Ruiters/amazones die rijden voor de wp, waarom?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_RobinA_

Re: Ruiters/amazones die rijden voor de wp, waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 23:15

Cardy schreef:
Ik heb het zelf met de uitgestrekte stap, doordat de stap de slechtste gang is bij mijn paard is verruimen erg moeilijk. Dus al helemaal de uitgestrekte stap Knipoog
Wat ik dus doe is haar wat meer verzamelen voor de uitgestrekte stap, dan meer verruimen en weer terug in de verzamelde stap. Ik kan er dan net een 5 uithalen, terwijl ze niet echt de uitgestrekte stap doet Lachen

Zo doe ik dat ook met de stap. Mijn paard kan helemaal niet goed stappen, maar zo krijg ik toch meestal een 5 voor de middenstap in de L2 en de laatste tijd zelfs vaak een 6. Hoe dat in de M1 is, zal ik morgen wel achterkomen Knipoog

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:28

Ik rij ook wedstrijden en een winstpunt en prijs is natuurlijk ook leuk. Maar ik heb zo'n hekel aan
mensen die meteen een rot dag hebben als ze geen winspunt hebben. Of dan gaan lopen te zeuren tegen een jury of opmerkingen maken op een dusdanig hoog geluidsnivo dat de rest het ook hoort.

het is en blijft een jury sport. Iedereen heeft wel eens punten waarvan je denkt: Heeft die jury uberhaupt naar mijn proef gekeken. Haha!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:48

en dat kan te hoog of te laag zijn Tong uitsteken

_jeanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 13:45

ik ben blij als ik een wp heb maar als ik het niet heb maakt het mij niet uit, als ik maar plezier heb gehad, ik rijd wedstrijden voor de lol, niet voor de wp's of voor de prijzen of om zo hoog mogenlijk te eindigen.

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:01

Natuurlijk rijd ik wedstrijden voor de lol, maar ik vind het wel leuk als je dan een winstpunt haalt. Het gaat mij niet om de plaatsing, maar meer om de winstpunten. En tja, dan rijd ik dus voor de winstpunten en voor de lol. Natuurlijk is het niet leuk als je niet netjes rond kan rijden, maar dan had je nog maar even een klasse lager moeten blijven. Ik vind het leuk als mijn pony er ook plezier in heeft en de oefeningen met plezier en gemakkelijk uit kan voeren. En als dat het geval is, komen de winstpunten ook vanzelf.. Dusja, het is beiden denk ik..

Macho_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 20:08

Sommige Pony's zijn al Goed voor Bijv Naar De l1 , Te gaan en dan zit je daar natuurlijk toch ook op te wachten van ja bijna bijna .
ik ben net begonnen emt wedstrijden ehb er nu 4 gereden en 8 winst . & het Wijken + schouderbinneWaarts Zit er goed in dus ik zit ook met smart te wachten tot ik narde l1 mag ! Knipoog

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 20:12

ik rij voor de lol,maar ook zeker voor de winstpunten. die bevestiging heb ik gewoon nodig om mij gemotiveerd te houden en om uiteindelijk een klasse hoger te kunnen. Wel ga ik niet meteen bij 10 punten over, maar pas als ik de klasse zat ben en geen uitdaging meer heb eraan en er echt aan toe ben. Maar ook ik had gelijk bij de 10 punten dat ik over mocht naar de L1 Clown

_ESMEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 21:41

Ik rijd puur voor de lol. Ik heb mijn winstpunten al voor de L1 dus Haha!

