Paard mag niet B starten.....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

piewie

Re: Paard mag niet B starten.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 14:52

Needje schreef:
Waarom maken sommigen er een probleem van dat zij met een Z paard in de B zou gaan starten? Hoezo oneerlijk? ZIJ is geen Z geweest met dat paard. Iemand anders.
En als ze te goed is, is ze ook zo de B uit.

Ik ben het hier volkomen mee een, want wie zegt dat ik Z wordt met dit paard. Ook al zitten de knopjes erop, ik kan ze nog steeds niet vinden.
Wat mij erg frustreerd, omdat ik weet dat ik het kan....
zoals ik iedere x al aangeef, hij is echt moeilijk. Mijn instructrice is ZZ zwaar, maar die kreeg hem er al bijna niet onder.
Op dit moment ben ik een echte B ruiter en dit is niet erg. Kijk qwa houding enz zal ik zeker hoger scoren als de rest, maar rijtechnisch gezien zal ik echt niet hoger eindigen als hun hoor.
Hiervoor is hij altijd door een man gereden en ik ben maar een klein tenger vrouwtje haha Bloos Dit is niet erg, maar hij is gewend aan gewicht en dat heb ik gelukkig niet zoals een man Haha! Dat is maar goed ook haha.
Dus er gaat nog heel wat tijd en werk inzitten voor ik hem eindelijk zo hoog heb denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 14:53

Ik lig er ook niet wakker van Needje.
Maar kijk eens naar bijv je tegenstander van 14 die eindelijk eens voor het eerst mag starten met haar eigen "boeren" knolletje van 4. Zelf beleerd en apetrots en doe t het nog erg netjes ook Ja
En dan komt daar een Z ruiter met een Z paard aanzetten....vind jij dat eerlijk?
Nou ik niet Lachen

En idd, net als Lielle al zegt.
Waren haar punten niet kwijt geweest had ze ook geen B mogen starten, puur daarom.
Ik zou dat betreffende paard ook geen B mogen starten maar moet hem ook het Z in rijden.
(wat ik overigens heel normaal zou vinden)

Edit:
Ik zat 9 van de 10 keer in de prijzen...dus nee, dat is niet mijn motivatie waarom Haha!
En die voor mij zaten zaten er regelementair eerlijk en reden gewoon beter Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 14:55

Needje, het is oneerlijk, want TS heeft gewoon de mazzel dat de KNHS maar resultaten kwijt is. Ieder ander had wel Z (M2 trouwens) moeten starten. Maar dat betekent echt niet dat ik er wakker van lig, dit is gewoon een behoorlijke mazzel voor TS.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 14:58

Het zou mij echt een worst wezen. Ik heb vaak zat tegen mensen gereden die al heel wat meer gepresteerd hebben als ik. Die mensen rijden dus nu ook hoger als ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 14:58

Lielle schreef:
Needje, het is oneerlijk, want TS heeft gewoon de mazzel dat de KNHS maar resultaten kwijt is. Ieder ander had wel Z (M2 trouwens) moeten starten. Maar dat betekent echt niet dat ik er wakker van lig, dit is gewoon een behoorlijke mazzel voor TS.

Hier sluit ik me dus helemaal volledig bij aan Ja

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 15:02

Tuurlijk is het in dat opzicht oneerlijk. Maar er wordt gelijk geroepen dat ze alle prijzen weg zou gaan kapen. Clown

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 15:03

Needje schreef:
Tuurlijk is het in dat opzicht oneerlijk. Maar er wordt gelijk geroepen dat ze alle prijzen weg zou gaan kapen. Clown

Zoals ik nu nog rijd echt niet hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 15:07

Nu zal in dit geval prijzen kapen mee vallen.
Maar gemiddeld gezien zal dat bij een Z amazone op een Z paard toch eerder lukken als de B ruiter.
De regels zijn er niet gemaakt om oneerlijk te zijn en mensen te pesten Lachen

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 15:13

Niet? Dan vraag ik me af waarom ze er wel zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 15:14

Sorry, daar snap ik je ff niet Lachen

Vind jij die regels dan zo krom en pesterig om het zo maar te zeggen?

