Jou Grootste Wedstrijd Blunder

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Oakland1990

Re: Jou Grootste Wedstrijd Blunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 14:05

Rits die kapotspringt Clown of haarnetje dat uitging en netjes op de kont bleef liggen. Heb ook wel eens met mijn laarzen nog half open gereden, oeps.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 14:06

oei ik weet mijn blunder ook nog..

ik ging voor de 2ex wedstrijd rijden..
ik het ging beter dan de 1ex bij het instappen..
en toen kwam de wedstijd.. mijn parrd heeft de heletijd lopen reacen.. echt de lezer sloeg toen dingen over.. durf me daar noooit meer te vertonen Bloos

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 14:09

Ik heb ooit een heel springparcours afgebroken...
Ik mocht doorgaan om wat ervaring op te dien, was de eerste keer dat ik een parcours ging springen boven de 1.00 meter..

Heb een totaal behaald van 41 strafpunten... Clown

Maar was daarna wel van mijn angst af voor hogere hindernissen en heb nog veel wedtrijden met goed resultaat gedaan.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 14:11

Mijn blunder was toch wel tijdens mijn eerste springconcours. Van de zenuwen had ik de bel niet gehoord, dus ik galopeerde nog rustig rond en vroeg aan iris: "Yo is de bel al gegaan?" Waarop zijn antwoord: "Rijden muts anders ben je te laat."

Daarna weigerde ze nog 2x en werd ik uit gebeld Huilen van het lachen

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 14:14

tijdens je allereerste officiele springwedstrijd (ook meteen selectie) je zadel vergeten

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 14:16

dit is mijn grootste wedstrijdblunder Bloos
Afbeelding
Nagelbijten / Gniffelen

Verder heb ik heel vaak blunders op wedstrijd...cap vergeten, verkeerd rijden, groeten met zweep etc etc
Ik wordt bijna nooit zenuwachtig, alleen vergeetachtig Haha!

maudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 14:34

Hahaha, mooi dat je er een foto bij zet, héérlijk!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 14:40

Geweldig al die verhalen Haha!

Mijn allergrootste blunder was:

Ik kom de ring instappen en draafde aan. Mocht een rondje rijden... Mijn pony schrok en sprong opzij. Doet ie wel vaker dus verder gereden... Vlakbij het juryhokje schrok hij nog een keer en nam echt en megasprong opzij! Toen lag ik dus vlak voor de ogen van de jury in het zand Bloos Haha!

Ben weer opgestapt en heb gelukkig wel mijn proefjes goed gereden Haha!

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 14:51

3 keer horen op de LINKERHAND en gewoon naar rechts gaan

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 14:59

efaa schreef:
3 keer horen op de LINKERHAND en gewoon naar rechts gaan

Heel herkenbaar Clown Deed ik vorige week nog, prachtige bocht naar rechts Clown

japke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:10

Nou mij laatste wedstrijd, na de wedstrijd erachter komen dat er een flinke scheur in je broek zit van onderaan rits tot bijna bil, de mensen die mee waren hadden gezegd dat ze het niet hebben gezien ik hoop niet dat er mensen waren die betere ogen hadden. Wow!
En dan je proefje aardig rijden en dan dat de wind verkerd staat waardoor je het moelilijk hoord en het laatste stuk niet horen en maar wat doen Koe
Nou weet ik waarom het handig is je proefje te kennen. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:27

Paard vergeten Clown .
IKzelf niet maar mijn vriendin .
Ze ging op concours, stapte in de auto en we waren een kwartier onderweg . 'Stop eens, ik ben wat vergeten '
'' maar wat dan ? ''
'weet ik niet , even kijken . '
Dus toen stonde er geen paard Clown

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:33

Van mijzelf: mijn paard zag een hindernis die hem wel leuk leek. Hij pakte het bit vast en trok daarop aan om hem vervolgens te springen.... het was een oxer van de verkeerde kant.... Ik was natuurlijk uitgebeld Clown

Van mijn vriend: paard wilde niet zo goed aanpakken in de middengalop, dus hij gaf hem een tikje met de zweep. Daarop schopte het paard terug.... tegeng het witte hekje aan. Dat brak doormidden en 1 helft vloog door de lucht (net niet tegen de auto van de jury aan).
Hij kreeg voor dat onderdeel een 5 met als commentaar: verzet Clown

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:36

ik reed met mijn pony een B proefje.. ik moest van hand veranderen maar mijn vader leeste dat pas toen ik dus al voorbij de M was. (natuurlijk is dat meer mijn schuld ik had dat proefje moeten kennen Knipoog ) en toen wist ik gewoon echt niet meer wat ik moest doen en raakte een beetje in paniek.
duurde zo'n 5 minuten voordat ik wist wat ik nou moest doen Tong uitsteken .
ja en dan sta je daar met je pony in het midden van de bak.. jury op je gericht met een gezicht van:wat ben jij nou in hemelsnaam aan het doen? en mensen langs de kant ook.. gelukkig lachten ze me niet uit ofzo Tong uitsteken

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:07

Nikka schreef:
Net voordat ik de ring inging de rits van mijn rijbroek het begaf.

