Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
detour schreef:Ga je zelf gymnastiseren met een opgezet been?
.runningkawa schreef:Ik rij niet als er een dik been is..laat staan wedstrijden
Volgende week en die week erop en waarschijnlijk over tig jaar...zijn er nog steeds wedstrijden...waarom deze dan perse moeten rijden??

zap schreef:detour schreef:Ga je zelf gymnastiseren met een opgezet been?
Nou moet ik eigenlijk zeggen: ja.
Ik heb vaak zat opgezwollen vingers gehad (van het sporten) en ook flink gekneust en flink wat vocht erin. Bewoog ik niet met mijn vingers dan duurde de genezing 2x zo lang als dat ik wel bewoog. Het is dan wel geen been, maar ook met mijn enkel heb ik hetzelfde gehad!
@ts
Gelukkig dat het goed gaat met je paard! Zo te horen houd je het goed in de gaten, dus top! Ik denk dat je wel de wedstrijd kan rijden hoor (al durf ik niet goed te zeggen of de jury er iets van zegt, al denk ik van niet!). Je zegt zelf al dat juist door beweging het minder dik wordt, dus dit laat maar weer eens zien dat vocht verdreven wordt door beweging. Stalbenen is toch ook vocht? Daar ga je toch ook mee rijden? En waarom ga je daarmee rijden? Juist omdat het dan weer weggaat!
Als het paard niet kreupel loopt en de zwelling afneemt door middel van rijden dan kan je mijns inziens gewoon lekker doorgaan waar mee je bezig bent hoor!

detour schreef:Dik been met schram klinkt idd niet goed, hoop dat er geen einschuss ontstaan zal. DA lijkt me ook erg belangrijk! Sterkte!
Citaat:Ik heb al telefonisch contact gehad met een DA, het beentje is mooi droog maar in de sprong zit nog wat vocht.. Nu heeft ze op d'r andere sprong ook een schram wat wat dik is.. arm paard nu heeft ze geen 1 goed been meer..
_Nelleke_ schreef:Citaat:Ik heb al telefonisch contact gehad met een DA, het beentje is mooi droog maar in de sprong zit nog wat vocht.. Nu heeft ze op d'r andere sprong ook een schram wat wat dik is.. arm paard nu heeft ze geen 1 goed been meer..
Haha heeft jouw paard maar 2 benen dan?![]()
Verstandig dat je je wedstrijd hebt afgezegd. Zoals anderen ook al hebben gezegd is het uit instinct dat paarden niet altijd kreupel lopen. Dik been maar niet kreupel betekend dus niet altijd dat ie geen pijn heeft.
En antwoord op je vraag heb ik niet.. volgens mij kan de jury je niet diskwalificeren op een dik been maar dat weet ik dus niet zeker.
Beterschap met je paardje!
Citaat:hah nee ze heeft aan d'r voorbenen verbening van het hoefkraakbeen.. vandaar.. Uit ervaring weet ik dus ook dat ze echt een harde is! maar ze moet wel lopen, op stal blijven kan ook niet. s'morgens komt ze buiten, maar dan doet ze zeker niet rustig aan! Onder het zadel kan het wat gecontroleerder..