeninghoudend met het feit dat je ruim in stapt. (ik stap altijd vrij lang ) Bovendien wil het dier ook niet rustig aan de trailer staan, en kan ts er niet even afstappen om zo met hem rond te wandelen want dan wil hij ook al niet meer. Me dunkt dat TS eerder een ezel heeft dan een paard. (kwa koppigheidbedoel ik dan, voor ik weeriemand op zijn tenen trap.)

goh wat zijn we weer aardig Koe

Mijn paard is gewoon een stresskip, daar is niks meer aan te doen. Dat dier is 14 en tot haar 13e niet in handen van mensen geweest! Me dunkt dat het paard dan recht heeft gestresst te worden van dit soort dingen. Zolang ik rij gaat het goed maar that's it

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 19:23

Jantine_ schreef:
Ik ga morgen naar L1 kampioenschappen,
Eerste proef 10 voor 9
Tweede proef 1 uur
Zit dus 4 uur en 10 minuten verschil tussen.

oef dat is ook rot!
Maar aan de andere kant, 4 uur heeft je paard wel de tijd om dan rustig te aclimatiseren, en voor een kampioenschap zou ik het misschien nog proberen. Maar het is wel heel lastig!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 21:04

Ik moet bekennen ik zou het toch ook niet fijn vinden
Heb het zelf ook nog niet meegemaakt.
Afgelopen keer hadden ze alles netjes in groepjes verdeeld, steeds 4 mensen de 1e proef en dan daarna datzelfde groepje de 2e proef, dan weer 4 mensen 1e proef en dan na dat de laatste van dat groepje had gereden de 1e weer die aan de 2e proef begon.
Ik vond dat wel erg lekker, tussen de proeven door even stappen en daarna nog 1 proefje en dan uitstappen.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 23:20

sandr0 schreef:
Mijn paard zet ik ook niet op de trailer om bijv. op de prijsuitreiking te wachten. Ik vind t zelf geen prettig idee dat hij daar in staat als ik er niet bij ben. Als hij op de trailer staat wil ik dat we gelijk kunnen rijden. Maar gelukkig heeft iedereen zo zijn eigen maniertjes aangeleerd.

Dus jij wacht nooit op je punten of prijs? Ik vind het altijd wel fijn om mijn coupon na te kunnen lezen en mijn evt prijs op te kunnen halen.. ALtijd leuk om je reiskosten eruit te kunnen halen toch?

Bacanni: Ik vind dat een organiserende vereniging echt geen rekening kan houden met evt. supporters... Als wij op wedstrijd gaan maken we er een dagje uit van (maar dat zijn we wel gewend door de eventing Knipoog ). En als er niemand op mij wil wachten dan zal ik alleen moeten, so be it. Dan heb ik de keuze om mijn E te halen of niet te starten.

TS: Ook vind ik dat je het aan je paard verplicht bent om hem te leren netjes op de trailer te staan. Is je dit nog niet gelukt dan zoek je toch gewoon wedstrijden uit waar hij niet lang hoeft te wachten.

Voor een kampioenschap zou je het wel doen??? Is het dan ineens wel eerlijk tegenover je paard? Verward

Ik snap je verhaal best, ik zou dit met een groen paard ook niet doen. Maar daar zoek ik de wedstrijden dan ook op uit. De organisatie hoeft geen rekening met het opleidings-/opvoedingsniveau van mijn paard te houden. Dus start lekker 1 proefje, of helemaal niet (je hebt als het goed is toch al betaald en voor 1 proef is het net zo ver als voor twee Knipoog )

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 00:58

@miriam: ja voor 1 proef is het even ver als voor 2, maar wel minder waard imo
Tuurlijk vind ik niet dat de organisatie rekening hoeft te houden met het opleidingsniveau! Maar een beetje paardvriendelijk mag wel

Mijn paard zal in haar eentje nooit rustig op de trailer staan door dingen uit het verleden die ik niet op bokt zet

Vadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 08:58

knabbelgirl schreef:
@miriam: ja voor 1 proef is het even ver als voor 2, maar wel minder waard imo
Tuurlijk vind ik niet dat de organisatie rekening hoeft te houden met het opleidingsniveau! Maar een beetje paardvriendelijk mag wel

Mijn paard zal in haar eentje nooit rustig op de trailer staan door dingen uit het verleden die ik niet op bokt zet

Tja wat is dan paard vriendelijkheid. jij vind het vriendelijk om aan een stuk door te gaan, maar er zijn ook mensen die zeggen ik wil mijn paard eerst weer even kunnen 'opladen'. Kortom de organisatie kan het nooit goed doen..

Kijk ik zou het wel vervelend vinden om zolang te moeten wachten, omdat je de hele dag kwijt bent. Maar ben wel van mening dat een paard echt niet minder van wordt (als je hem eerst even uitstapt) als je hem even wegzet. Ik ben van mening dat paarden niet zo denken als jij zegt, ik vind het een beetje vermenselijking wat jij doet...

Daarnaast vind ik het erg belangrijk dat een paard fatsoenlijk op een trailer kan staan (zonder dat je aan het rijden bent met de trailer). Het kan altijd een keer gebeuren dat je pech ofwat onderweg krijgt je en moet wachten op hulp en het paard kan er niet uit, dan moet het paard ook rustig kunnen blijven staan.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 11:21

We hebben het nu toch niet over of een paard op de trailer kan staan kom op zeg! Mijn vraag is al lang en breed beantwoord! Dat mijn paard dat niet kan heeft een reden, die ik hier niet zet. Dus daar hoef ik dan geen kritiek op!