Met "dé naam" komt alles goed

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daniella74

Re: Met "dé naam" komt alles goed

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 14:53

MyHorseGirl schreef:
Sorry hoor, maar dat meisje is toch geen penny, waarom zou ze dat wel zijn? Er valt haar alleen iets op en gelijk, (typisch bokt) vallen mensen haar aan, en zij volgens mij ook andere mensen over van alles en nog wat. Laat de wereld gewoon een beetje met rust, kan toch best Tong uitsteken

Ik neem het op voor een jeugdig vriendinnetje dat nogal onheus werd bejegend door een volwassene die de wijste zou moeten zijn. Mevrouw ging vervolgens mij beledigen via pb omdat ik vond dat e.e.a. nogal beledigend gesteld wordt naar TS dus dan pak ik haar aan als zij ook ons aanpakt. Persoonlijk vond ik dat TS op zich best een goed punt had, ookal was het een tikje onhandig geformuleerd en ik ben blij dat het topic nu over het onderwerp gaat.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:42

even on-topic Knipoog
vorig jaar was ik bij een groot concours waar een kür op muziek werd gereden door vele bekende ruiters, waaronder Anky met Salinero, maar ook Imke Schellekens-Bartels met Sunrise.
Persoonlijk vond ik de proef van Imke relaxt, ontspannen en de muziek paste gewoon perfect! Anky viel vaak in herhaling...wéér die 'fantastische' passage en piaffe van Salinero. Toch scoorde zo veel hoger dan Imke die op een 2e plaats eindigde. Alle onderdelen werden veel hoger beoordeeld...dan krijg je wel zo'n vermoeden dat de jury met een bril mistig door vooroordelen zo'n proef beoordelen. Zo van: "oh, hier is anky, die zal wel een super proef neerzetten" terwijl het er lang niet zo vloeiend en netjes uitzag.
Dan ga je inderdaad wel twijfelen aan de onpartijdigheid van zo'n jury...

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 16:14

Anky is heel goed in de oefeningen die dubbeld geteld worden. Daarom scoort ze hoog, niets meer niets minder.

Het halthouden bv wordt 1 x geteld, de piaffe bv 2 x (als ik het goed heb hoor is maar een voorbeeld).

Als Anky dan een 5 voor het halthouden krijgt en een 9 voor de piaffe, dan zit je al op 5 + 18 = 23 punten.

Als Imke dan een 7 voor het halthouden krijgt en een 7 voor de piaffe, dan zit je op 3 x 7 = 21 punten.

En zo zijn er meerdere dingen...

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 16:20

Dat wist ik niet Malibu, dat is wel een deel van een goede verklaring denk ik.
Verder vind valt het inderdaad wel op dat bepaalde mensen altijd hoog eindigen, maar misschien is dat wel omdat ze de top van de sport vormen?? Blijkbaar doen ze het gewoon goed.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 16:36

Ergens vind ik dat je wel een punt hebt. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Rabo talentjes. Vooral bij de Z2-pony's zie je dat standaard de rabo talentjes vooraan eindigen en de amateurs achteraan. Dat terwijl ik veel amateurs zo goed heb zien rijden, misschien nog wel beter als een rabo talentje.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 16:55

Lara_Silver schreef:
Billy schreef:
Dus we hebben hier een 15 jarig pennymeisje, die beschuldigt een topamazone van dingen die ze helemaal niet gedaan heeft, en als ze het fout blijkt te hebben verontschuldigt ze zich niet, maar richt haar gram gelijk op de volgende topamazone, die, of je het er mee eens bent of niet, vrijgesproken is van de beschuuldigingen die tegen haar geuit zijn.
Verder komt ze met wat algemene vaagheden....
Laat ik heel eerlijk zijn, met dit soort topics heb ik meer het idee dat TS aandacht wil dan een serieus onderwerp heeft, en ik ben altijd er benieuwd naar het niveau waarop zo iemand rijdt....