Manna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 21:46

Ik heb ook een jong paardje en daar ga ik gewoon mee op concours voor ervaring...maar ik is wel leuk op te zeggen dat je al naar de Z mag bijvoorbeeld maar ik ga absoluut niet overhaasten want als het dan heel slecht gaat in de volgende klasse omdat je te snel bent over gegaan is dat niet leuk

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 20:02

Ik rijd ook op wedstrijden voor de winstpunten. Er is toch niets leukers dan een bevestiging dat je goed bezig bent en dat je paard lekker aan het sjouwen is? Maar jij bedoeld waarschijnlijk dat iedereen zo snel over wil naar een nieuwe klasse. Dat ben ik volledig met je eens, je moet over gaan wanneer je er ook werkelijk klaar voor bent, niet wanneer je bij de 10 bent!:)

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 21:55

ik rijd nog geen wedstrijden, maar wanneer ik dit zou doen zou ik ook echt wel voor de wp rijden.

je gaat op wedstrijd wanneer jij denkt dat je paard er klaar voor is, oefenen doe je thuis wel.. ikzelf zou overigens ook lang niet zo vaak op wedstrijd gaan, zo'n 1 a 2x per maand, kan me wel voorstellen dat mensen die vaker gaan en snel hun wp rijden langer wachten omdat hun paard gewoon niet zo snel getraint kan worden.
maar ikzelf zou dus wel direct promoveren bij 10 denk ik, want voordat je met 1 a 2x per maand starten bij de 10 wp bent heb je het volgende niveau wrs er al netjes inzitten en kan je paard dat wel aan. wanneer dit nog niet zo is denk ik niet dat ik ondertussen zou starten, 10,- voor een proefje waarbij je de wp toch al binnen hebt vind ik dan pers. zonde van mn geld.. (hoewel het natuurlijk wel een goede oefening blijft voor je paard)

bosefoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 21:46

Heel eerlijk; ik rijd wel voor dat ene winstpunt, puur en alleen om te gaan springen.
wel besloten om de B eerst uit te rijden, en dan pas te beginnen met springen. Ben bang dat ik mezelf anders tegen kom op een wat hoger niveau van de springsport.

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 14:43

ik zelf rij ook graag een winstpunt maar eigenlijk vind ik het commentaar wat op je protocol staat wel een stuk belangrijker dan of je nou wel of geen puntje hebt,,, als je een puntje rijd en je kijkt niet naar de evt opmerkingen dan leer je dr dus eigenlijk ook niks van... ik vind het natuurlijk ook wel leuk om puntjes te rijden maar wat ik wel vaak zie op wedstrijden dat mensen winst rijden terwijl ze het eigenlijk niet verdienen... zo zijn er een aantal juryleden die veel te makkelijk zijn in bepaalde dingen... ik bedoel er zijn er zat die wel redelijk rijden maar niet eerlijk rijden tegenover hun paard (( in de B ponys oid met scherpe lange sporen te gaan rijden! )) die krijgen vaak wel puntjes maar helemaal niet terecht! en zelf rij ik liever wat lagere punten maar wel met commentaar waarmee je wat kunt en verder rij ik ook natuurlijk voor een goed gevoel over de proef! als ik voor mezelf lekker gereden heb dan kunnen de punten mij niet zo heel veel maken maar als het dan lage punten zijn met goede onderbouwing!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 14:48

Ik denk dat de meeste wel voor de winstpunten rijden op wedstrijden. Ik train om op concour als beste voor de dag te komen. Als ik telkens geen winstpunt heb of telkens in de middenmoot of lager sta gaat de lol er bij mij wel vanaf.

Maar ik ga met je mee dat ik dus ook niet snap dat mensen echt telkens bij +10 al overgaan. Sommigen hebben de punten echt met moeite bij mekaar gesprokkeld maar gaan wel direct over. Nog nooit heb ik dat gedaan. Ik wil eerst goed in de klasse mee kunnen rijden (bovenin dus) en goed winstpunten gereden hebben en pas dan ga ik over. En vaak is dat dus rond de +25/30

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 14:49

Ik ben het wel met rowo eens.
Je traint niet om slecht te eindigen en zo weinig winstpunten te halen. Winstpunten halen is het resultaat van een harde training (hoop ik dan toch maar Vork ), en ik denk dat mensen gewoon trots zijn dat ze dan zo ver zijn gekomen.

negrita_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 15:35

Ik rij eigenlijks ook voor de winstpunten
maar als ik iedere keer maar 1 winstpunt heb ga ik nog niet overstappen
als ik ofso 2 of 3 winstpunten haal dan denk ik tijd voor een hogere level

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 20:10

Als ik goed gereden heb,dan wil ik wel graag een winstpunt,en als ik niet goed genoeg gereden heb dan weet ik dat meestal zelf wel.Ik heb alleen hekel aan die 5,6,7 jury's.Durf een keer een 8 en een 4 te geven,ik vind niks zo vervelend als kijken naar mijn protocol en bij alle "goede" onderdelen een 6 te zien terwijl dat normaal een 7 of hoger is.

