Duur!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Macho_C

Re: Duur!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 20:06

ik vind het wel meevallen Die Proeven zijn opzich makkelijker Voor De meeste Onder Ons .

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 20:12

asjemenou schreef:
Ik ben het helemaal met Jouw eens hoor Lielle, ik probeerde alleen Mandy`s standpunt te begrijpen.
Bedoeld ze niet dat je als een bv met een haf de ring binnenkomt dat de jury dan niet meteen maar allemaal 5en geeft omdat het een haf is, terwijl een haf ook een net proefje kan lopen. En als je met bv Salinero binnenkomt dat je dan meteen 9ens krijgt ookal gaat het hardstikke fout, maar ja, het paard is goed.

Edit: een jury moet dus gewoon punten wat die ziet, ongeacht het paard, goed is goed, en fout is fout.

Mandy: zou fijn zijn als je ook nog even reageerd, dan weet ik of je snap. Knipoog

Mandy bedoeld warschijnlijk het bovenstaande, dat een haf al minder punten krijgt dan een Salinero.
Helaas zijn er nogal wat juryleden die wel zo jureren.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 07:32

Kan aan mij liggen hoor, maar de gemiddelde Haf zal een minder goede proef rijden dan Salinero, net zoals dat voor de gemiddelde KWPN-er geldt. Dan is het toch logisch dat je minder punten krijgt?

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 07:37

Lielle schreef:
Kan aan mij liggen hoor, maar de gemiddelde Haf zal een minder goede proef rijden dan Salinero, net zoals dat voor de gemiddelde KWPN-er geldt. Dan is het toch logisch dat je minder punten krijgt?

Dus komt het weer op geld neer..
Je moet wel veel geld hebben in de paardensport anders kan je niet zo'n (goed) paard kopen..

Srry hoor.. maar ik vind een paard is een paard..
En als mijn haf niet zo loopt als Salinero boeiend..
Maar het moet wel eerlijk blijven en gaan!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 07:39

Zou je het wel eerlijk vinden als je net zoveel punten kreeg als Salinero?

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 07:48

Lielle schreef:
Zou je het wel eerlijk vinden als je net zoveel punten kreeg als Salinero?

Neej,
Maar ik vind wel dat je iedereen in eigen waarde moet blijven houden.
En niet iedere keer net aan geen wp geeft. (met b.v. een haf dan)
Heb het zelf ook meegemaakt..

Diegene tegen wie ik moest die reed met een kwpn'er die teugelkreupel loopt er vandoor vliegt in de proef en tegen de hand gaat lopen dat die het van een haf wint die gewoon netjes nageeflijk zn proefje loopt met alleen als comm. voltes niet rond
Srry maar dat vind ik gewoon echt niet kloppen..
Maar deze discussies kan je blijven voeren..
Die jury breng je toch niet tot hun verstand..
Laatst bijgewerkt door 0maris0 op 12-07-07 07:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 07:49

@Nelleke, jij omschrijft het in jouw geval voor onderlinge wedstrijden wat je kwijt bent. Maar vergeet niet dat daarbij dus ook de huur van het paard waar je mee start in zit. Knipoog

En oefenen kost extra geld zeg je, naar ik aanneem worden onderlinge wedstrijden op tijd gepland zodat je tijdens je gangbare lessen die je volgt kan oefenen? Dat je voor je lessen betaalt (en huur voor het paard) is wat mij betreft best logisch. Ik enk eerlijk gezegd dat dat dus weinig te vergelijken is met de KNHS wedstrijden waar het merendeel hier op doelt.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 07:51

Mwah, de meeste ruiters ook niet. Die zien alleen maar de fouten bij een ander en niet bij zichzelf. Mijn ervaring met ruiters die vinden dat hun paard zo braaf en ontspannen hun proefje loopt is dat ze nog net niet omvallen van sloomheid. Dan gaat er niets fout maar je kunt er ook geen punten aan kwijt. En dan zul je dus regelmatig net aan geen wp krijgen. Ik denk veel ruiters eens net zo kritisch naar hun eigen proeven zouden moeten kijken als naar die van de anderen.

*niet persoonlijk, ken jouw proeven niet*

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 07:52

Lielle schreef:
Mwah, de meeste ruiters ook niet. Die zien alleen maar de fouten bij een ander en niet bij zichzelf. Mijn ervaring met ruiters die vinden dat hun paard zo braaf en ontspannen hun proefje loopt is dat ze nog net niet omvallen van sloomheid. Dan gaat er niets fout maar je kunt er ook geen punten aan kwijt. En dan zul je dus regelmatig net aan geen wp krijgen. Ik denk veel ruiters eens net zo kritisch naar hun eigen proeven zouden moeten kijken als naar die van de anderen.

