Vonden/vinden jullie de L1 ook zo'n rotklasse??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Waikiki

Re: Vonden/vinden jullie de L1 ook zo'n rotklasse??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 14:13

Wat ik me trouwens afvraag, als je de L1 al een rotklasse vind....

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 14:15

casperrr schreef:
Wat ik me trouwens afvraag, als je de L1 al een rotklasse vind....

haha inderdaad, wacht maar tot je in de M2 zit.. gheghe Duivel

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 14:17

Dat heb ik wel vaker gehoord dat dat een rotklasse is, vond hem zelf niet echt moeilijk ogen, maar als je hem rijd is het misschien een ander verhaal. Lachen Heb wel eens een topic meegemaakt waarin mensen een L2 proef moeilijk vonden omdat je een ienieminiestukje contragalop moest doen. Scheve mond Ik bedoel een beetje basis paard kan dat stukje met gemak galloperen, en zo niet dan moet je maar een beetje gassen Cool

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 14:20

casperrr schreef:
Dat heb ik wel vaker gehoord dat dat een rotklasse is, vond hem zelf niet echt moeilijk ogen, maar als je hem rijd is het misschien een ander verhaal. Lachen Heb wel eens een topic meegemaakt waarin mensen een L2 proef moeilijk vonden omdat je een ienieminiestukje contragalop moest doen. Scheve mond Ik bedoel een beetje basis paard kan dat stukje met gemak galloperen, en zo niet dan moet je maar een beetje gassen Cool

De proeven van de M2 zijn niet echt moeilijk, maar de jury's beoordelen heel anders, dus je weet nooit waar je aantoe bent.

óf ze willen verzameling zien, óf ze willen een voorwaarts paard met veel impuls van achteren zien. Erg moeilijk inschatten dus!

(maar laten we het on-topic houden Tong uitsteken )

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 19:38

Ik ben eigelijk best wel vloeiend door de L1 gegaan,begin L2 niet,de eerste paar wedstrijden maar later allemal winstpunten,ga nu zaterdag voor de eerste keer M1 rijdne,ben benieuwd hoe die proeven zijn,op papier leest het wel leuk Haha!
heb trouwens nooit last gehad met het wel en niet doorzitten in de proef mag graag doorzitten zelfs Bloos

Marlissa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:51

M1 vind ik ook niet zo moeilijk , ik ben overal vloeiend doorgegaan en ben nu 1 x M2 gestart. Wat super slecht ging en toch een winstpunt had. M1 is niet zo mOeiljk, impuls en beetje schouderbinnewaarts Tong uitsteken that's all Tong uitsteken Ik morgen voor 2e keer M2 Tong uitsteken

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:52

winerieke schreef:
M1 vind ik ook niet zo moeilijk , ik ben overal vloeiend doorgegaan en ben nu 1 x M2 gestart. Wat super slecht ging en toch een winstpunt had. M1 is niet zo mOeiljk, impuls en beetje schouderbinnewaarts Tong uitsteken that's all Tong uitsteken Ik morgen voor 2e keer M2 Tong uitsteken

veel succes alvast! Haha!

Marlissa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 17:00

Kaitlin schreef:
winerieke schreef:

veel succes alvast! Haha!

Ja, de 1e keer had ik maar een weekje om het bij mijn pony er in te '' stampen '' want ze was kreupel geweest en eigenlijk had ik ook te snel opgegeven, maar toen werd ze kreupel en een week voor die tijd liep ze goed, dus het ging super slecht ,, en ik ging nog een keer de verkeerde kant op , en ik had nog 182 en 172 Tong uitsteken dus was wel tevreden Lachen Nu loopt ie veel beter dus afwachten maar Lachen tis en blijft een jury sport:P

Karalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 21:28

Vork morgen heb ik mijn 1e L1 wedstrijd met een 4-jarige merrie, die haat doorzitten, maar ik heb al 23 winstpunten.. Dus het moet toch een keer Clown

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 07:57

zijn maar kleine stukjes door zitten in het L1 Knipoog

Tessa8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 16:32

oh ik hou juist van doorzitten.. kun je hem veel beter bij elkaar houden. ik ben juist helemaal blij dat je in de L2 grotendeels kunt blijven doorzitten!

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 16:36

ik vind l1 ook geen echte rotklasse,
tot nu toe elke wedstrijd ruim winst gehaald. wel opletten wanneer je moet doorzitten en lichtrijden maar dat houd je wakker.

