Wat is jullie ervaring bij het B debuut springen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ziolette

Re: Wat is jullie ervaring bij het B debuut springen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 12:04

nikki160287 schreef:
Ja klopt! Klein foutje zat net ook al te kijken! Is inderdaad 35!

Gelukkig, was al bang dat ik twee wp kwijt was Tong uitsteken, had de 37 voor stijl Bloos .

Maar ach, daar maak ik me niet druk om, toch knap 37 punten voor iemand van wie de evenwichtsorganen zijn uitgevallen Knipoog.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 12:10

Een progressief parcours is direct op snelheid begrijp ik hè en ook met stijlpunten?
Ik hoop dat ik nu geen domme vraag stel, maar ik ben ook nog maar een beginnende springer. Bij het klassieke parcours is het stijlpunten en wanneer je foutloos bent barrage. Heb ik het al onder de knie?? Hihi, ik vraag het meestal op de wedstrijd zelf nog maar even, want in het oefen is het ene keer wel met barrage en de andere keer niet.

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 15:03

okee ik ook domme vraag! Als je foutloos bent spring je een barrage, is dat altijd? En moet je dan wachten tot iedereen geweest is en dan nog een keer. Dan moet je namelijk lang wachten denk ik. Zijn denk ik domme vragen, maar weet het echt niet.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 15:22

nikki160287 schreef:
okee ik ook domme vraag! Als je foutloos bent spring je een barrage, is dat altijd? En moet je dan wachten tot iedereen geweest is en dan nog een keer. Dan moet je namelijk lang wachten denk ik. Zijn denk ik domme vragen, maar weet het echt niet.

Bij de oefenparcoursen verschilt het. Als je barrage moet doen is dat altijd direct na je parcours.
Volgens mij is hoef je bij een progressief parcours geen barrage te rijden, dan is het direct op tijd.

We komen er wel uit!

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 15:23

Maar zaterdag heb ik een klassiek B parcours hoe is het dan? Of verschilt dat?

Haha vind het wel spannend!

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 15:24

Nou dan moet je als je foutloos rijdt daarna direct barrage rijden. Het parcours is dan ook op stijlpunten. Ik weet alleen niet of je ook stijlpunten voor je barrage krijgt of dat dat bij elkaar zit?

Ik vind het ook heel spannend. Ik voel me al iets beter (ben hele dag ziek), dus ik hoop dat ik niet ziek wordt van het weekend.
Waar moet jij starten?

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 15:26

Is de barrage dan hetzelfde parcours? Anders moet ik er 2 uit me hoofd leren Tong uitsteken Haha

Ik start in Lunteren (Gelderland) bij de lunaruiters

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 15:28

Nee dat zijn oplopend verschillende nummers.
Dat moet je even nakijken, meestal hangt het wel bij de ingang van de bak en ik schrijf de nummers altijd op mijn arm (voor als ik ze vergeet, hihi Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 15:54

Een aansluitende barage is echt niet altijd aan de orde.
Dus dat je in de ring kunt blijven en dan de barage rijden.
Hier ind e omgeving (omg Asten) rijd iedereen eerst zijn parcours. Dan moet je idd wachten tot iedereen klaar is, dan wordt het verhoogd en kunnen alle foutlozen hun barage rijden.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 15:57

Oh jee, dacht dat ik het onder de knie had, maar dat wisselt dus ook per locatie. Ik denk dat je het het beste even kunt navragen als je op wedstrijd bent, dan weet je tenminste zeker dat je niet voor verrassingen komt te staan.

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 15:58

Dat doe ik ook zeker. Ach waarschijnlijk ben ik niet eens foutloos! Tong uitsteken

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 16:23

Bij mij in de regio hoef je in de B eigenlijk nooit barrage te rijden Nagelbijten / Gniffelen Gewoon springen, degene die foutloos is en de meeste stijlpunten heeft, heeft de 1e prijs. Ik heb in de B nog nooit een barrage hoeven rijden, dus ook niet als ik foutloos was.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 16:35

Little drama Bloos
1 keer erlangs, + balk = 8 strafpunten + 4 strafpunten voor tijdsoverschrijding Clown

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 16:36

runningkawa schreef:
Een aansluitende barage is echt niet altijd aan de orde.
Dus dat je in de ring kunt blijven en dan de barage rijden.
Hier ind e omgeving (omg Asten) rijd iedereen eerst zijn parcours. Dan moet je idd wachten tot iedereen klaar is, dan wordt het verhoogd en kunnen alle foutlozen hun barage rijden.