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 11:10

Wees nou eerlijk, iedereen wil graag winstpunten Clown. Je hebt alleen van die mensen die dan ook persé de beste/eerste willen zijn, en dan heb ik toch wel zoiets van: ja, en vind je paard het ook leuk? Zolang het paard inderdaad de wedstrijden leuk vind, en de proeven netjes gereden worden, vind ik dat je wel voor de winstpunten mag rijden, en ook gewoon niveau's hoger mag rijden als je er echt klaar voor bent. Jammer genoeg zijn er genoeg mensen die hun paarden er zo doorheen jassen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 22:10

Gelukkig komen die altijd zichzelf wel een keer tegen,want die lopen gewoon vast op een gegeven moment.

Dionn_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 22:22

Ik vind het altijd leuk dat je ergens voor kan trainen en ergens de wedstrijden voor kan rijden. Natuurlijk is het ook voor de lol, maar ik vind het altijd leuk om ergens uit daging in te hebben. En precies zeg nou zelf veel mensen vinden het toch leuk om wp te rijden? Als teken dat je die wedstrijden goed gereden hebt! Knipoog

vrodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 15:08

Myfee ben het met je eens wanneer je 10 winstpunten in de B hebt wil het nog niet zeggen dat jij en je paard klaar zijn voor de L. Dat moet je aanvoelen en oefenen en evt. geeft je instructeur dat aan wanneer je er klaar voor bent.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 20:19

HorseFury schreef:
Je hebt alleen van die mensen die dan ook persé de beste/eerste willen zijn, en dan heb ik toch wel zoiets van: ja, en vind je paard het ook leuk?

Denk jij dat een paard er erg in heeft of hij nu eerste of laatste wordt? Bovendien wordt in de regel het paard dat het beste wordt gereden (en daar valt dus ook onder een goede harmonie) eerste. En hoe beter een paard wordt gereden hoe fijner het is voor een paard.

Ik denk dat je je dus beter druk kunt maken over paarden die regelmatig als laatste eindigen, want bij die combinaties is dan dus heel wat mis.

Ik ga niet op wedstrijd op winstpunten te sprokkelen. Ik ga pas naar een wedstrijd als ik denk dat ik er klaar voor ben en dikke winstpunten kan scoren. En ik ga altijd voor de eerste plaats. Er is helemaal niks mis met willen winnen. Zolang je maar eerlijk tegenover je paard blijft. En degene die niet eerlijk tegenover hun paard zijn zullen echt niet veel winnen.

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 20:53

Ik vind dat je naar een hoger niveau moet gaan wanneer je weet dat jij en je paard dat klaar voor zijn, ongeacht de hoeveelheid winstpunten die je 'teveel hebt', niet om te showen hoe hoog je rijdt
Koe

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 00:59

ik snap je reactie,
maar mensen kijken vak ook uit naar zoiets,
een klasse hogen rijden is best spannend en een prestatie voor jou en je paard waar je naar kunt uitkijken

DraakjeII

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 14:35

En dan hebben we het nog niet over de mensen die alleen starten als er (geld-) prijzen te winnen vallen !
Ach iedereen moet toch voor zich weten wat zijn of haar motivatie is om wedstrijden te rijden is.
Ik denk dat iedereen die wedstrijden rijdt graag wil weten hoe zijn/haar paard presteert, anders kun je net zo goed gewoon een keer voor de lol een keer bij een andere stal/manege gaan rijden met je paard denk ik. Prestaties in de paardensport worden nu eenmaal dmv winspunten in de diverse klasses aangegeven.