Ben ik nou een zeikerd?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Replay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 00:06

Citaat:
Hmm, jij rijd dus koste wat het kost je paard 'los'? Heb je er al eens aan gedacht dat een paard snel overbelast kan zijn door zo'n kleine bak? Dat hij zijn pezen kapot kan lopen als de bak te zwaar is?

En hoe kan het dan dat de meeste longeercirkels bij dierenartsen bijvoorbeeld zo mul zijn! Die zouden het dan zeker moeten weten als paarden daar overbelast door kunnen raken, ze moeten alleen wat harder werken. Grote onzin wat jij nou weer banketstaaf!
Waar heb je dat vandaan?
[/quote]

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 00:26

Ik denk dat het verstandig is als Zwelgje voortaan informeert voordat ze ergens start dan weet ze waar ze aan toe is en hoeft ze niet voor niets alle moeite te doen.
Als maar 1 op 65 ruiters commentaar heeft, vraag ik me idd af of de omstandigheden nu werkelijk zo dramatisch waren.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 20:07

Ik denk dat je niet kan oordelen als je nog nooit een moeilijk paard gehad hebt dat je dan een zeikerd bent. Met mijn pony zou ik wel gewoon rijden maar met mijn paard is dat ook geen doen. Ik heb al moeite met het losrijden in een normale bak met een man of 8. Mijn paard moet veel rechte lijnen kunnen rijden en voorwaarts zonder steeds om of stil getrokken te owrden voor anderen. Dus ik had er ook niet gereden waarschijnlijk. Tenminste ik zou er niet inschrijven als ik het wist. Als ik er eenmaal was......mss erover gedacht om dan op dat andere stuk te rijden. HEb ooit wel eens in bakken van 35 bij 15 gereden, errug moeilijk met een jonge sul. Hoewel ik nou niet kan zeggen nu ik hoger rijd het makkelijker zou zijn daarvoor is hij nog te sullerig.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-02 10:15

Moeke schreef:
Hallo hier een berichtje van de organisatie van die bewuste wedstrijd. Ik kan me niet herrineren dat toen je je af kwam melden dat ik zo gek keek. Ik heb gewoon gezegt dat het akkoord was en het jammer vond dat je niet wilde starten. Ik kan me ook niet herrineren dat je iets gezegt hebt over de losrij mogelijheden dat die niet goed waren. Op dat moment hebben wij dus niets van je vernomen. Er zijn 65 ruiters gestart en jij bent de enigste die commentaar heeft. Jij vond de binnen bak wel goed. Daar gaat het toch om want daar moet je je proef rijden. Als je de volgende keer nu gewoon bij de organisatie je onvree meld en niet op internet dan kunnen we misschien het een en ander uit leggen. Bijvoorbeeld dat wij geheel vrijwillige deze wedstrijden voor JULLIE als ruiters organiseren zodat jullie de selecties kunnen rijden voor de kampioenschappen. Dat daar weken voorberijding in gaan zitten, jury's, prijzen enz. regelen. (Daarnaast mogen we blij zijn dat maneges op zondag hun bak ter beschikking stellen).En natuurlijk met een 10-tal personen tijd vrij maken om VOOR JULLIE aanwezig te zijn enz. Als wij als vrijwillegers dit allemaal naar ons toegeworpen krijgen dan denk ik dat er weinig wedstrijd over blijven. Maar thuis blijven zul je toch ook niet willen, wel?