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 15:17

Het is niet de zorg van de mensen die in de B horen dat jouw paard groot en moeilijk is, dat wist je toen je hem kocht. Ik vraag me wel af waarom je dan nu meteen al de wedstrijden in wilt, je hebt hem nog helemaal niet voor elkaar zeg je zelf al en dan wil je je toch al mengen tussen de mensen die al wel serieus bezig zijn? Je weet zelf evengoed als iedereen hier dat het erg kinderachtig is om "voor het echie" in de B starten als je je paard eenmaal wel voor elkaar hebt, omdat je je dan gewoon in de Z zou moeten kunnen presenteren. Gil je nu dat je daar dan nog niet klaar voor bent; trainen dan. Voor de ervaring kun je ook Bhc starten.
En dat het KNHS je punten kwijt is verandert daar niets aan, je stelde de vragen immers al voordat je dat wist.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 15:18

Even een reactie over het kwijtraken van gegevens door de KNHS: mijn eigen gegevens zijn dus ook kwijtgeraakt. Ik reed vroeger bij de pony's bij het NPC, ben daar Z + winstpunten geweest. Toen ik met mijn huidige pony bij de paarden wilde gaan starten, wilde ik graag in de L beginnen. KNHS gebeld, hadden geen enkele administratie van mijn wedstrijdverleden (onder het mom van "de NPC heeft er vroeger een zooitje van gemaakt" ...)
Maar goed, GELUKKIG had ik mijn eigen protocollen nog wel. Door deze in te sturen is e.e.a. netjes in de administratie verwerkt en mocht ik L starten. Overigens: de NPC werkte vroeger met diploma's, en die schijnt het KNHS ook niet te erkennen ("ja maar, iedereen kan wel een diplomaatje namaken" Clown ).
Lang leve de fantastische KNHS Misselijk

Wat betreft de lopende discussie. Persoonlijk snap ik de keuze van de TS om in de B te willen starten aangezien ze nu een keus heeft. Is natuurlijk ook wel een "makkelijke" keus, en ik denk dat veel mensen in de verleiding zouden komen. Echter, net als veel mensen hier, vind ik het niet helemaal eerlijk. Zowel TS als paard hebben een hoger niveau. Jammer dan dat je de knopjes nog niet helemaal ontdekt hebt, oefen je maar wat langer door voordat je op wedstrijden start. Maar da's mijn mening Knipoog

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 15:19

Ik las het verkeerd. Haha! Want de regels zijn er wel degelijk om oneerlijkheid uit te sluiten.
Al vind ik het van de KNHS ook oneerlijk om er maar van uit te gaan dat als beide al een keer hoog hebben gereden, ze dat samen ook moeten kunnen.... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 15:22

Ik schrijf ook wel eens krom, kan het ook aan liggen Haha!

Haha, ja zo kun je het ook bekijken Lachen

Mij lijkt versneld promoveren wel wat, maar ben maar 1x Z geweest....mmm was de NKB ook slordig in de adm. Haha! Duivel
Na 4 keer verhuizen heb ik natuurlijk daar geen coupon meer van toen ik die orige keer Z was Schijnheilig

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 15:23

delerium schreef:
Het is niet de zorg van de mensen die in de B horen dat jouw paard groot en moeilijk is, dat wist je toen je hem kocht. Ik vraag me wel af waarom je dan nu meteen al de wedstrijden in wilt, je hebt hem nog helemaal niet voor elkaar zeg je zelf al en dan wil je je toch al mengen tussen de mensen die al wel serieus bezig zijn? Je weet zelf evengoed als iedereen hier dat het erg kinderachtig is om "voor het echie" in de B starten als je je paard eenmaal wel voor elkaar hebt, omdat je je dan gewoon in de Z zou moeten kunnen presenteren. Gil je nu dat je daar dan nog niet klaar voor bent; trainen dan. Voor de ervaring kun je ook Bhc starten.
En dat het KNHS je punten kwijt is verandert daar niets aan, je stelde de vragen immers al voordat je dat wist.

