Voorkeur aan binnen- of buitenwedstrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elegant

Re: Voorkeur aan binnen- of buitenwedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 22:28

Dressuur graag indoor, en springen graag outdoor. Maar eigenlijk hangt mijn voorkeur meer af van de bodem, omheining, grootte, losrijdmogelijkheden en dat soort dingen. Ik heb gewoon een paar plekken waar ik graag dressuur (waaronder ook 2 buitenplekken) en een paar plekken waar ik graag spring. En de buitenconcoursen in het outdoor seizoen vind ik altijd erg leuk, veel animo, lekker zonnetje, ook al zijn de omstandigheden soms niet altijd optimaal.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 12:21

De twee merries waar ik van de winter mee gestart ben het liefst binnen.
Merrie waar ik nu mee start buiten.

Eerste twee waren snel afgeleid, dus dan was binnen fijner (pony's zijn inmiddels beide verkocht, ben niet aan buiten starten toe gekomen).
De laatste is een super fijn te rijden pony, maar aan 1 kant blind. Met het recht op wanden afrijden (AC lijn, BE lijn enz) kan ze niet zien hoe ver ze nog van de wand af is. De ene keer loopt ze dus bijna tegen de muur aan, de andere keer gaat ze 5 meter van te voren al twijfelen. Hoe scherper ze aan de hulpen komt hoe beter dit op te vangen is, maar het blijft een min puntje.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 12:25

Absoluut buiten, Bas loopt gewoon veel lekkerder buiten, die moet niets hebben van binnenbakken. Daar gaat hij 2 keer zo hard. Buiten vind hij het prachtig en doet braaf zn ding, binnen is hij juist afgeleid door spiegels, reclameborden, balken, openingsdeuren etc

Met springen binnen trouwens, is veiliger mocht het wel fout gaan Knipoog

Bonfiralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 14:18

Binnenwedstrijden vind ik gezelliger, omdat het meestal dezelfde mensen zijn die je tegenkomt. Je hebt algauw een gezellig clubje. Helaas durf ik bij mijn vereniging niet outdoor te starten, omdat dat mijn pony zelfmoord zou zijn. Ze hebben daar twee ringen en daar ligt allemaal troep omheen en het waait daar altijd, ook al is het windstil. Krijg je als je in de polder zit.

Outdoor start ik liever die grote concoursen. Je hebt daar altijd een bepaalde sfeer die me erg aanspreekt en bovendien ontspant mijn pony beter als er meer paarden om haar heen zijn.. Ik heb alleen het idee dat ik binnen altijd veel meer punten rijd dan waneer ik buiten start.

Zo rijd ik binnen regelmatig twee winstpunten in een proef en buiten vaak net aan twee winstpunten in twee proeven. Ik weet niet hoe dat komt. Misschien heeft dat ook te maken met de bodem. Bonfira loopt beter op een zware zandbodem, omdat ze dan van achteren heel goed gaat dragen. Bovendien heeft ze geen ijzers, dus loopt ze ook voorzichtiger. Waarom geen ijzers? Haar hoeven zijn te hard. Ik heb het wel geprobeerd, maar na twee uur timmeren gaf de hoefsmid het op, omdat zijn hoefnagels krom waren. Hij kreeg er met geen mogelijkheid een nagel in. Clown

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 18:37

Buiten! Mijn paard is in een binnenbak veel kijkeriger,vooral als er van die half open deuren ergens in het midden zijn. Buiten kan hij de spoken tenminste aan zien komen,en ik zijn reactie Haha! .
Voor t springen vond ik buiten ook fijner,meer om de gezelligheid, want qua grootte hadden we niet te klagen.

x__Dj__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 18:47

heeyy
Springen vindt ik buiten wel leuker maar dressuur binnen ook kan je paard niet zo snel schrikken binnen vindt ik

stephanieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 07:36

buiten vind ik het leukst.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 07:46

Buiten!
Veel gezelliger, en Bies loopt veel fijner.
Binnen ziet ze altijd vanalles en er is altijd wel iets waar ze van moet schrikken Schijnheilig

Springen vind ik binnen wel fijner trouwens, ivm de bodem Lachen