les tijdens het losrijden, voor de wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sneeuwpop

Re: les tijdens het losrijden, voor de wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 09:54

Dat stukje wanneer jij iets niet snapt en de instructrice het moet uitleggen = les en dat het ik nooit (nodig)gehad.
Ik zou dat ook nooit willen. Wij bespreken de wedstrijd in de kantine of zelfs thuis tijdens de les. Dáár gaan we er aan werken, niet voor de wedstrijd tijdens het losrijden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 09:59

Tja, dat is dan het verschil Lachen Zulk soort momenten komen ook bijna niet voor, maar is bijvoorbeeld als het enorm druk is met losrijden. Pony kan daar totaal niet tegen, is namelijk keertje in elkaar getrapt tijdens erg drukke les (oefenen caroussel) en sindsdien kan hij compleet over de zeik gaan van drukte. Vooral als er iemand te dicht langs hem rijdt. Dan kan het er nog wel netjes uit zien maar heb ik in feite geen contact meer, hij reageert slecht.
Dán krijg ik uitgelegd wat ik eraan kan doen op dat moment, of waarom ik gewoon door moet rijden.
Dit verschilt nogal en is thuis niet te oefenen. Thuis slaat hij de andere paarden/pony's dan van zich af en dit doet hij gelukkig niet op wedstrijden. Maar om deze reden heb ik dus wel rode strik in zijn staart. én krijg ik af en toe les op deze momenten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 10:04

Ik heb het ook nooit nodig gehad en wil het ook niet
en ja, ook bange paarden gereden
Nogmaals, dat hoort bij het wedstrijd rijden dat je dat zelf op kunt lossen

kun je dat niet ga je naar een oefenwedstrijd
de naam zegt het al Lachen

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 10:08

Zolang de instructeur niet in de weg staat zal het mij worst wezen wat er geroepen wordt.....

Zelf ben ik van mening dat je dingen niet meer op de wedstrijd moet gaan leren, maar het kan wel goed zijn als je instructeur ziet hoe jij en je paard op wedstrijd zijn. Mijn instructeur is in het totaal denk ik pas 4 keer mee geweest en die geeft dan wel wat tips maar les kun je dat niet noemen. Ik heb toch mijn eigen losrij-ritueel en les hoort daar niet bij.

Maar als iemand anders dat wel fijn vindt moet-ie dat vooral doen zolang je er anderen maar niet mee in de weg rijd en je instructeur niet in de weg staat. Voorrang heb je in ieder geval niet.

Ik weet niet meer wie het schreef maar oortjes zijn volgens mij niet toegestaan op wedstrijd!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 10:12

hin-der-lijk als diegene dan inderdaad denkt dat zij voorrang hebben. een echte hekel heb ik aan moeders die maar lopen te bleren tegen hun kinderen.
moet mijn moeder een keer proberen, mag ze nooit meer mee!
goede instructie vanaf de kant is imo prima. mischien is het een lastig paard op wedstrijd en heeft die persoon nog een beetje hulp nodig.. maar niet te!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 10:15

runningkawa schreef:
Ik heb het ook nooit nodig gehad en wil het ook niet
en ja, ook bange paarden gereden
Nogmaals, dat hoort bij het wedstrijd rijden dat je dat zelf op kunt lossen

kun je dat niet ga je naar een oefenwedstrijd
de naam zegt het al Lachen

Ik kan het ook wel zelf oplossen, maar het is soms ook wel makkelijker als je hulp van de kant hebt Knipoog

Oefen wedstrijden heeft geen zin, hij doet het alleen als het héél druk is en er paar keer bijna iemand opgeknald is of hij vol op de handrem moest omdat iemand besluit voor je langs te gaan Knipoog Dit is dus lang niet elke wedstrijd zo, misschien 2/3 keer in een jaar?

EDIT: Net als SGWOllie heb ik mijn eigen losrijd programma en wijk daar niet van af Knipoog ook niet als de instructie wil dat ik het anders doe.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 10:48

denice schreef:
hin-der-lijk als diegene dan inderdaad denkt dat zij voorrang hebben. een echte hekel heb ik aan moeders die maar lopen te bleren tegen hun kinderen.
moet mijn moeder een keer proberen, mag ze nooit meer mee!
goede instructie vanaf de kant is imo prima. mischien is het een lastig paard op wedstrijd en heeft die persoon nog een beetje hulp nodig.. maar niet te!

Dan hoop ik voor jou dat je zelf een E-rijbewijs, een trailer een een auto hebt!

