Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Solvej schreef:Wanneer je merkt dat je paard er nog niet helemaal klaar voor is kun je naar mijn mening beter even wachten met promoveren. Pas als de basis er goed in zit voor dat niveau en de puntjes op de 'i' staan is het verstandig om over te gaan vind ik persoonlijk. Zo heb je meer kans op scoren wat alleen maar goed is voor je eigen motivatie en zelfvertrouwen. Ook neem je in je training dan meer de tijd wat alleen maar goed is voor het paard. Daarbij maak je meer positieve naamsbekendheid als je dan uiteindelijk overgaat op het moment dat het paard en de ruiter er klaar voor is en blijft scoren.
daantjuhhh schreef:Solvej schreef:Wanneer je merkt dat je paard er nog niet helemaal klaar voor is kun je naar mijn mening beter even wachten met promoveren. Pas als de basis er goed in zit voor dat niveau en de puntjes op de 'i' staan is het verstandig om over te gaan vind ik persoonlijk. Zo heb je meer kans op scoren wat alleen maar goed is voor je eigen motivatie en zelfvertrouwen. Ook neem je in je training dan meer de tijd wat alleen maar goed is voor het paard. Daarbij maak je meer positieve naamsbekendheid als je dan uiteindelijk overgaat op het moment dat het paard en de ruiter er klaar voor is en blijft scoren.
Inderdaad.
Ik ging super hard door de L1, maar nu blijf ik in de L2 vaak hangen rond die net winstpunt net niet!
Dat is ook niet leuk en zeker niet goed voor je zelfvertrouwen.
Ik heb dus besloten om mijn paard nu thuis te houden totdat de puntjes op de Ï staan.
Ik kon veel ophalen met de galop onderdelen, maar je baalt toch meer van die 3 op dat achterwaards dan die 8 op die middengalop!
En als mensen graag de B of andere klasse uit willen rijden en daardoor veel prijzen weg halen voor anderen, prima, daar kan ik wel mee omgaan.
Als mijn paard voor mijn gevoel maar lekker liep en ik eruit kreeg wat ik eruit wilde krijgen.
. Marrepar schreef:Ik ben tot nu toe elke keer meteen overgegaan.
Ik ga eigenlijk nooit verder dan 12 winst.
Ik vind; als je een klasse hoger start leer je het snelst je fouten door het jurycommentaar.

Marrepar schreef:Ik ben tot nu toe elke keer meteen overgegaan.
Ik ga eigenlijk nooit verder dan 12 winst.
Ik vind; als je een klasse hoger start leer je het snelst je fouten door het jurycommentaar.
Ikzelf heb ook een tijdje in de B gereden, maar dit kwam omdat ik een erg jonge pony had, waarvan ik voelde dat die nog niet klaar was voor het wijken.. Nouja, en toen kreeg ik 214 punten, en toen voelde ik ook dat ze er wel klaar voor was, toen alleen nog de Kring in de B gereden
Giorgio_x schreef:Ik ben het hier niet mee eens! JE moet er klaar voor zijn vind ik, je moet het aan kunnen de nieuwe klasse, je moet iet denken van nou ik ben er nog niet klaar voor, maar ik ga toch maar over want dan leer ik het snelste. Dat is niet zo, want de jury zegt alleen maar wat fout is en niet hoe jij het op moet lossen. Ik probeer altijd gewoon zo ie zo al een klasse voor te lopen op wat ik rij, zodat we er aan toe zijn als we 10 winstpunten hebben. En anders wachten we nog even.
) GentleZ schreef:Ik ging altijd meteen over, ik haalde ook bijna altijd twee winstpunten dus dan vind ik dat je makkelijk over moet kunnen. Op een gegeven moment ging het wel erg snel na 2 seizoenen in de M1 dus toen ging het gewoon vanzelf wat minder in de punten en dan heb je dus ook meer tijd(omdat je niet zosnel 10 wp hebt) om beter te trainen, zodat je weer hogere punten haalt en ga je weer meteen over. Waarom wachten? Je kan toch ook wachten in de hogere klasse als het niet goed gaat? Of het moet zijn dat je echt voor de bekers rijd.