Ik vind het anders wel netjes dat een "15 jarig pennymeisje" (zielig ben jij hoor iemand zo te noemen) met zulke aandacht naar eens proef kijkt. Mij valt het ook al vaker op, de bovenlijn van Salinero is op menig foto alles behalve berispelijk en de takt is ver te zoeken, maar niet alleen bij Anky bij meerdere mensen, Gal bijvoorbeel ook.

Ik vind dit soort topics juist interessant, jij komt uit het niets om met vergif te spuwen in een topic wat je blijkbaar niets interesseert, heb je niks beter te doen?! Laat hier mensen rustig discussieren en filosoferen over dit onderwerp waarvan ik bijna zeker weet dat meerdere mensen hoopten dat het ooit aan bod zou komen.

Ik begin te denken dat jij een pennymeisje bent dat bij de woorden Anky als in trance meent dat alles wat zij doet in staat van perfectie verkeerd. *PATS* en toen knapte het droompje!!

Ook doe je het zo voorspelbare: wij mogen niks zeggen omdat wij niet op een hoog genoeg niveau rijden. Nou ik kan je vertellen, ik vermijd dressuur en toch kan ik zien of een paard juist nageeflijk met een ontspannen bovenlijn en kaak in takt door de baan loopt. Iets wat sommige van die topruiters nog maar eens moeten opzoeken.

helemaal mee eens. Lachen

Sommige mensen schijnen te denken ''die rijd GP dus die weet het allemaal veel beter dan iemand die B rijd, dus zeg jij er maar nix over''
Natuurlijk weten die GP ruiters er heel veel van, maar dat betekent lang niet altijd dat ze het altijd goed doen en we geen kritiek op ze mogen leveren. En die B ruiters, misschien hebben die er ook wel heel veel verstand van (boeken, internet) maar hebben ze gewoon niet de middelen (vervoer) om wedstrijden te rijden. Maar daarom weten ze niet minder.
Beetje bevooroordeeld om gelijk te zeggen: ''zeg jij nou maar niks, want jij rijd B''

dikgedrukt: precies, dat zie ik ook vaak genoeg, maar ik zal maar nix zeggen, want ik rij maar B..
Als je hier wat van zegt, wordt er gelijk geantwoord: ja maar hun rijden GP, dus die zullen het wel goed doen.

En daar word ik een beetje moe van.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 17:03

Wanted2003 schreef:
Kijk bijvoorbeeld eens naar de Rabo talentjes.

Wat hier (denk ik) erg in meespeelt, is het feit dat de 'Rabotalentjes' vaak goed gesponsorde ouders hebben.

Dit bedoel ik niet slecht, maar 'amateurtjes' hebben vaak ouders die wel erg betrokken zijn, maar niet alles op zij kunnen schuiven voor de sportcariere van kindlief.

En het heeft voor de Raboranking geen zin om de 'amateurs' boven aan te plaatsen als ze niet volledig gesponsord worden door paps en mams.
Dan kunnen ze misschien niet alle weekenden op wedstrijd of de georganiseerde clinics bijwonen.
Dan kun je beter degene 'met geld' en tijd bovenaan zetten toch?

Bedoel het niet zo negatief als dat het overkomt, maar vanuit commercieel oogpunt gezien lijkt met dit toch wel meespelen...

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 18:19

haha
maar weer even over Anky
ze doet het wel...
en niet zomaar op 1 goed paard.
maar op meerdere paarden! en ze haalt het ook nog met allemaal!

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 19:50

Malibu schreef:
Wanted2003 schreef:

Wat hier (denk ik) erg in meespeelt, is het feit dat de 'Rabotalentjes' vaak goed gesponsorde ouders hebben.

Dit bedoel ik niet slecht, maar 'amateurtjes' hebben vaak ouders die wel erg betrokken zijn, maar niet alles op zij kunnen schuiven voor de sportcariere van kindlief.

En het heeft voor de Raboranking geen zin om de 'amateurs' boven aan te plaatsen als ze niet volledig gesponsord worden door paps en mams.
Dan kunnen ze misschien niet alle weekenden op wedstrijd of de georganiseerde clinics bijwonen.

Bedoel het niet zo negatief als dat het overkomt, maar vanuit commercieel oogpunt gezien lijkt met dit toch wel meespelen...

Met andere woorden, het kind dat financieel minder gesteund wordt door de ouders en doordeweeks naar school gaat, maakt geen kans meer. Het is in mijn ogen diep triest dat de amateurs die de sport vooral hobby matig beoefenen geen kans meer maken op al wat de dames en heren met ouders met een dikke portomonnee presteren.

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:30

ja..
maar daarom doe je ook aan de paardensport...
als je dit wist voordat je begon.. zou je gestopt zijn..
je weet het en gaat toch door Lachen

en om eerlijk te zijn..
het voelt geweldig als ik met mijn tinkertje (op een onderlinge wedstrijd) eerste worden van die sjieke kwpn'ertjes Tong uitsteken

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 08:47

Tuurlijk, ik rijd met heel veel plezier op wedstrijden met mijn paard. Maar tot vorig jaar reed ik ook met mijn pony Z2 en die zogenaamde talenten zorgde er wel voor dat ik daarmee ben gestopt. De motivatie om nog te rijden op grotere wedstrijden en kampioenschappen gaat er helemaal van weg. Ik hoorde ooit een voorzitter van de regio tegen een jury lid zeggen: "Nou wie laten we door deze keer? Anne en Henriette?"

Belachelijk gewoon.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 09:23

Wanted2003 schreef:
Met andere woorden, het kind dat financieel minder gesteund wordt door de ouders en doordeweeks naar school gaat, maakt geen kans meer. Het is in mijn ogen diep triest dat de amateurs die de sport vooral hobby matig beoefenen geen kans meer maken op al wat de dames en heren met ouders met een dikke portomonnee presteren.

Tja, dit is dan mijn idee hoor. Zeg niet dat het per definitief zo is, maar gezien de commerciele achtergrond is het natuurlijk wel het meest logische Nors opkijken

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 09:35

KiWiKo schreef:
Ik ben het wel met Billy eens............

Misschien komen die grote namen wel goed, omdat ze ergens iets verdomd goed doen...............

kan zomaar

en toch kunnen er op een gegeven moment anderen bij komen die TOCH net iets beter zijn, maar die de naam niet hebben. en als ze dan die topruiters die al bekend zijn niet srtaffen op fouten in een proef, dan komen de onbekende er ook nooit... ik ben het er wel mee eens. los van het feit wie waar en wat voor fouten er worden gemaakt.

ik vind dat als je een fout maakt in een proef dat afgestraft moet worden. (op de ruiter wel te verstaan, niet het paard;)

essy72

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 09:46

misschien waren de andere deelnemers 'nog' slechter?

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 09:57

Tja er kunnen 2 dingen aan de hand.
1: De rest van de proef was zo goed dat het makkelijk gecompenseerd kan worden.

2: Jury heeft niet hard gestraft op de fouten.

Aangezien deze dames in kwestie met afstand winnen van hun concurrentie. Ze stekken er met kop en schouders er boven uit, winnen doen ze niet met een half procent voorsprong op nummer 2. Daar zit altijd wel een paar procent verschil in.
Kan ik zeggen dat het punt 1 is

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 11:19

WinBinChes schreef:
Tja er kunnen 2 dingen aan de hand.
1: De rest van de proef was zo goed dat het makkelijk gecompenseerd kan worden.

2: Jury heeft niet hard gestraft op de fouten.

Aangezien deze dames in kwestie met afstand winnen van hun concurrentie. Ze stekken er met kop en schouders er boven uit, winnen doen ze niet met een half procent voorsprong op nummer 2. Daar zit altijd wel een paar procent verschil in.
Kan ik zeggen dat het punt 1 is

Ja, er is moeilijk onder uit te komen dat ze gewoon heel goed rijden. Wat guppekop ook al zei, Anky rijd wel met 2 of 3 paarden mee in de top. Dat doe je niet omdat je 'geluk' heb of je naam mee heb... Isabel Werth heeft ook twee paarden in de top, dus het ligt echt niet alleen aan de naam.

Wat ik wel vind, is dat de choreografie een erg discutabel punt is. Anky en Imke hebben bijvoorbeeld best veel inkomsten door de dingen die ze buiten het rijden om doen.
Kan me voorstellen dan bv een Stephanie Peeters toch minder geld heeft om aan de muziek en choreografie te besteden.
Anky en Imke hebben beide Wibi gevraagd voor de muziek, dan moet ook nog eens de choreografie er helemaal op aangepast worden. Dat zal gerust wel wat gekost hebben... Geld, geld!

En daar gaan ook veel punten naar toe Knipoog

Zeg niet dat dat niet terecht is, want ik kan me voorstellen dat het voor een jury ook leuker is om zoiets te zien. Maar het neemt niet weg dat degene met meer geld er toch wat meer aan kan besteden dan degene die net het hoofd boven water weet te houden.
Wat dat betreft kun je beter misschien gaan springen Tong uitsteken

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 17:21

Ik betrap mezelf er wel op dat ik bij bv Anky en de rabotalentjes eerder naar de fouten kijk.
De dingen die super gaan? tja, dat gaan ze altijd dus dat valt niet meer zo op.

Bij iemand die ik het heel erg gun, daar let ik juist wel heel erg op de dingen die juist wel goed gaan, en weer minder op de fouten.

Misschien dat dit het beeld wat vertekent, en dat het daarom lijkt alsof Anky te veel punten krijgt?

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 10:36

@asjemenou, dat zal inderdaad ook wel mee spelen... Nu je dat zegt herken ik dat wel Ja

kimthalita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 13:35

Ik mag toch hopen dat jullie dit niet serieus menen dat je denkt dat het aan de naam ligt! Anky kan super rijden, en als er een foutje is dan maakt ze die waarschijnlijk weer goed door die andere oefeningen extra goed te doen.. dan is een foutje zo weer weggewerkt!

rosjumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:19

ik weet niet tot hoever dat zit
want ze hebben ook onwijs goede stukken er tusse zitten!!
dus ja ben ik ben btw echter geen anky fan!!

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 17:00

Malibu schreef:
Wanted2003 schreef:

Ik kan me de frustatie wel voorstellen, maar he! dit is het echte leven. Er zullen altijd ruitertjes zijn met ouders die meer geld hebben en dit ook uitgeven om hun kind de ruitersport goed te laten beoefenen. Net zo goed als de een meer talent heeft dan een ander. Dat is niet oneerlijk of onsportief, dat is de harde werkelijkheid. Met een goed financiele ondersteuning kun je verder komen ja.
Je verhaal over de Raboranking enz. vind ik echt volslagen onzin, en lijkt erg jaloers.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 17:04

Yinari schreef:
Dat wist ik niet Malibu, dat is wel een deel van een goede verklaring denk ik.
Verder vind valt het inderdaad wel op dat bepaalde mensen altijd hoog eindigen, maar misschien is dat wel omdat ze de top van de sport vormen?? Blijkbaar doen ze het gewoon goed.

Heel goed, je geeft zelf het antwoord al. Als je eenmaal bevestigd goed gaat, en bij de top gaat horen is het vrij normaal dat je vaker hoog in de uitslag voorkomt, dan een combinatie die bijv. net in die klasse komt kijken. EN, er zijn hordes combinaties die NOOIT! eerste zullen worden om redenen als: net niet genoeg talent als ruiter, net niet het paard dat alles in zich heeft, enz enz.
De toppers waren ooit allemaal ook ONBEKENDE ruiters, die door goed rijden en volhouden een toppertje zijn geworden. De weg naar de top hebben ze dus niet op hun naam gedaan, want die kende men niet echt.