Wat Splinter ook zegt, als je een wedstrijd in het vooruitzicht hebt, heb je ook iets om naar toe te werken.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

en om te kijke hoe ver ik kan komen met mijn paardje
Ik stop er straks in ieder geval een tijdje mee denk ik, vooral ook omdat ik het op dit moment lichamelijk niet aan kan om mijn paard te trainen op M2-Z niveau. 

) Als ik geen doel heb dan heb ik het idee dat ik het voor niks doe.
rakni schreef:leuke vraag, denk ik ook weleens aan.
Ik overweeg te starten maar twijfel nog een beetje. Met een ijslander tussen de paarden? Ik weet niet of ik goed tegen de kritiek kan dat dit "geen dressuurpaard is". (want dat snap ik zelf ook wel) Het lijkt me inderdaad leuk om het rijden op een hoger niveau te tillen en daar door wedstrijden meer motivatie in te vinden.
De onderlinge wedstrijden hier zijn heel leuk en die rij ik wel al, maar officieel, ik weet het nog niet zeker! onderling is leuk en gezellig en je kunt even kijken hoe je ervoor staat.
Officiele wedstrijden vind ik lang niet altijd leuk van sfeer. Maar misschien probeer ik het gewoon.
Ik ben het niet eens met de stelling dat je anders geen doel hebt in het rijden. Dat doel kun je zelf toch bepalen? Daar heb je geen beoordelingen voor nodig. Als mijn doel buitenritten maken is, hoef ik niet meteen endurance klasse 3 te willen starten toch?