Waarom uitgestrekte draf rijden als middendraf gevraagd word

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

asjemenou

Re: Waarom uitgestrekte draf rijden als middendraf gevraagd word

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 15:24

blacklight schreef:
Ik bekijk het altijd maar zo: in de B en L rijdt ik er gewoon uit wat er in zit als er gevraagd wordt om middendraf, eenmaal in het M moet je verschil laten zien anders wordt je er zwaar op afgestrafd, maar tegen die tijd is je paard beter voor elkaar en kun je er nog meer uitrijden, dan blijft mijn middendraf gewoon hetzelfde en bij de uitgestrekte draf rijdt ik er dan weer alles uit wat erin zit.

Valt wel mee hoor, heb denk ik 1 of 2 keer een jury gehad die er iets over opmerkte.

la_i_la

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 17:20

ik vind eigenlijk dat je gewoon middendraf moet doen want er zijn ook paarden die nog geen uitgestrekte draf kunnen dus dan zouden die anderen eigenlijk op een veel hoger niveau zitten

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:58

la_i_la schreef:
ik vind eigenlijk dat je gewoon middendraf moet doen want er zijn ook paarden die nog geen uitgestrekte draf kunnen dus dan zouden die anderen eigenlijk op een veel hoger niveau zitten

En hoe kan je weten dat het voor het desbetreffende paard uitgestrekte draf is als de uitgestrekte draf niet eens gevraagd wordt?
Wellicht kan het paard met nog meer schwung en soeplesse draven en uitstrekken.

Zoals al zo vaak aangehaald komt in de M pas het onderscheid tussen uitstrekken en middendraf. Dan kan je zeggen dat men ipv uitgestrekte draf middendraf moet tonen, omdat je vergelijkingsmateriaal heb! Heb je geen vergelijkingsmateriaal kan je IMO niet zeggen dat het een uitgestrekte draf is.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 19:41

middendraf worden de passen ronder en wijder. Uitgestrekte draf is voorbeen meer groot en recht naar voren (het voorbeen strekt zich) een beetje jury moet dat toch kunnen zien, al zou je kunnen zeggen dan daar men denkt dat het paard uitstrekt ipv middendraf dat men misschien tegen het uitstrekken aan zit (dan zou het paard meer kunnen).