kan ik vragen of ze officieel willen schrijven?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 17:24

fabienne schreef:
Karin het is natuurlijk voor de KNHS een dilemma. Ze kunnen wedstrijden buiten de KNHS om niet aan banden leggen, want daar hebben ze gewoon niks over te vertellen.
Ook kunnen ze moeilijk hun eigen leden stuk voor stuk royeren als ze eens deze regel overtreden, want ik denk dat er dan best heel veel leden afvallen en dan gooien ze toch ook hun eigen glazen in Haha!

Dat klopt IMO helemaal. En daarom leg ik het hen ook voor. Dan hebben ze stof 'uit het veld' om mee te nemen in hun discussie over wilde wedstrijden.

Citaat:
Het is alleen jammer dat verenigingen die een KNHS wedstrijd organiseren minder inschrijvingen krijgen op het moment dat er een andere 'wilde' wedstrijd in de buurt is, waar dan de z.g. prijzenrijders liever naar toe gaan, want dan gaat het ten koste van de verenigingen, en zullen zij er minder zin in hebben de volgende keer een wedstrijd te organiseren. Dat lijkt me een kwalijke zaak.

Maar IK bedoel niet de wilde wedstrijden waar 'prijzenrijders' liever naartoe gaan, IK bedoel de gezelligheidswedstrijdjes op privéstallen, in besloten kring. Persoonlijk vind ik het jammer dat de KNHS blijkbaar zoveel invloed kan hebben op wat hun leden in de privésfeer doen...

Het inkomstenverhaal werd trouwens ontkend door de betreffende medewerkster. Zij verwoordde het zo: als mensen besluiten om thuis te blijven, dan missen de KNHS en haar verenigingen immers ook inkomsten. Je kunt mensen toch immers niet verplichten om te starten? Dus dat zou het punt niet zijn.

Ik ga dit weekend eens mailen en zoals gezegd, ik kom er op terug.

Corine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 17:27

Ik zit zelf in een kringbestuur van de KNHS. Wij hebben deze vraag ook gehad.

Naar ik het vooral begrepen heb, gaat het om wedstrijden waar je een GROTE prijs kan winnnen, bv koelkast, tv, fiets ed.
Omdat de wedstrijd niet voor punten is, en er dus geen sprake is van startcoupons kan bv een Z ruiter meedoen in de klasse L en lekker de grote prijzen weghalen. Men kan nooit controleren in welke klasse iemand normaal start.
Dit wil de KNHS niet. Het verziekt de sport.

Een onderling wedstrijdje op een manege, waar je bv gewoon een beker of zo kan verdienen, is absoluut niet verboden!
Ik heb dit nog even gecheckt bij onze voorzitter en die bevestigde het.

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 17:46

Romkabouter"]
Als ik op een verkeerde plek zit te kijken, prima, dan wil ik graag weten waar ik wel moeten kijken.
[/quote]

Als je even op de eerste pagina van dit topic kijkt, daar staat bij mijn derde antwoord daar de bron van die info.

[quote="Corine schreef:
Ik zit zelf in een kringbestuur van de KNHS. Wij hebben deze vraag ook gehad.

Naar ik het vooral begrepen heb, gaat het om wedstrijden waar je een GROTE prijs kan winnnen, bv koelkast, tv, fiets ed.
Omdat de wedstrijd niet voor punten is, en er dus geen sprake is van startcoupons kan bv een Z ruiter meedoen in de klasse L en lekker de grote prijzen weghalen. Men kan nooit controleren in welke klasse iemand normaal start.
Dit wil de KNHS niet. Het verziekt de sport.

Een onderling wedstrijdje op een manege, waar je bv gewoon een beker of zo kan verdienen, is absoluut niet verboden!
Ik heb dit nog even gecheckt bij onze voorzitter en die bevestigde het.

Corinne, op het moment dat er een beker gewonnen kan worden, moet er geklasseerd worden, en op dat moment is volgens de KNHS zelf dit een wilde wedstrijd geworden. Zie het artikel wat ze over dit onderwerp op hun site hebben staan (geplakt in bovengenoemd bericht).