Hallo, mag ik even vragen wie je bent want het wordt wel heel persoonlijk. Ik weet niet van welke organisatie je bent of wie mijn verhaal associeert met een bepaald concours, ik ben het in ieder geval niet geweest. Jij valt mij persoonlijk aan terwijl je niet eens weet wie ik ben en je gaat er vanuit dat ik op het concours heb gereden wat jij mede hebt georganiseerd. FYI, ik ga op een internet pagina heus niet detailinformatie geven maar in de vorm van een ervaring probeer ik meningen bij anderen los te krijgen en dat is de bedoeling. Dus leg alsjeblieft niet meteen de link dat je me meent te kennen want dat weet je niet.
Als je goed het bericht leest wat ik heb geplaatst wordt daar niemand persoonlijk aangesproken, er wordt een stelling op basis van ervaring gesteld en er wordt om een mening gevraagd van medebokkers. Blijkbaar zijn er vele met mij die vinden dat een accomodatie in orde moet zijn als je iets organiseert. Over welk concours jij het hebt en met wie je mij als gevolg associeert vind ik persoonlijk een beetje overdreven want ik kan je vertellen dat je er helemaal naast zit. Internet is niet bedoeld om persoonlijk met verwijten te gooien maar om met mensen onderling gedachten uit te wisselen. Misschien voelde je je aangesproken door mijn verhaal. Dat kan, maar leg niet meteen de link dat ik degene geweest ben.... gaat net iets te ver. Dan had je beter even een mailtje kunnen sturen.
Dus, mijn excuses als je je aangesproken voelde. Ik hoef ook helemaal niet te weten wie je bent of van welk concours en organisatie maar ik denk dat we langs elkaar heen aan het praten zijn... .
Laten we het netjes houden en geef een mening op de stelling en vat het niet persoonlijk op want dat zorgt alleen maar voor frustraties.
Ik hoop dat ik het zo iets duidelijker heb gemaakt.
Groetjes en ga vooral door met het organiseren van concoursen want mensen zoals jullie zijn hard nodig.
En je hebt er altijd wel eens zeikerds zoals ik tussen zitten... Knipoog Haha!

TinekeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 13:57

Wat een leuk topic..
Persoonlijk zou ik (als ik ook op een dergelijk concours zou moeten rijden) ook af hebben gezegd als het terrein er zo aan toe zou zijn.
Voor zover ik kan lezen in de hele draad is er in het begin niets gezegd over welk specifiek concours dan ook.. Dus om even alle gemoederen te sussen hoeft niemand zich denk ik direct aangevallen te voelen.
Ik denk dat het net zo is als met eten. De een lust iets wel en de ander niet... Ben je dan een zeikerd? Nee, behalve als het om spruitjes gaat, want die zijn wel lekker... Haha!
Je kent je paard zelf het beste, aangezien je hier het meeste van de tijd op/mee doormaakt. En als iemand van een organisatie (in dit geval Mierlo, maar slechts omdat iemand vond dat dit wellicht DE plaats kon zijn geweest!!) zich dan aangesproken voelt vind ik het persoonlijk een beetje NIET_SLIM om zo te reageren. Ik heb zelf ook redelijk wat georganiseerd, en nee, het voldoet niet altijd aan ieders wensen. BIG_DEAL. Als het merendeel tevreden was is het toch goed??
Mensen mogen nu eenmaal ook afzeggen als er een scheet dwars zit.. OEPS. En daar heeft de jury/organisatie/whatever dan niets mee te maken. Dat is dan gewoon een uitvaller. En wat nu als blijkt dat er in een keer op internet iets staat over een concours.. Dan nog hoef je jeniet aangesproken te voelen. Het gaat namelijk over EEN concours en wordt dus een heel algemene discussie.
IK zou mijn paard dus ook niet gestart hebben, aangezien hij (een ruin) nogal zenuwzwachtig wordt van gladde bodem. Zonder schroefgaten hoef ik deze dus NIET buiten op welk grasveldje dan ook los proberen te rijden. En hij is ook nog eens MEGA stijf, dus dan hoef ik het ook niet in een bakje van 10 x 10 of 20 x 20 te proberen. Dan maar mijn inschrijf geld kwijt, want daar hoor ik Zwelge ook niet over klagen. Das dan een keuze die ik op dat moment maak met het beste in gedachte voor mijn paard. Beter dat deze volgende keer weer KAN lopen ipv dat ik dan geforceerd iets aan ervaring win. Ik zou zelf alleen maar verloren hebben als ik mijn paard in zo'n situatie zou starten.
Jammer dat er niet meer mensen het belang van hun paard(en) voorop plaatsen, maar liever aan socializing doen (No Offense...)
Mijn motto voor op concours:
better safe then sorry.

Suc6 met alle andere concoursen en wie weet tot ziens..
PS aan de organisator die heeft gereageerd: Misschien dat wanneer je je aangesproken voelt, dat je er voor de toekomst rekening mee zou kunnen houden. Niet alle paarden zijn zo gemakkelijk als elk willekeurig ander stal/manege paard. Just my 2 cents...