Bono

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 19:35

Ik vind bij de nieuwe proeven de klasse B en L sowieso ingewikkelder.
In de klasse B moet je bijvoorbeeld 2x achter elkaar een volte rijden en inderdaad in de klasse L1 moet je dan doorzitten, dan weer lichtrijden, dan ben ik af en toe de weg kwijt Haha!
Maar opzich is de opbouw van de proeven wel goed.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 10:38

Ik zit nu nog een de B en dat vindt ik echt te simpel voor woorden. Paard en ruiter vervelen zich regelmatig. voornamelijk de proef waar je bijna niks anders doet dan voltes draaien... Dus hopelijk zondag mijn laatste puntje en dan hoop ik wat meer uitdaging in de L1 te halen...

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 10:46

Ik vind de L1 ook rot om te rijden, net als de B. Mijn paard wordt giga heet als ze niet continu bezig gehouden wordt, zeker als er iemand een proef staat te schreeuwen Tong uitsteken.
Als ik een L2 proef aan 't oefenen ben gaat 't super omdat ze dan meer geconcentreerd is aangezien ze veel meer bezig blijft. Kan niet wachten tot we over zijn, beetje meer knallen in 't L2 i.p.v. dat suffe gedoe in de B en 't L1. Knipoog

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 10:58

De mijne wordt juist traag van die saaie rondjes.... Dus ik heb hoop dat de L1 beter wordt. Ben thuis expres niet veel bezig met het wijken en SB. Hij leert heel snel en heeft dan snel zoiets van : jaja dat ken ik nu wel....

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 11:15

Sowieso heeft 'ie dan wel wat meer te doen in het L1, maar voor mijn paard zit er nog teveel 'grappen-bedenk-tijd' in een B en L1 proef. Haha!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 11:16

hahaha ne zo is Wino niet gelukkig, die zal geen geintjes uithalen, maar hij wordt wel sloom. Verveling en weinig wedstrijd ervaring. Hij doet het allemaal wel, maar thuis loopt ie vlotter

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 11:18

Nou per klasse ga je toch meer bezig zijn dus dat lost zich dan waarschijnlijk vanzelf op. Ja

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 11:20

Nou laten we het hopen Haha! Hij is al zo braaf Tong uitsteken Wij grappen wel eens dat hij met zadel én op wedstrijd terrein is geboren. laatste keer was onze 3e wedstrijd. Voor het eerst tussen de hekjes. Hij keek er niet eens naar ! Koe

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 11:36

hoi.
mijn zusje vindt het voornamelijk een struikel proef om voor te lezen.
helemaal omdat er zoveel tekst staat. hoeft niet allemaal gelezen worden, maar automatich doe je het toch.
ik vindt het wel rot,het vele afwisselen van lichtrijden doorzitten.
in het begin ging he twel goed, maar toen hadn we een dip.
we zijn er nu weer uit, en hebben we ook weer elke proef winst.
maar ga nog lang niet naar de l2.

groetejs

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 11:47

Mijn vaste voorlezer vindt het ook niet altijd een fijne klasse om te lezen, leest liever een Z2 proef zeg maar.. Ik vind het afwisselen van lichtrijden en doorzitten echt niet fijn. Heeft niets te maken met een "braaf" paard maar je werkt steeds toch iets anders in... En dat merk ik zowel met mijn L1 paard als met mijn ZZ-L paard in de dressuur van de L SGW... Tong uitsteken Ook steeds het aangalopperen als je aan het lichtrijden bent vind ik wat onlogisch gekozen. Een rotklasse vind ik het niet, wel een goede schakel tussen B en L2 eigenlijk Ja

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 12:15

WinBinChes schreef:
Ik zit nu nog een de B en dat vindt ik echt te simpel voor woorden. Paard en ruiter vervelen zich regelmatig. voornamelijk de proef waar je bijna niks anders doet dan voltes draaien... Dus hopelijk zondag mijn laatste puntje en dan hoop ik wat meer uitdaging in de L1 te halen...

Romanov verveelde zich ook flink tijdens de B-proeven, met als gevolg dat hij snel wat mat werd.
Nu we in de L1 zitten let hij beter op en loopt hij ook fijner dan in de B.
Gisteren nog 3 winstpunten gereden, nog 4 en dan mag ik al weer naar de L2! Haha!
Maar ik vind de L1 ook geen rotklasse dus. Knipoog

_marlies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 11:34

inderdaad een rotklasse! slaat nergens op soms moet je voor 5 m lichtrijden om vervolgens weer door te zitten. L2 proef is veel makkelijk omdat je dan constant mag doorzitten en de oefeningen zijn niet veel moeilijker.

mfrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 11:39

Ik vind het doorzitten-lichtrijden de hele tijd afwisselen echt nergens op slaan. Vooral een jong paard die nog niet zoveel balans heeft, heeft hier moeite mee..