Ik zie het vaker andersom (vooral als ik eens bij hoge uitzondering op een pony wedstrijd ben). Van die verwende ettertjes die hun ouders als personeel gebruiken. Die zou ik dus spontaan ter plekke laten staan!
Snap ook wel wat jij bedoelt, over-fanatieke ouders zijn er ook...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 10:59

alleen is het vaak wel hinderlijk
maar een enkele keer niet zo
dit omdat die lessers wel terrein opeisen
misschien niet eens expres, maar het gebeurd wel.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:04

tja, de lesser heeft toch ook z'n aandacht op de instructeur gericht in tegen stelling tot de rest. Dus die lesser zal op meer dingen moeten letten, Helaas gaat dat vaak niet zo soepel als ze zelf denken Rolleyes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:04

Ja, jij omschrijft het idd goed Ja

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:06

Ik ben het met je eens dat het gebeurt Kawa, sommige mensen voelen zich blijkbaar "sterker" als er een instructeur naast staat en ze gaan daarom idd een beetje het terrein "opeisen". Ik bedoel ook te zeggen dat ik met het lessen in principe geen probleem heb, als je je maar fatoenlijk gedraagt naar je collega ruiters. Er zijn er ook zat die zonder instructeur hinderlijk in de weg rijden....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:09

Die zijn er ook nog, maar helaas kun je daar weinig aan doen
Aan lessers kun je wel wat doen
Gewoon een regel, les verboden.
Want door de stress en de aandacht naar de instructeur is dat fatsoenlijk gedragen naar andere vaak ver te zoeken
En het is niet erg als het veld groot is en ze ergens achteraf gaan rijden..maar meestal moet dat recht bij de ringen

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:11

Ik heb altijd zo'n hekel aan! Boos!
Trainen heb je als het goed is thuis gedaan, daar kan je op de dag zelf weinig meer aan veranderen..

Ook zie je soms kinderen..nou die lijken er geen lol meer aan te hebben..
Komt nog bij dat ik het ook best irritant vind Bloos

Dus voorrang..NO way! Iedereen dient zich gewoon aan de normale regels te houden, links gaat voor enz. Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:16

wollie, volgens mij zijn oortjes wel toegestaan, maar alleen op het voorterrein.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:19

idd, ik ben ook voor zo'n regel.
geen les in de losrijruimte!

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:29

Lijkt mij ook een goed idee!
Moet je nagaan als iedereen les wilde bij het losrijden..zou nogal een drukke bedoening worden Clown

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:31

Lielle schreef:
wollie, volgens mij zijn oortjes wel toegestaan, maar alleen op het voorterrein.

Ik twijfel, dit staat in het disciplineregelement:

"Tijdens het losrijden - ongeacht of dit op het daartoe aangewezen terreingedeelte plaatsvindt of elders - mogen geen andere bitten, hulpmiddelen en/of voorzieningen worden gebruikt dan die, welke tijdens de proef zijn toegestaan"

En dan een lijst met uitzondering zoals peesbeschermers maar geen oortjes. Ik weet alleen niet of dit verhaal ook voor de oortjes geldt.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:37

daar heb je een punt Wollie. Overigens staat er ook nergens in het reglement dat les geven op het voorterrein niet is toegestaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:38

helaas niet..helaas niet...

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:47

reglementen kunnen ook gewijzigd worden Duivel

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:50

Ach, we kunnen er weinig aan veranderen dus laten we maar gewoon allemaal op onszelf en ons eigen paard letten.... Als het even kan zoek ik de wedstrijden uit waar ik het losrij terrein prettig (groot Haha! ) vind en ik probeer me zo weinig mogelijk te storen aan anderen. Als ik me ga irriteren dan wordt mijn rijden niet beter. Als ik iemand echt te ver vind gaan dan zeg ik dat en anders probeer (!!) ik het zoveel mogelijk te negeren....

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:54

Dat is idd wel het beste..

dat die ander die les nodig heeft/graag wil..of whatever voor reden er achter zit..
Ik doe niet mee aan die onzin en doe lekker mn eigen ding Haha!
Groot terrein is idd wel erg prettig Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:58

misschien net als een longeer stukje een les stukje?

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 12:07

dat nodigt alleen maar uit om je lesgever mee te nemen, je krijgt immers ook nog je 'eigen stukje' Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 12:07

Als ze daar met 10en zitten is de lol er ook zo af
en een ander heeft er geen last van