Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
de een vind het geen issue voor de B, de ander wel... casperrr schreef:ligt maar net aan je jury Shadow0...de een vind het geen issue voor de B, de ander wel...
Shadow0 schreef:Maar er staan geen 2 letters, maar maar 1. En ik heb op mijn protocol toch echt staan "te laat" en "eerder aanspringen". Er zijn dus toch wel wat tegenstrijdige dingen in de communicatie van de KNHS, en dat vind ik toch wel een beetje slordig.
Ook zo'n leuke: "K-E-B halve grote volte en na enkele passen paard de hals laten strekken" De halve grote volte begint uiteraard pas bij E, en niet al bij K. Maar waar begin je nu met tellen voor de 'na enkele passen'? Is dat enkele passen voorbij K? Of enkele passen voorbij E?
Op die manier worden sommige punten meer bepaald door je handigheid in tekstverklaring dan door handigheid in het rijden, en dat vind ik jammer.
Shadow0 schreef:In B-proef 1 staat bij 11 "C grote volte en arbeidsgalop links aanspringen". Geen 2 letters dus, en mijn aanspringen ongeveer in de hoek werd dus beoordeeld met "te laat".
En rond houden is voor zover ik weet geen issue in de B, toch?
Shadow0 schreef:Nou ja, dan blijf ik ook op dit punt bij mijn mening dat de KNHS wat onzorgvuldig is.
KarinvdM schreef:Over welke proef heb jij het dan? In geen enkele B/L proef moet je op de letter aanspringen.
Citaat:K-E-B lijkt me ook duidelijk, bij K beginnen met halsstrekken.
Citaat:Een paard moet wel degelijk nageeflijk zijn in de B.
Citaat:Wat vind jij onzorgvuldig dan?
Zondag is me eerste wedstrijd met me nieuwe pony, en dan moet ik ook dit onderdeel rijden, en daar had ik ook even wat vragen over, maar nu weet ik het
Shadow0 schreef:In B-proef 1 staat bij 11 "C grote volte en arbeidsgalop links aanspringen". Geen 2 letters dus, en mijn aanspringen ongeveer in de hoek werd dus beoordeeld met "te laat".
En rond houden is voor zover ik weet geen issue in de B, toch?
)Shadow0 schreef:Ook zo'n leuke: "K-E-B halve grote volte en na enkele passen paard de hals laten strekken" De halve grote volte begint uiteraard pas bij E, en niet al bij K. Maar waar begin je nu met tellen voor de 'na enkele passen'? Is dat enkele passen voorbij K? Of enkele passen voorbij E?
Anoeska27 schreef:Shadow0, in de proef waar jij het over hebt hoef je ook niet op de letter aan te springen. je moet ergens op de volte bij C aanspringen. Dus alle tijd hiervoor zou ik zeggen.
Shadow0 schreef:Arabendu: maar er staat wel eerst grote volte, en dan pas halsstrekken, dat is ook niet helemaal logisch toch?
KarinvdM schreef:Je moet de overgang in de wending maken.

Maar dat vind ik ook zo'n raar stukje. Want het is E afwenden en stappen. En dan b rechterhand en arbeidsdraf. En dan is het weer gelijk erachteraan; FA arbeidsstap. Dus dan draaf je eigenlijk maar van de B tot de F