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 17:56

Maar zoals het in het reglement staat zou dat laatste ook verboden zijn Corine...Want ook daar wordt een klassement opgemaakt *LOL* Verward

Ik snap de bedoelingen van de KNHS met deze regel wel, maar aangezien alle wedstrijden hier in de regio bomvol zitten(als je geluk hebt kun je in februari nog starten) zullen ze door wilde wedstrijden toch weinig inkomsten mislopen Haha!
Ik wil zelf ook wel een beetje in het ritme blijven eigenlijk, maar het is gewoon bijna onmogelijk om op de startlijst te komen(alles zit voordat ik weet dat de wedstrijd gehouden wordt al vol met 'vaste' ruiters...), dan ben je toch al gauw op een onderlinge wedstrijd op een manege in de buurt aangewezen...Al moet ik eerlijk zeggen dat ik dan meestal wel HC rijd als ik mee mag doen, vind het tegenover de manegeruiters/pensionklanten daar niet eerlijk als ik bijv. win in het B terwijl ik eigenlijk L moet starten, maar puur voor de ervaring mee doe! En lintjes heb ik ondertussen wel genoeg *LOL*

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 18:10

fabienne"]
[quote="KNHS schreef:
Commissie buigt zich over "wilde wedstrijden"
27-9-2002

Om de problematiek van de zogenaamde "wilde wedstrijden" aan te pakken, heeft de KNHS een tijdelijke commissie samengesteld. Een wilde wedstrijd wordt voorlopig gedefinieerd als een wedstrijd die niet door KNHS is goedgekeurd, maar waar wel ruiters aan deelnemen die bij de KNHS zijn aangesloten én waarbij een klassement wordt opgemaakt.

Om inzicht in het hoe en waarom van wilde wedstrijden te krijgen, probeert de commissie eerst de redenen te achterhalen waarom een dergelijke wedstrijd wordt georganiseerd en waarom ruiters hieraan deelnemen. Na een eerste korte inventarisatie blijken de redenen per discipline te verschillen. In de disciplines dressuur en eventing komen wilde wedstrijden nauwelijks voor; bij het springen daarentegen werden twee redenen genoemd. Zo zou de huidige reglementering te weinig mogelijkheden bieden en speelt de deelname van buitenlandse ruiters uit de grensstreek een rol. In de discipline mennen is een aantal mensen onvoldoende overtuigd van de meerwaarde van het KNHS-lidmaatschap.

Om goed inzicht in de problematiek te krijgen worden de KNHS regio’s, kringen en mendistricten bij de discussie betrokken. Pas nadat er een zuivere definitie van het begrip “wilde wedstrijd” is vastgesteld en de oorzaken zijn geïnventariseerd, zal er een plan van aanpak worden opgesteld.

Bron: KNHS
[/quote]
Deze doel je op neem ik aan?
1: Er is nog geen zuivere definitie van het begrip "wilde wedstrijd"
2: Blijft het feit dat de KNHS een bepaalde definitie aanhoudt van een wedstrijd. Omzeil je die, omzeil je alles.

Wilde wedstrijd: Wedstrijd die volgens de definitie klopt (vraagprogramma, regelementen enz.), maar niet goedgekeurd is
Geen wilde wedstrijd: Wedstrijd die volgens de definitie geen wedstrijd is (opgavelijst op prikbord, afwijkende regelementen)

Alles staat of valt gewoon met "Is het een wedstrijd volgens de KHNS-begrippen"

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 18:29

Rom je hebt mijn vorige antwoord hierboven niet gelezen, dat was al een antwoord op de vraag die je nu stelt.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 18:41

OK, ik had verkeerd geteld. Dit is je derde antwoord:
fabienne schreef:
Karin dat staat in artikel 1 van het wedstrijdreglement, lid 6 zoals Fitz hierboven al zei!!!!!!!!

Ik doe het secretariaat voor onze rijvereniging, Fitz is officieel jurylid bij het KNHS. Zie ook het stukje van de KNHS wat ik hierboven bijgeplakt heb.

Maar dan ga je er al vanuit dat het een wedstrijd is volgens de definitie van de KNHS (mijn onderschrift telt ook al niet meer zie ik Haha! )

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 01:03

Nee schat dat is weer verkeerd geteld, dat was het vierde antwoord Haha! Haha!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 22:02

hahaha, ik kan ook eigenlijk maar tot 2 tellen *LOL*
Onderschrift ook maar veranderd Tong uitsteken