Dat is zo'n ellende ja, dat heb ik ook al gehad. Of knopen van mijn jasje. En met mijn witte broek tegen een roestige ketting gekomen net voor ik erop moest...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:14

Oakland1990 schreef:
of haarnetje dat uitging en netjes op de kont bleef liggen.

En maar denken: wat loopt mijn paard toch lastig te doen? *LOL*

Ook leuk: op concours met een jonge merrie, die steigert en kruipt achteruit tot *boem* de jury auto Schijnheilig 'Hallo, ik kom me even aanmelden!' Cool

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:18

Ik heb wel eens mijn hoedje verloren die op de hoefslag terecht kwam, daarna maar steeds met een boogje omheen gereden...
En mijn plastron ging een keer stuk en vloog toen door de wind steeds voor mijn ogen, goed proefje rijden lukte ook niet meer.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:20

E afwenden, B in de ankers voor een lichtvlek Tong uitsteken.
En een lief klein hengstje wat z'n hoofd er niet zo goed bij kon houden en tijdens het springen een prachtig brulconcert gaf Tong uitsteken.

Nog niet echt veel schokkends dus.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:26

Heb tijdens een (onderlinge) springwedstrijd een keertje zo'n beetje alle staanders met m'n knieën omgeharkt.. No Cheer manegepony bleek niet zo van springen te houden. Haha! Haha! De laatste hindernis hebben we wel genomen, van de verkeerde kant. Go jij! Go jij!

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:31

laats op wedstrijd mocht de ring in...Valeur had blijkbaar geheel andere plannen..
die dacht rechtomkeerd, die jury auto is veels te eng..stuur weer terug.
Leur dacht doeeiii...gaat op d'r achterbenen staan, hoger en hoger, to ik dacht ja nu gaan we...ze zakte heel rustig door haar achterbeentje's heen, ik hupte d'r af, en mien gaat daar liggen, en blijft ook liggen zo van bekijk het maar...ik sjorren want ik schrok toch wel, denk oojeee derek is er wat aan de hand.
na een paar tellen besloot ze toch maar om weer op te staan.
heel haar onderkant zat onder het natte zand, rondje gestapt, alles leek inorde.
opgestapt, en de proef gaan rijden, denk dat madam toch wel onder de indruk is geweest van het hele gebeuren(ik ook) want ze liep daarna de sterren van de hemel, werden we nog 2 x 1ste ook

vionnesem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:37

Kaat18 schreef:
Afgelopen zondag: starten in een grote binnenbaan waarvan de 20x40 baan was afgezet met hekjes. Maar mijn lezer had het hekje bij de A niet achter mij dicht gedaan en er was ook geen ringmeester.

Mijn paard kon zich vervolgens alleen nog maar concentreren op het zo hard mogelijk uit de baan rennen. Gelukkig ben ik niet gediskwalificeerd en heb het publiek kostelijk kunnen vermaken Knipoog

was dit toevallig in rosmalen?
ik had daar afgelopen zondag ook gereden en mijn pony was ontzettend bang van het jury hokje.

ik heb ook een keer gehad (lang geleden onderlinge wedstrijd) dat ik vergeten was mijn trainings broek uit te doen Bloos ik dacht al wat zit die jury nu te lachen Bloos

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:47

Ik ben er een keer afgevallen tijdens het groeten toen ik moest springen.
Pony was nogal heet en hield niet van stilstaan, dus ik groete, pony steigerde en ik gleed er via de zijkant af. (En de jury riep op dat moment om :''Ohh Jolly is iets té Jolly'' ,pony heete jolly)
Ik ben er toen heel snel weer op geklommen en meteen weg gereden naar hindernis 1, had hem toen nog foutloos uit gereden ook haha.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:54

Hoed verloren had ik bij mijn onderlinge wedstrijd bij rieky joung. De hoed was van mijn instructice en hij paste niet echt goed, dus we hadden al bierviltjes onder de rand zitten stoppen, maar goed toen ging ik beginnen aan mijn horsemanship proefje en dat ginf nog redelijk, maar toen kwam de galop in het pleasure gedeelte, weg hoed.

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 20:43

er zitten echt hele leuke bij. lig krom achter mijn pc

soofenflo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 21:05

1.
Tijdens een springwedstrijdje, er afvallen na de laatste hindernis, daarna weer opstappen en meteen barrage rijden...
2.
Tijdens B proefje, met mijn merrie, lichtvlekken in de bak... daar ga je toch echt niet overheen?!
3.
Ineens gaat het licht in de binnenbak aan....
4.
Iemand in de kantine doet zijn chapuchon op... dan ga je toch echt niet meer langs de ruiten.
5. Je ziet als paard ineens ( we reden er pas 15 min) je spiegelbeeld. Langs dat enge paard gaan we toch echt niet meer lopen.
6. Ineens ontdek je dat er een cola-automaat staat, die ook nog eens licht geeft...

enz enz...

Mijn merrie is erg vermoeiend op wedstrijd... Tong uitsteken