De frustratie die ik heb, omdat ik geen wedstrijden kan rijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sokje

Re: De frustratie die ik heb, omdat ik geen wedstrijden kan rijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 10:46

Ja privélessen heb ik nu al met dit paard..

Had gewoon heel veel hiervan gedacht.. ik fantaseerde misschien teveel. Ik dacht al half dat als ze zagen hoe goed ik dat paard voorwaarts reed in vergelijking met die anderen, dat ze mij dan als hoofdverzorgster voor dat paard deden..Ook omdat ze zei dat ze vond dat de vorige verzorgster van mijn 2 dagen, haar voorwaartser had moeten rijden..ik heb zoveel dromen, maar ze komen nooit uit Tong uitsteken ik hoop altijd dat iemand me ontdekt en iets in me ziet of zo.. Klinkt vast dom, maar het is misschien m'n enige kans op die manier

Maar het is dus echt zo dat dat paard weet dat ik consequent ben?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 11:59

Als jij consequent bent weet het paard snel genoeg wat er van hem verwacht wordt als jij erop zit. Dat zul je hem wel eerst moeten duidelijk maken, door middel van consequent zijn dus. Actie is reactie, geen reactie tikje met de zweep erbij. De volgende keer dat jij weer rijdt en het paard niet reageert, gebruik je weer een tikje met de zweep en het paard weet gelijk weer waar het aan toe is. Tja, in je eentje een paard trainen is waarschijnlijk veelbelovender maar dat hoeft echt helemaal geen probleem te zijn.

Fantaseren is trouwens ook niets mis mee hoor, maar blijf wel reeël.. Ik fantaseer ook veel dat ik binnenkort de loterij ga winnen Haha! Helemaal niets mis mee! Alleen realiseer ik me wel dat ik het geld dat ik nog niet heb gewonnen nog niet moet uitgeven, hoe graag ik dat ook wil Knipoog Verder ga ik ook niet sikkeneuren als ik erachter kom dat ik deze maand weer niet de hoofdprijs heb Knipoog

Snap je wat ik bedoel?

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 14:33

Blijf gewoon je doel nastreven en zet je er volledig voor in. Dan kun je altijd later nog afhaken als het werkelijk niet wil. Vraag hulp en advies! Wil de eigenaresse je niet helpen met het paard? Rijd ook een paar maar keer of 3 per week en die weet ook donders goed wie er op hem zit. Het is dus ook geen probleem als er andere mensen ook op rijden om hem 'uit te proberen'. Maar heb er ook even over gedaan voor ik wist hoe de knopjes op dit paard werkten.

En verder je wedstrijdfrustratie. Tja weet precies hoe je je voelt. Mijn ouders haken al af bij het woord 'paard', laat staan dat ik begin over 'trailer' of 'wedstrijd'. (waar ze overigens beiden ook niet mee durven te rijden, dus dan houdt het al snel op)
Als ik dan eens onderlinge wedstrijdjes in de buurt had, moest ik niet denken dat mn ouders kwamen kijken. Eigen paard hoefde ik ook niet eens te vragen, antwoord was altijd snel gegeven.
Nee mijn ouders zijn behoorlijk anti-paard kan ik wel zeggen, alhoewel het langzaam iets interesse begint te wekken, maar paarden-mensen zijn het nog bij lange na niet. Sinds ik dus wel mn eigen paard heb, die ik volledig zelf moet financieren, is er een klein beetje interesse, maar voornamelijk interessantdoenerigheid naar familie en vrienden, maar als ik er zelf dan op door ga, dan haken ze weer af.
Erg jammer...vroeger had ik nog wel de hoop dat mn ouders, net als andere ouders, eens kwamen kijken als ik aan het rijden was. Tegenwoordig heb ik die hoop allang opgegeven en 'lok' ik ze heel af en toe nog eens mee. Maar als ze 5 keer per jaar een van 'mijn' paarden zien dan moet ik daar al enorm tevreden mee zijn.

Momenteel heb ik het geluk dat de eigenaren van mijn twee verzorgpaarden zelf ook vrij enthousiast zijn en ik altijd mag vragen of hen niet eens zin hebben om met mij naar een wedstrijdje te rijden. Maar nog niet officieel. Daar begin ik pas aan als ik zelf mn E heb (B heb ik direct gehaald toen ik 18 werd).

Dus blijf gewoon positief denken en leergierig rijden, dan komt het misschien vanzelf op je pad!

sokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 16:40

@ Bienotje,

Oke Lachen Ik snap je helemaal ja.. Ik ga alleen een beetje bij de pakken neer zitten omdat ik de loterij niet win..uh geen wedstrijden kan rijden Tong uitsteken Dan denk ik: het lukt me nooit.. maar zal het proberen tijd te geven.

@Bella,

De eigenaresse bemoeit zich verder niet veel met mij. Ze rijdt zelf niet meer. Houdt zich alleen bezig met de fok enzo.

Als ik hoor hoe jouw ouders doen, ben ik blij met de mijne..

Ik zal proberen positief te denken Lachen

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 22:10

Wil ze zich er ook niet mee bemoeien dan? Als je het haar vraagt?

sokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 22:38

Hoe bedoel je dat dan precies?
Ik heb elke week les met haar. Een meisje van die stal geeft mij dan les.
De eigenaresse heeft dit paard vroeger wel gereden. Zij raadde mij ook aan met sporen te rijden, omdat zij die vroeger ook gebruikte. Dat was zeker een waardevolle tip.