Maar wat moet ze dan doen?
Maar gewoon een paar klasses hoger starten, en dan boetes krijgen, en dan weer teruggezet worden?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 15:27

Persoonlijk zou ik zelf geen B meer willen starten. Maar dat is puur omdat ik dat saai vind. Bloos
Vind 't L2 en verder leuke proefjes.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 15:37

asjemenou schreef:
delerium schreef:

Maar gewoon een paar klasses hoger starten, en dan boetes krijgen, en dan weer teruggezet worden?

Maar het is ook niet de zorg van TS dat anderen in de proef het misschien wel eens oneerlijk zou kunnen gaan vinden. Als ze echt zo goed is, is ze er zo uit. Je kunt wel rekening gaan houden met de hele wereld, maar dat lijkt me nou ook weer niet nodig.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 15:58

asjemenou schreef:

Ze gaat B moeten starten, heeft geen keus, lijkt me duidelijk he? Maar toen ze het topic opende wist ze dat nog niet. En dáárover heb ik het. Dat het niet conform de regels is maar alleen het gevolg van gebrekkige administratie lijkt me helder.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 16:36

delerium schreef:

Ik vind dat jij te snel oordeeld hierover.
Natuurlijk wist ik het dat ie groot en sterk was. En ik wil volgend jaar pas gaan starten in het voorjaar. Dus ik heb nog zat de tijd om te trainen en daar ben ik nu serieus mee bezig. Ik heb dit topic geopend om te kijken of er misschien andere oplossingen zijn. En dat het kinderachtig is om echie te spelen nou jah. Hoe zou jij het vinden dan als je weer van onder af aan moest beginnen!! Denk nou niet dat ik het zo leuk vind om weer in de B te starten.... Het liefst zou ik mijn punten terug willen zien en hoger gaan starten.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 16:39

asjemenou schreef:
delerium schreef:

Daar ben ik dus ook bang voor. Ik kan best hoger gaan starten en dan de vervelende tegenslagen boetes krijgen. Maar dat maakt het rijden er ook niet leuker op!

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 16:53

sorrie voor mijn botte reactie net, maar ik werd namelijk een beetje boos. Ik kan er namelijk niets aan doen dat ik in de B moet gaan starten. Het is niet mijn schuld, dat mijn gegevens kwijt zijn toch...
En ja dat het niet helemaal eerlijk is weet ik ook wel en daarom, ben ik op zoek naar een ander alternatief als die er is.... Tuurlijk voor mij zou het makklijker zijn om in de B te beginnen, daar ben ik zo door, maar als het niet anders is dan moet dat maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 17:10

In je eerste bericht wist je toch nog helemaal niet dat je gegevens kwijt waren? En daar vond je het ook maar raar dat je geen B meer mocht, maar door stalgenoten werd je aan het denken gezet Lachen

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 17:12

precies en zodoende ben ik dit topic gaan openen en na een aantal berichten, ben ik gaan kijken of er geen alternatief voor is

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 17:14

je kunt altijd vragen om dispensatie om hoger te starten, zeker als je het verhaal uitlegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 17:16

Ja, dus wat ik bedoel is dat jij het maar heel gewoon vond om B te mogen rijden.
Vind ik anders klinken als "Ik kan er namelijk niets aan doen dat ik in de B moet gaan starten. Het is niet mijn schuld, dat mijn gegevens kwijt zijn toch"

Ik zou de KNHS mailen en zeggen, hey daar, ik ben Z geweest, heb nu een Z paard en ik vind het niet eerlijk om B te rijden. De gegevens zijn kwijt, wat nu?

Maar om eerlijk te zijn heb ik eerder het idee gezien je vorige reacties dat je het wel prettig vind dat ze toevallig kwijt zijn Lachen En dat je er verder niets meer naar gaat doen Lachen
(en dat bedoel ik niet naar naar je toe hoor Lachen )
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-12-07 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt