Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
runningkawa schreef:Ik ben van mening dat een paard zonder sporen moet kunnen lopen.
En dan ook op een normaal been, dus niet steeds zitten schoppen.
Natuurlijk word het anders bij een paard wat iemand voor je verputst heeft.
Ik zie ook regelmatig in de B super lange sporen en vraag me dan toch af wat je aan wilt doen in de Z, als je daadwerkelijk fijnere hulpen wilt geven.
Dit vind ik ook als ik in de B al dunne of scherpe bitten zie.
ik rij thuis ook regelmatig zonder sporen, ook de Z oefeningen, ik wil dat hij dit allemaal zo ook kan.
op het moment dat ik in de proef dan een gespannen paard heb, heb ik nog wat extra's bij
Iedereen zegt hier vervolgens dat wiel zachter is, maar waarom reageert kawa daar dan veel heftiger op dan op gewone sporen?
Deze heb ik een paar wedstrijden aangehad omdat Kawa heel erg stinkmodder om hem daarmee eens te verassen![]()
Maar ik zal je zeggen dat ik er giga reacties van kreeg.
runningkawa schreef:
Iedereen zegt hier vervolgens dat wiel zachter is, maar waarom reageert kawa daar dan veel heftiger op dan op gewone sporen?
Maar ik zal je zeggen dat ik er giga reacties van kreeg.
MirageGidran schreef:en gijsenkim, waarom eerst nog meer lessen nemen, wel 'ns gehoord van ervaring opdoen in de B met een onervaren paardje ook, dus een "groene" combi??????
runningkawa schreef:Citaat:Een onervaren ruiter met een onervaren paard en dan wielsporen, daar ga ik maar helemaal niet op in....
idd, dan staan mijn haren toch overeind en mijn tenen krom
een groen paard heeft al helemaal geen sporen nodig.
je stem of eventueel een zweepje doen vele grotere wonderen.
runningkawa schreef:Zo te zien haal je geen wp's?
Sorry hoor, maar mijn mening blijft toch onveranderd
MirageGidran"]
[quote="runningkawa schreef:Nou zo hoog is B ook weer niet.
Als je daar nog geen wp kan halen, dan vrees ik toch het ergste wat rij capaciteiten betreft.
runningkawa schreef:.
wat ik wel blijf zeggen dat B echt niet zo moeilijk is, is toch ook niet voor niets B.
gijsenkim schreef:Ik vind dit omdat de basis van het goed paardrijden is dat je paard aan het been is. dit bereik je niet met sporen maar met oefenen. In de B worden geen bijzondere verrichtingen gevraagd. Een volte is geen bijzonder iets. Een voorwaarts paard krijg je niet met sporen, daar zijn sporen ook niet voor.
runningkawa schreef:Citaat:Een onervaren ruiter met een onervaren paard en dan wielsporen, daar ga ik maar helemaal niet op in....
idd, dan staan mijn haren toch overeind en mijn tenen krom
een groen paard heeft al helemaal geen sporen nodig.
je stem of eventueel een zweepje doen vele grotere wonderen.