Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ik zou nooit meer bij die jury willen rijden..

amondi schreef:ik snap de jury echt niet... Misschien bedoelde hij dat ze niet goed, ontspannen kan doorzitten omdat haar "dikte" een goede aansluiting met het zadel verhindert....( dikke bovenbenen o.i.d.)
Maar dan nog, een 5je op houding en zit met de opmerking: laat benen niet genoeg afhangen zou dan ook wel aankomen!
Overigens zou ik een opmerking over het overgewicht van het paard wel terecht vinden! Als je soms ziet wat voor moddervette beesten er moeten rondlopen, dat is geen wedstrijd conditie!
amondi schreef:joh, 74 kilo.... dan zou iedere volwassen vent niet meer mogen rijden.....
hadas schreef:amondi schreef:joh, 74 kilo.... dan zou iedere volwassen vent niet meer mogen rijden.....
nee ik dacht er ook net aan.
Alani schreef:hiermee krijgen we de eeuwige discussie dat te dikke mensen zich altijd gediscrimineerd voelen en daarbij direct in de verdediging schieten.
Wellicht zou het een goede aanleiding kunnen zijn om flink wat kilo's kwijt te raken. Ik vind het niet asociaal van de jury om dit te zeggen; hooguit de waarheid. Ja, en die kan hard aankomen.
bromfiets schreef:Alani schreef:hiermee krijgen we de eeuwige discussie dat te dikke mensen zich altijd gediscrimineerd voelen en daarbij direct in de verdediging schieten.
Wellicht zou het een goede aanleiding kunnen zijn om flink wat kilo's kwijt te raken. Ik vind het niet asociaal van de jury om dit te zeggen; hooguit de waarheid. Ja, en die kan hard aankomen.
En als je de andere kant op denkt? Ik ben 1.90m en zo dun als een potlood. Maar ik krijg ook commentaar van de jury dat mijn paard te klein is (1.78m)
Ik vind dat zo'n jurylid mensen in hun waarde moet laten, het zou tenslotte LEUK moeten zijn om wedstrijden te rijden. Niet iedereen past in het perfecte Anky-plaatje.
Ik zou zeker weten een klacht indienen, of je nu te zwaar bent of niet. Het gaat hier om fatsoen en het mensen in hokjes stoppen.
SCHANDE!!!!!
Alani schreef:Ik vind het ook een taak van juryleden om je daarop aan te spreken. Zij dienen immers te beoordelen wat zij zien en een te dikke combinatie (ruiter/ paard) kan imo nooit meekomen met combinatie in sportconditie.
Alani schreef:Ik vind het ook een taak van juryleden om je daarop aan te spreken. Zij dienen immers te beoordelen wat zij zien en een te dikke combinatie (ruiter/ paard) kan imo nooit meekomen met combinatie in sportconditie. Als je heel eerlijk ben is het geen taak van instructeurs of juryleden, maar van het thuisfront.
joepiejee schreef:Ik vind dat een jury je er best op mag wijzen, niemand anders zal het tegen die haar zeggen namelijk. Dat meisje was vast niet een paar kilo te zwaar, als het zo duidelijk opvalt. Het is door onderzoek gebleken dat paarden echt last hebben van een ruiter boven de 74 kilo, een paardenrug is helemaal niet zo sterk hoor.
Maar ik vind ook dat een jury dit op een nette manier moet vertellen aan zo´n meisje, het is zo´n gevoelig onderwerp. Dus hoe het nu gegaan is keur ik zeker niet goed.