*niet persoonlijk, ken jouw proeven niet*

* Haha Snap ik..
Maar geef ook toe dat sommige proeven echt onterecht worden beoordeeld!!
En idd je hebt ook sommige ruiters ertussen zitten! Nagelbijten / Gniffelen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 07:54

Ik ken niet zo heel veel proeven die ik echt onterecht beoordeeld vind. Ik hoor en lees vaak dingen maar IRL vind ik het nog wel meevallen Knipoog

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 07:58

Lielle schreef:
Ik ken niet zo heel veel proeven die ik echt onterecht beoordeeld vind. Ik hoor en lees vaak dingen maar IRL vind ik het nog wel meevallen Knipoog

Dan wil ik wel eens weten waar jij dan altijd heen gaat!! Knipoog Haha!

Maar goed..
Het blijft natuurlijk altijd prijzig..
Wedstrijden etc... Knipoog

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 07:59

Sowieso heb je met regelmaat andere jury´s. Ik denk niet dat er een pact tussen de jury´s is, waarbij afspraken zijn gemaakt om bepaalde combinaties op al hun wedstrijden net niet winstpunten te laten rijden.. Knipoog

Als ruiter zul je dan echt eens bij jezelf ook te raden moeten gaan. En tja, als je eens een keer lager beoordeelt denkt te worden en meestal met een zelfde resultaat wel winstpunten rijdt. Dan is er gewoon de volgende keer weer een kans hoor..

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 08:58

0maris0 schreef:
Lielle schreef:

Je moet wel veel geld hebben in de paardensport anders kan je niet zo'n (goed) paard kopen..

dat is het hem nou juist Verdrietig dat gebeurd niet meer, Huilen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 11:46

mandy13 schreef:
0maris0 schreef:

dat is het hem nou juist Verdrietig dat gebeurd niet meer, Huilen

nou mandy13, ik weet niet waar jij rijdt, maar ik maak in mijn omgeving vaker mee dat ik voor m'n gevoel teveel punten krijg. Daarover wil ik natuurlijk niet klagen Haha!
Verder ben ik het met het commentaar van lielle eens, dat veel proefjes worden gereden zonder impuls, waardoor ze net wel of net niet winst waardig zijn. Zelf heb ik (met een ander paard) ook wel eens zo'n proefje gereden "op save", want met meer impuls kreeg ik 'm moeilijker terug. Helaas nét geen winst, maar wel een nette proef. Toch kan ik me het goed voorstellen van de jury, want de volgende klasse is nog moeilijker.

Dat van het geld 0maris0, vind ik niet zo vreemd. Dat is met elke sport toch zo. Als je wilt winnen, moet je investeren, of dat nou een extra lichte fiets is, een goeie dure trainer of wat dan ook.
Met m'n oma-fiets maak ik iig weinig kans bij het wielrennen Haha! Terwijl je met een haf of een fries wel kúnt winnen.

charlot94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 11:47

JessicaD88 schreef:
De laaste tijd vind de wedstrijden zo ontzettend duur geworden! Een (tja wat zal het zijn..) Ik rijd veel wedstrijden op 'mijn' manege, omdat mn paard daar gestald is, kost dus weinig tijd en het is gewoon een mooie accomodatie. Maar ook gaan we weleens ergens anders heen. Ongeveer een jaar geleden werd het startgeld al verhoogd van 6 euro naar 7,50 en op sommige concoursen zelfs 8. Dat vind ik al een mega bedrag voor 6 min per proefje. En nu is het startgeld op mijn manege weer verhoogd, naar 10 euro! En je wint niet eens geld als je wint, een simpel bekertje.. :s En je kan 2 proeven rijden dus betaal je 20 euro Wow!
Ook op de rest van de concoursen in de regio ben je minstens 15 euro kwijt. Dat vind ik gewoon echt veel geld, en als je optelt hoeveel concoursen je moet rijden wil je iedere klasse een beetje uitrijden, vind ik dat serieus geldtrekkerij van de KNHS. Je moet al 10 winstpunten hebben om hoger te mogen ipv 5, maar wordt er toch min of meer verwacht dat je in je klasse ongeveer 23 winstpunten hebt gehaald voor je over gaat. Doe je dat niet, en je haalt niet vlug genoeg een winstpunt in de hogere klasse, ben je te vroeg over gegaan en wil je te snel.

