ThisIsMe schreef:Wat zou daar dan voor in het reglement moeten komen? Dat je je paard onder de valium moet stoppen voor je je op een losrijdterrein begeeft?
Nee, dat een ruiter tijdens het inrijden niet bewust gevaarlijke omstandigheden mag creeeren op straffe van diskwalificatie. En daar hoort het bewust meenemen van een flippend paard bij.
ThisIsMe schreef:Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik heb toevallig een paard wat volkomen uit haar dak gaat het eerste kwartier op een losrijdterrein. Daar helpt thuis rijden of thuis longeren niet tegen, ze doet het namelijk puur op de omgeving en de andere paarden. Als er dan een afgesloten longeergelegenheid is is dat heel fijn, want daar ter plekke longeren helpt wel. Maar als er die niet is stap ik er dus zo op,
Dan is het imo dus ook aan jou om lokaties op te zoeken waar je van te voren kunt longeren voor je op je paard stapt of waar je de ruimte op kunt zoeken om je paard even uit zijn panty te laten gaan zonder dat je de andere deelnemers stoort.
ThisIsMe schreef:en ik kan me dan gruwelijk ergeren aan ruiters op wél rustige paarden, die zelfs nog opmerkingen maken over het feit dat de mijne dan zo vreselijk hyper is, dat ze dan gewoon verschillende keren echt recht op je afgereden komen, dat is namelijk voor de mijne hét signaal om te ontploffen. Dat overkomt me dan niet één keer, maar vaak wel 10 keer dat eerste kwartier, heeft iedereen dan de ogen in de zak zitten? Na een kwartiertje is het ver over en kan ik beginnen met echt losrijden........
Ik houd zoveel mogelijk rekening met mijn mede-ruiters en vind het heel prettig als ze dat omgekeerd dan ook doen.
Ja hallooo, hoe denk je dat die paarden rustig zijn geworden? Mijn eigen paard vloog een paar maanden geleden nog de bakwand in als er een paard binnen 20 meter afstand kwam, die hoefden niet eens erop af of er pal langs te zitten. Die heb ik ook eerst braver gemaakt tussen andere paarden, en mijn concoursen uitgezocht waar ik de ruimte had, en iedereen uit de weg gebleven tot mijn paard zich nu inmiddels braaf rond laat sturen. Daarmee zit ik dus ook echt niet te wachten op paarden die het gegroeide vertrouwen beschamen door er domweg bovenop te knallen. En ik zit ook niet te wachten om de opgebouwde ontspanning elke keer kwijt te raken door mijn paard op de rem te moeten trekken omdat iemand anders zijn bok niet kan houden.
Daarnaast heeft JOUW paard een probleem met paarden die erop af komen lopen. Waarom moeten alle andere ruiters zich dan ineens aanpassen? Als ze echt iets storends doen a la, (vishengel uit laten steken en jouw paard steeds voor zijn kop meppen, is altijd zo'n leuke...) maar gewoon losrijden?