Zoals je het nu beschrijft is het precies of alle bitlooze ruiters doortrekken... Of heb je het over mensen die met een te strakke sperriem rijden? Dacht dat het topic ging over bitloos rijden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
esthertjuh_ schreef:Ik vind het inderdaad ook een beetje onzin dat het bij de ene tak van de sport verboden is en bij de andere weer niet aangezien je het ook zo kunt bekijken :
lindake schreef:@ RK Je kan toch ook aan een bitloos hoofdstel zien dat er doorgetrokken wordt of niet?
Zoals je het nu beschrijft is het precies of alle bitlooze ruiters doortrekken... Of heb je het over mensen die met een te strakke sperriem rijden? Dacht dat het topic ging over bitloos rijden.
kohtje schreef:Bucas schreef:Hallo,
Sorry maar kan me hier zo boos over maken... Vind het gewoon zo dom dat je niet bitloos mag rijden op wedstrijden.. Als je paard hier fijner op loopt dan moet het toch kunnen het is ook nog paard vriendelijker.. Waarom nou niet![]()
Sorry... Nog meer mensen die hier van balen.
Als je echt voor bitloos gaat ga je ook bij Laurens bitloos rijden.
Dan kan je laten zien aan iemand die misschien wat kan veranderen dat er geen verschil is.
Citaat:Laat ze op wedstrijd maar lekker afgestraft worden(wat van mij dus strenger mag)
fannetje schreef:Tja er zijn nou eenmaal regelementen en daar dien je je aan tehouden....
oneilltje79 schreef:Running kawa: Jij maakt superopmerkingen in dit topic.![]()
Wel vind ik dat bitloos vanaf het Z zou moeten kunnen. Vanaf het Z mag je immers ook veranderen naar stang en trens en dat werkt ook met druk op andere plaatsen zoals achter de oren. Net als dat je met stang en trens het niet correct aan de teugel gaan kan verstoppen kan dat met bitloos ook vaak. Alleen de ruiter voelt hoeveel spanning erop staat. Bitloos kan vriendelijk zijn, maar de belangrijkste factor daarbij blijft de ruiter. Van Z-ruiters zou men in principe moeten kunnen verwachten dat ze wat dat betreft het paard al correct voor elkaar hebben.
Vreemd dat er zoveel bitloze ruiters zijn, maar dat ze onderling nog niet hun eigen wedstrijden hebben georganiseerd trouwens?