Maar zelfs als je je daar niks van aantrekt, en je gaat elke keer met 10 wsp over, is het voor een normaal verdienend mens erg moeilijk om hoger te komen in de dressuur, naast startgeld heb je ook les nodig, en het 'nieuwe jureren' bij de nieuwe proeven alleen maar ten goede gekomen aan mensen met een peperduur paard onder hun kont. Heb je dat niet duurt het nog 2x zo lang voor je een klasse uit kan.

Dus heb je het opgebracht om het stratgeld en de les te betalen, hard getraint, een hele dag druk geweest met poetsen, vlechten, reizen, losrijden ect, kom je thuis met 175 punten en een vieze broek omdat je paard te gewoontjes loopt :s

Ik vind dat de KNHS het de 'gewone man' bijna onmagelijk maakt om met plezier de wedstrijdsport te beoefenen en dat kan geloof ik nooit de bedoeling zijn.

Ik vind de nieuwe proeven belachelijk,, je hoeft niet eens meer binnen te komen en de proeven zijn onlogisch. Bij ons op de manege is wedstrijd rijden al 5 jaar lang 7 euro..

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:10

nou niet meer was wat groot maar bijna niet meer zeker wel, ik vind dressuur gewoon VAAK geen eerlijke sport, er zijn momenten van wel. maar ik vind dressuur een jurysport (is het ook Tong uitsteken ) en dat wil nog altijd zeggen dat als de jury dat paard mooier vind en wilt dat die wint, dat ie dan ook wint (soms) een balk is een balk, een weigering is een weigering, maar wanneer heb je de goede middendraf? de jury bepaald of het goed genoeg is of niet en je zal altijd steggelaars tegen komen Knipoog en ik zal ook niet van mening veranderen dat sportpaarden VAAK worden voor getrokken, soms dacht ik wel eens bij m'n vorige pony, nou dat kan nog wel eens goed zijn, want hij ging volgens mij nog wel netter dan die van die en die maar bij de prijsuitrijking was het elke keer weer hetzelfde liedje, exclusief de jury's die verder kijken dan dat mooie jasje.

omie_rulezzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:21

Een goeie jury kost veel geld.
De proeven worden idd duur.
Laatst bijgewerkt door omie_rulezzz op 12-07-07 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

omie_rulezzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:22

Dressuur is idd ook een jurysport.
Koudbloeden mogen veel jury's niet.
dat is echt oneerlijk.
Bij springen. of de balk blijft liggen of niet.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:28

omie_rulezzz schreef:
Maar wat heb je eraan als je een goedkope jury hebt die niet hoog kan jureeren.
En dan heb je bijv. te weinig punten. of te hoge ook niet leuk toch?

Alle jury's op het basisniveau kosten evenveel, of ze nu B jureren of Z, dus dit is een non-argument. Het enige verschil in kosten zit in de reiskosten en het aantal broodjes kroket dat ze verorberen Knipoog

omie_rulezzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:29

erleyne schreef:
omie_rulezzz schreef:
Maar wat heb je eraan als je een goedkope jury hebt die niet hoog kan jureeren.
En dan heb je bijv. te weinig punten. of te hoge ook niet leuk toch?

Alle jury's op het basisniveau kosten evenveel, of ze nu B jureren of Z, dus dit is een non-argument. Het enige verschil in kosten zit in de reiskosten en het aantal broodjes kroket dat ze verorberen Knipoog

Dus het maakt geen verschil als ze ene jury slechter is dan een ander ?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:30

even goed lezen voordat je wat roept.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:31

Waar basseer je op dat de ene jury slechter is dan de andere omie?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:38

Sizzy schreef:
Waar basseer je op dat de ene jury slechter is dan de andere omie?

Of ze wel of geen punten krijgt Huilen van het lachen
Grapje Clown

Zijn de softe slecht of juist de strenge slecht? Verward

Ik ben al bij dat er jury's zijn, want voor het geld wat ze ervoor krijgen, zou ik niet en halve dag gaan zitten Lips are sealed

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:40

Gelukkig maken de lunches en het warme eten bij ons veel goed, en willen ze nog wel eens terugkomen. maar inderdaad, voor dat schijntje 4 uur in een stikhete auto zitten, ik kan me leukere invullingen van mijn zondagmiddag bedenken.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:50

omie_rulezzz schreef:

Er zijn vaste bedragen die de juryleden krijgen, dus of je nu een goede of slechte jury hebt, de prijs blijft hetzelfde. Het verschil kan nog in de reiskosten zitten, wanneer je een jury neemt die ver weg woont dan gaat inderdaad het kilometergeld fors omhoog. De meeste verenigingen proberen juryleden te vragen die dichtbij wonen. Verder staat het tarief gewoon vast.