Maar dan zou ik haar misschien om meer tips kunnen vragen of...?

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 15:24

Knipoog precies, vragen of zij je niet af en toe kan helpen bij het rijden. Tips vragen, je rijproblemen voorleggen, etc...zij weet zelf toch ook goed hoe haar eigen paard is met rijden en kan jou daar natuurlijk wijzer in maken en bij helpen (toch? Of is de eigenaresse niet met haar Z2 geweest, maar iemand anders?).
Maargoed, dat sowiezo ter zijde. Door hulp te vragen aan de mensen die dat paardje het best kennen, toon je ook wil om verder te komen en denk dat dat een groot compliment ook is naar de eigenaren, dat je je volle inzet toont en je best wil doen. Wie weet krijg je er dan ook wat voor terug.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 13:01

Je bent niet de enige die graag wedstrijden wil rijden en die daar niet (volledig) in ondersteunt wordt omdat de ouders dat niet kunnen of willen. Thats life. Positiever is om te kijken naar wat je wel hebt. Wees blij dat er mensen zo aardig zijn om hun paard (hoe dan ook een kostbaar bezit) aan jou uit te lenen.

Als het jou droom is om wedstrijden te rijden dan zou ik je opleidingskeuze nog maar eens overdenken als ik jou was... Als jij wedstrijden wil rijden zul je dat zelf (financieel) moeten gaan realiseren (net als heel veel anderen). Zelfs al tref je een baan op een stal waar je paarden mag uitbrengen; dan bepalen hun of, wanneer, hoe lang en met welk paard jij op wedstrijden uit mag komen. En de meeste stallen zullen geen onervaren wedstrijdruiters op pad sturen met hun paarden omdat zij direct resultaat willen. Het gaat hun erom dat die paarden direct in de prijzen en punten gereden worden. Jouw behoefte om (te leren) wedstrijd te rijden is voor hun (en eigenlijk verder voor iedereen behalve jezelf) totaal van ondergeschikt belang.

En 1 ding is zeker: met een baantje in 'de paarden' zul je doorgaans geen salaris gaan verdienen waarvan je een eigen (fatsoenlijk)paard kan kopen en onderhouden, les kan nemen, een trailer plus bijbehorende auto aan kunt schaffen en alle overige kosten op je moet nemen als je daarnaast ook nog eens in je eigen levensonderhoud moet voorzien.

Zorg dat je als zelfstandige vrouw straks in staat bent met een fatsoenlijk salaris thuis te komen. Daarmee begin je door een opleiding te kiezen waarmee je een goed verdienende baan kunt krijgen. De weg is langer, maar het voordeel is dat je dan later je zaakjes zelf kunt regelen en betalen en daarmee dus niet meer afhankelijk bent van vriend of manlief, paardeneigenaren, auto+trailereigenaren etc. Grote kans dat je dan wel wedstrijden kan gaan rijden. Maar je zal eerst moeten investeren in jezelf.

sokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 18:41

Heey Jasmijn,

bedankt voor je lange berichtje Knipoog
Ik moet doorgaan met deze opleiding. Anders leer ik nooit genoeg over paarden om er zelf 1 te hebben. Ik moet nog 2 jaar dan ben ik klaar..Ik wil later een pensionstal, dus vandaar dat ik deze opleiding ook doe.. Dus 1: om de kennis, en 2: om te zien hoe je een pensionstal leidt.

Daarna wil ik nog HBO gaan doen. Maar ik weet nog niet wat.. maar je hebt gelijk dat ik ander werk moet en werken in de paarden lijkt me gek genoeg niet eens leuk Knipoog Niet elke dag van half 8 tot 5 zeg maar.. Lachen

Groetjes Sokje

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:13

Ik rijd al 2 jaar een pony, ze is niet van mij. Maar ik mag er bijna alles mee doen.
Het rijden gaat gewoon goed, af en toe heeft ze haar dag niet, maar ach dat heeft ieder paard wel eens, denk ik. Ik zou ook graag wedstrijden gaan rijden. Maar ik durf het eigenlijk ook niet te vragen aan de eigenaar.

sokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 18:56

liiza schreef:
Ik rijd al 2 jaar een pony, ze is niet van mij. Maar ik mag er bijna alles mee doen.
Het rijden gaat gewoon goed, af en toe heeft ze haar dag niet, maar ach dat heeft ieder paard wel eens, denk ik. Ik zou ook graag wedstrijden gaan rijden. Maar ik durf het eigenlijk ook niet te vragen aan de eigenaar.

Ik zou het wel vragen, want ziet er mooi uit je profiel!!

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 19:36

Ik ben ook pas "echte" wedstrijden gaan rijden toen ik werkte en dat zelf kon betalen. Mijn ouders hebben ook niet zo heel veel met paarden.

Loveit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 22:19

Als je op een stal staat bij mensen die ook wedstrijd rijden dan kan je misschien met die mensen meerijden, naar wedstrijden. Maar je kan natuurlijk ook eerst beginnen met onderlingen wedstrijden die dichtbij zijn, zodat je er met je paard naartoe kan gaan.

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 08:03

Er komt vanzelf wel een tijd dat je wel wedstrijden kunt rijden. Mijn ouders vonden het eerst ook niks, maar als je jezelf er helemaal voor inzet dan zien ze het vanzelf wel, dat je het heel graag wilt.