fabienne schreef:Karin het is natuurlijk voor de KNHS een dilemma. Ze kunnen wedstrijden buiten de KNHS om niet aan banden leggen, want daar hebben ze gewoon niks over te vertellen.
Ook kunnen ze moeilijk hun eigen leden stuk voor stuk royeren als ze eens deze regel overtreden, want ik denk dat er dan best heel veel leden afvallen en dan gooien ze toch ook hun eigen glazen in
Dat klopt IMO helemaal. En daarom leg ik het hen ook voor. Dan hebben ze stof 'uit het veld' om mee te nemen in hun discussie over wilde wedstrijden.
Citaat:Het is alleen jammer dat verenigingen die een KNHS wedstrijd organiseren minder inschrijvingen krijgen op het moment dat er een andere 'wilde' wedstrijd in de buurt is, waar dan de z.g. prijzenrijders liever naar toe gaan, want dan gaat het ten koste van de verenigingen, en zullen zij er minder zin in hebben de volgende keer een wedstrijd te organiseren. Dat lijkt me een kwalijke zaak.
Maar IK bedoel niet de wilde wedstrijden waar 'prijzenrijders' liever naartoe gaan, IK bedoel de gezelligheidswedstrijdjes op privéstallen, in besloten kring. Persoonlijk vind ik het jammer dat de KNHS blijkbaar zoveel invloed kan hebben op wat hun leden in de privésfeer doen...
Het inkomstenverhaal werd trouwens ontkend door de betreffende medewerkster. Zij verwoordde het zo: als mensen besluiten om thuis te blijven, dan missen de KNHS en haar verenigingen immers ook inkomsten. Je kunt mensen toch immers niet verplichten om te starten? Dus dat zou het punt niet zijn.
Ik ga dit weekend eens mailen en zoals gezegd, ik kom er op terug.