Word het bij jullie verhoogd in de barrage?
Tot nu toe waar ik gesprongen/gekeken heb niet.. Nagelbijten / Gniffelen

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 16:40

Mijn debuut was echt een ramp, en ook echt heel dom gepland. Ik reed een zeer ervaren paard van een vriendin, al in geen 10 jaar springles gehad, maar thuis ging het best goed. 1 x wezen oefenen, en ook geen problemen. Dus wij meteen naar de regiokampioenschappen Gestoord Paard ging knetterhard, voelde mijn onzekerheid, weigerde 2 x op hindernis 2. Vervolgens met een noodgang door de rest van het parcours, bochten afgesneden, echt belachelijk. En nog een weigering op hindernis 10, dus in het zicht van de finish gestrand.
Sinsdien niet meer wezen springen op concours Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 17:13

Ja, dat wordt verhoogd.
Het ligt dan op de maat van een klasse hoger, word ook niet meer verhoogd voor de klasse die erna komt als die gebruik maken van hetzelfe parcours Lachen

En geen barrage Lachen Het wordt hier niet voor niets spring mekka genoemd. Het is maar hoe ze de groepen indelen, maar vrolijk tussen de 50 en 100 mederuiters in je klasse. Dus vaak wel meer dan 1 foutloze Haha!

Tessie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 08:32

Mijn debuut ging super, had me dan ook goed voorbereid door vaak op oefenparcoursen te gaan (vraag me niet hoe dat de eerste keren ging!).

Mijn debuut was buiten en dat vind mijn paard prettiger, 1e ronde 1 balk, 2e ronde foutloos. Dus 3 wp's. Had keurig, controle en ritme en we sprongen zelfs een mooie wissel.

Moli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 08:35

Bij mijn debuut schrok ik wel eerst even van hoe hoog de hindernissen leken, maar de mensen die mee waren van stal zeiden dat we thuis veel hoger sprongen, dus toen ging ik heel ontspannen de ring in. Helaas twee balkjes, maar voor een eerste keer vond ik het super.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 08:57

Ik weet niet anders als dat er een aparte (en natuurlijk verhoogde barrage is). 3 weken geleden zaten er 130 in de B (indoor), en dat is dan nog dunnetjes, want 175 kan ook makkelijk (maar dat is dan meestal wel buiten). De stijlpunten krijg je alleen in de eerste ronde als je niet de barrage haalt. Anders krijg je ze pas bij de barrage.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 09:02

Wat een enorme rubrieken zeg! Zo groot zijn ze hier niet, misschien een keer 50 ofzo. Maar zeker niet over de 100 deelnemers.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 09:04

http://www.youtube.com/watch?v=fCuLSLy5d-U

^ Dat is mij B-debuut (nog bij de pony's). Je kunt dus zelf zien hoe het ging Haha!. Met bijna-vallen enzo Tong uitsteken. Ik ben helemaal geen springer enzo - hierna nog 1 wedstrijdje gedaan en toen vond ik het wel weer genoeg.
Je moest hier 2 x rijden. Ik werd uiteindelijk wel derde, hoewel ik dus wel fouten maakte :S.
Laatst bijgewerkt door Sheran op 22-11-07 09:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 09:05

Met 175 willen ze nog wel eens 2 rubrieken B maken Lachen
Maar idd niet altijd

In de zomer zie je hier 3 of 4 spring ringen doorlopend vol van een uur of half 10 tot 6 Lachen

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 09:10

.Idd wat een grote rubrieken, bij mijn debuut waren we met zijn 6-en (eigenlijk 7 maar 1 viel er af) en afgelopen weekend stonden er 25 op de startlijst en dat vond ik al veel Nagelbijten / Gniffelen .

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 10:07

Leuk om al jullie ervaringen te lezen!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 19:52

Weet je wat het leuke is als je B parcours goed gaat? Dat je daarna ineens veel minder zenuwachtig voor de hoogte bent Haha!
Had vandaag weer voor het eerst springles na mijn B rentree en ik vond de eerste hindernissen echt laag (wel nuttig, voor het warmspringen en om aan mijn houding te werken, maar eerder vond ik dat al 'hindernissen' nu vond ik het leuke trainingslijntjes Haha!
En toen het aan het einde van de les omhoog ging, vond ik het zelfs gewoon leuk!