Flossen=Hoge punten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JorisDy

Re: Flossen=Hoge punten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 18:54

MISTRAL94 schreef:
Die zullen er ongetwijfeld zijn al zullen die het niet toegeven Knipoog

Ik flos *LOL* nog weleens als 1 van de paarden begint te klieren betrapte ik mezelf laatst op Bloos

Knap dat je dat hier zo durft te zeggen Lachen . Maar is dat eigenlijk begonnen omdat je het zat werd dat je nooit prijzen won etc? of gewoon uit onmacht?

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:59

Tsja om nog even terugtekomen op het "flossen", ik denk dat het wel meevalt met de jury's die daar hoge punten voor geven (het is ook net wat je wilt zien) Al denk ik wel dat de B jury niet altijd ook de M/Z kan jureren (om het maar even netjes te zeggen)
Ik ben wel tegen flossen en vind het schrikbarend dat dat 'jonge' kinderen al aan wordt geleerd!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:20

JorisDy schreef:
MISTRAL94 schreef:
Die zullen er ongetwijfeld zijn al zullen die het niet toegeven Knipoog

Ik flos *LOL* nog weleens als 1 van de paarden begint te klieren betrapte ik mezelf laatst op Bloos

Knap dat je dat hier zo durft te zeggen Lachen . Maar is dat eigenlijk begonnen omdat je het zat werd dat je nooit prijzen won etc? of gewoon uit onmacht?

Nee niet op wedstrijd hoor maar ik heb 3 jaar geleden een flinke smak gemaakt wat mij 14 dagen ziekenhuis opleverde. Als ik nu thuis aan het rijden ben en 1 van de paarden ziet iets engs betrapte ik mezelf er laatst op dat ik dus heel hard in de hand wordt om ze bij de les te houden Bloos Dus eigenlijk is het mijn eigen spanning waardoor ik dit doe. Dit is dus iets wat ik mezelf aangeleerd heb zodra ik onzeker word. Dan word ik dus erg onrustig in de handhouding. Ik trek het bit niet hard door de mond maar ik heb op dat moment dus ook geen zachte hand. Probeer er wel op te letten en heb gelukkig een instructeur die er een pesthekel aan heeft Vork Ikzelf overigens ook alleen ik doe het dus niet bewust om het paard naar beneden te rijden maar eigenlijk meer om mezelf in te dekken (tenminste gevoelsmatig denk je dat het helpt).
Overigens weet ik ook dat heel veel mensen het doen maar er niet voor uit willen komen, wij mensen maken nou eenmaal fouten zolang je fouten maar in wilt zien en ervan wilt leren Knipoog Helaas gaat dat niet voor iedereen op.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:21

Een Z jury moet je ook geen B/L1 proef laten jureren, dat werkt ook niet heb ik gemerkt Vork

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 22:50

uitleg graag

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 17:02

MISTRAL94 @ ik snap dat wel... maar ja dan word je wel strengen gejureert maar dan word je vaak ook heel eerlijk gejureerd Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 17:36

Is het eerlijk als jij als B combinatie als bijvoorbeeld L2 gejureerd wordt? Knipoog

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 17:19

Het is altijd zo makkelijk om af te geven op anderen omdat ze zagen, misschien is dit een moment opname omdat het paard erg heet is en ze dus moet zagen om hem in bedwang te houden. Niet dat dit een excuses is, het is nooit goed.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 19:54

MISTRAL94 @ ja je moet gewoon je figuren rijden!! oke de L2 figuren zijn wel anders (andere onderdelen!)
het is niet zo in de B dat je een volte bijv. helemaal vierkant moet maken!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 10:32

Een Z jury jureert wel even iets anders dan een B jury. Denk dat het duidelijk mag zijn dat je in de B je figuren goed moet rijden

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 13:06

in de galop wordt mijn jonge pony altijd nog een beetje snel en loopt er vaak met de neus teveel uit. Stond er als commentaar bij: niet aan de teugel en een 4 geloof ik. Dat vind ik echt belachelijk. ik spring netjes aan waar het hoort, maak een nette volte, neem netjes terug, maar toch niet meer dan een 4 omdat ze dus niet met de kop in de krul liep! Het lijkt er toch echt wel op dat je in de B meteen afgestraft wordt als je pony niet constant aan de teugel loopt!

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 13:13

aerdenhout1 schreef:
Je paard hoort ( zeker in een proef!) in aanleuning te lopen.
Aanleuning is contact met de mond van het paard, waar hij ook loopt met zijn hoofd. Dat dat in een B proef natuurlijk wat meer met het neusje eruit mag zijn is duidelijk, maar hij zal tegenwoordig toch echt "door de nek" moeten lopen wil je een beetje scoren.

ben ik het helemaal mee eens
het beeld is dan gewoon mooier, dus rij jij dezelfde proef in de B als een ander die van jou loopt rond en die van die ander niet zal je toch hoger scroren. terwijl er in de B volgens mij inderdaad niets staat over het ronde, scoor je toch beter en wordt het graag gezien

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 13:17

Hahaha ik vind het een geweldige uitdrukking .....FLOSSEN.....ik wist niet wat er mee bedoelt werd dus ik dacht ik ga even kijken wat dat dan voor discussie is hihihihihi

kimthalita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 13:24

Meestal is het zo dat een paard niet lekker door zn rug loopt het beestje niet nageefelijk kan lopen, hij is dus niet ontspannen en dan kun je geen hoge punten rijden...

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 21:28

Ik schop hem toch weer even omhoog .

marriane: en dat is nou juist het punt waar ik het NIET mee eens ben, het is gewoon 'oneerlijk' dat een flosser hogere punten rijd dan iemand die netjes ze pony heeft lopen en mooi ontspanne. Flosser=210 punten. Ontspanner=180(Bij wijze van)

Gistere had ik een wedstrijd, en daar wil ik eerlijk bijzeggen dat dat een erg nette jury was. Die voor namelijk keek naar de ontspanning! Die Jury's verdienen dan ook een dikke pluim!

rosjumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:17

wat een nette uitdrukking voor zagen!!!!!
ik vind dat ook niet kunne hoor!! dat ze vet lopen de ''flossen'' hehe in de pony's hun mond echt iets waarik niet tegen kan!!!